Skip to main content
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.



Het lijkt wel alsof de WiFi niet meer dan 2/3 apparaten (telefoon/laptops) tegelijk aankan.



Er is altijd een Wifi signaal, maar van tijd tot tijd kan er een verbinding met het internet gemaakt worden. Pas na een reset van het modem werkt het weer.



Ik heb een versterker gekregen voor in een andere ruimte waar het signaal slecht was. Die reset ik ook wel eens, dan doet het internet het 3 seconden en daarna valt het weer weg op onbeduidende momenten.



Ik moet de modem en/of de versterker meerdere keren per dag opnieuw opstarten. Maar het probleem blijft, en ondertussen betalen we wel netjes iedere maand 42 euro.



Ik heb ook via de website van kpn alle instellingen na laten kijken en de wifi op een ander kanaal laten zetten, dit had ook niet het gewenste resultaat.



Speedtesten komen als ik een keer geluk heb op 17/18/19 mbps, maar vaker is het 4/5/6



Wat kan ik het beste doen?
Ha @Roggeveen, welkom! Ervaar je dit ook bekabeld of is het echt alleen een wifi probleem? Hoeveel haal je als je een bekabelde speedtest doet? Begrijp ik goed dat je de wifi tuner al eens hebt doorlopen en dat het daar niet beter op geworden is? Welke Experiabox gebruik je? Het is wel zo dat elk apparaat wat je gebruikt op wifi, een stukje van je internet gebruikt. Als je daadwerkelijk maar 18 Mbit/s hebt en je hebt een HD-ontvanger aan, dan is er nog maar minder dan 10 Mbit/s over voor het internet. Als je vervolgens op een laptop YouTube gaat kijken en je op je mobiele telefoon een filmpje op Facebook wilt openen, kan het best zijn dat die telefoon dan zegt: doe 't zelf maar.



Als je naast het beantwoorden van al m'n vragen ook je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s), dan help ik je graag verder.
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Heb je op een andere manier contact met ons gehad? Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Beste Marcia,



Ik ben inmiddels iets minder moedeloos.


  • bekabeld geen probleem
De wifi-tuner heb ik doorlopen. De experiabox werkt nu eens stuk beter 80/90 mbps.



De versterker die ik heb gekregen in de ruimte waar de experia het slechtste doorkomt blijkt het probleem te zijn. Die maakt verbinding, maar binnen een seconde floept daar het internet er dan uit. Omdat de versterker en de experia dezelfde naam hebben, lukt het dan niet meer op met de laptop verbinding te krijgen. Met de telefoon wel. En met de tablet soms.



Ik zal eens kijken naar het forumprofiel.
He wat vreemd.. Had je de versterker al eens gereset en helemaal opnieuw gekoppeld? Ervaar je dan nog steeds die problemen? Wil je in je profiel ook nog je huisnummer zetten? Dan kan ik je gegevens ook even erbij halen.
Ik heb de versterker ge-reset.



Bekabeld heeft hij geen connectie. Het lampje brandt ook niet bij de ethernetpoort op de Experiabox.



Vervolgens probeerde ik de versterker draadloos verbinding te laten maken, de verbinding kwam tot stand maar ook dan nog geen internet.
Er komt volgende week een KPN monteur om naar de situatie te kijken.
Hi @Roggeveen, Marcia is er een paar dagen niet dus vandaar dat ik reageer. Goed dat er een monteur langskomt. Mocht je in de tussentijd (of erna) nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden!