Skip to main content
Beantwoord

Modem verplaatsen

  • September 24, 2020
  • 3 reacties
  • 198 keer bekeken

een vraag
onze modem staat op de onderste plank in de meterkast
nu willen wij deze verplaatsen naar de bovenste plank.

mogen wij dan even alle stekkers er uit doen om hem te verplaatsen?
of is heel ons wifi systeem er dan uit?

 

 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi @Zepherine . Welkom op het forum.

Maak je geen zorgen. Er kan weinig mis gaan. Mocht het een wirwar van draden zijn adviseer ik even een foto te maken. Zodat je weet hoe alles zit aangesloten.

Ik zou het modem eerst uitzetten. (aan/uit knopje of stroom stekker er uithalen)  Vervolgens de kabeltjes los en verplaatsen maar.

Je diensten zullen uiteraard even onderbroken worden maar als je daarna het modem weer aanzet zou alles weer net zo moeten gaan werken als daarvoor.

Zet je modem nooit te snel uit en weer aan. Liefst even 30 seconden ertussen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

  • September 24, 2020

een vraag
onze modem staat op de onderste plank in de meterkast
nu willen wij deze verplaatsen naar de bovenste plank.

mogen wij dan even alle stekkers er uit doen om hem te verplaatsen?
of is heel ons wifi systeem er dan uit?

 

 

Hallo @Zepherine , dat mag, zet dan eerst de stroom uit van de modem en haal dan pas de stekkers los.

Na het verplaatsen plug je eerst de stekkers er weer in en als laatste zet je de stroom er weer op.

Dan moet het goed gaan.

Succes.

@JanD : comment verplaatst. Ik had hem net afgesplitst ;-)


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2020

Hoi @Zepherine . Welkom op het forum.

Maak je geen zorgen. Er kan weinig mis gaan. Mocht het een wirwar van draden zijn adviseer ik even een foto te maken. Zodat je weet hoe alles zit aangesloten.

Ik zou het modem eerst uitzetten. (aan/uit knopje of stroom stekker er uithalen)  Vervolgens de kabeltjes los en verplaatsen maar.

Je diensten zullen uiteraard even onderbroken worden maar als je daarna het modem weer aanzet zou alles weer net zo moeten gaan werken als daarvoor.

Zet je modem nooit te snel uit en weer aan. Liefst even 30 seconden ertussen. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.