Skip to main content
Beantwoord

Modem werkt niet meer

  • December 23, 2020
  • 7 reacties
  • 128 keer bekeken

Sinds vanmiddag werkt ons modem spontaan niet meer. Geen internet, geen tv, geen vaste telefoon. Monteur kan pas 28 december. Volgens medewerker callcenter kan er niet zomaar een nieuw modem opgestuurd worden. Hoe zou dat precies?

Beste antwoord door Marcia van KPN

Bedankt! Wat ontzettend balen dit.. Ik zie dat er inderdaad een monteur aangevraagd is, die na de feestdagen komt. Ook zie ik dat je een noodpakket krijgt, maar die zal waarschijnlijk ook pas de 28e komen als ik dat zo zie.. PostNL heeft het erg druk met pakketjes natuurlijk. Als wij in het systeem aangeven dat er een probleem gemeld wordt, dan doet het systeem zelf wat checks. Vervolgens komt daar een oplossing uit. 9 van de 10 keer is het modem niet kapot als het lampje gewoon brandt, vandaar dat er een monteur aangestuurd wordt. Voor de zekerheid heb ik op jouw 06-nummer een bundel van 100 GB gezet. Als jouw noodpakket er onverhoopt morgen niet is, kan je daar gebruik van maken. Je kunt van jouw mobiel een hotspot maken. Tevens kan je dan gebruik maken van itv online!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • December 23, 2020

Hi @ceejee1966, welkom hier. 

Zo te lezen werkt dus helemaal niets mee bij jou. Hoe branden de lampjes op je modem? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen wij ook meekijken. 
 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

Alleen power brandt en wireless knippert. Alle andere lampjes branden niet.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 23, 2020

Kpn profiel heb ik (deels) aangevuld 


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 23, 2020

Bedankt! Wat ontzettend balen dit.. Ik zie dat er inderdaad een monteur aangevraagd is, die na de feestdagen komt. Ook zie ik dat je een noodpakket krijgt, maar die zal waarschijnlijk ook pas de 28e komen als ik dat zo zie.. PostNL heeft het erg druk met pakketjes natuurlijk. Als wij in het systeem aangeven dat er een probleem gemeld wordt, dan doet het systeem zelf wat checks. Vervolgens komt daar een oplossing uit. 9 van de 10 keer is het modem niet kapot als het lampje gewoon brandt, vandaar dat er een monteur aangestuurd wordt. Voor de zekerheid heb ik op jouw 06-nummer een bundel van 100 GB gezet. Als jouw noodpakket er onverhoopt morgen niet is, kan je daar gebruik van maken. Je kunt van jouw mobiel een hotspot maken. Tevens kan je dan gebruik maken van itv online!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 25, 2020

Ik zie de extra data die ik van KPN heb gekregen, niet zien in mijn abonnement. Klopt dat?


Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hmm.. Voor zover ik weet, zou je dat wel moeten zien.. Ik zie in ieder geval zelfs 2 bundels staan. Wel is het zo dat je eerst je eigen bundel opmaakt en dat dan de 100 GB bundel aangesproken wordt. Wellicht dat je 'm dan pas ziet. 


Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 16, 2021

Heb het ook gehad ,opgelost zonder monteur na 4 keer het modem  te hebben gereset kreeg ik weer verbinding . Resetten met een cocktail prikker of een paperclip aan de achterkant van het modem zit een zeer kleine ingang naast de aan/uit knop duw daar de cocktail prikker / paperclip in kijk aan de voorkant of alles uitgaat meestal na 10 sec haal dan de cocktail prikker/ paperclip eruit , wacht 10 minuten nog geen verbinding herhalen . Weet dat dit een late reactie is maar misschien oplossing voor de toekomst mocht het weer gebeuren.