Skip to main content

Moeder heeft, door een fout adresopgave van de nieuwe buurvrouw, geen telefoon en internet.

Nu is er een modem gebracht, waarom?, maar wordt die deze werk nog aangesloten. Er is gezegd dat ze haar oude nummer terugkrijgt.

Op dit moment is het tehuis gesloten voor bezoek. Zij zit nu al weken zonder telefoon en internet. Nú dus helemaal geen contact met de buitenwereld meer.

Ondoenlijk en eenzaam bevorderend!!

Oh jee, @Marhibas . Wat een drama!

Ik maak uit je verhaal op dat er al wel dingen lopen om dit te repareren? Ik wil graag meekijken en hopelijk kan ik iets betekenen.

Kun jij de gegevens van jouw moeder in het profiel zetten en daarna een seintje geven? 

 


Dag @Marhibas Ik zag dat je de gegevens van je moeder hebt achtergelaten en ik heb daarmee gekeken hoe het er voor staat. Volgens mij heb je vandaag ook nog telefonisch contact gehad met een collega, die je het één en ander heeft verteld? Het is heel naar voor jou en je moeder dat dit zo loopt. Je zult begrijpen dat we geen of heel beperkt monteurs kunnen aansturen vanwege het coronavirus en dat, zoals je zelf al aangeeft, tehuizen momenteel ook gesloten zijn. Dat maakt de situatie er niet beter op: zodra er iets mogelijk is hoor je dat. 


Hallo Bart, er is contact geweest met mn broer. Als ik goed naar de persconferentie heb gekeken en geluisterd wordt het na 1 juni.

Hoe moet dit verder? Moeder heeft nu geen contact met niemand van de familie. Dramatisch, als je bedenkt dat ze zelfstandig woont 2x per dag contact met thuiszorg heeft, rolstoelafhankelijk is en Afasie heeft.

Aanstaand weekend overtreed ik alle regels en ga haar bezoeken, boodschappen doen etc.

Kunnen wij het kastje zelf plaatsen en in ieder geval voor internet zorgen?

Dat zou al zo geweldig zijn. Dankjewel voor je bericht.

Warme, coronovrije groet, Maria


Phoeh, da’s wel knap vervelend en suf.

Dit is te herstellen zonder in huis iets te veranderen, maar ja . . .

Ander idee, heeft de nieuwe buurvrouw wel een werkende aansluiting nu ?

Dan die gebruiken voorlopig, via wifi of heel evt een kabel provisorisch.


Wat kan ik anders doen dan de buurvrouw lastig vallen. (Bezoek verboden) Kan ik het kastje of kabeltje zelf aansluiten? En gaat het dan over internet of telefonie of beide?


Ik bedoelde eigenlijk met name de wifi van de buurvrouw te gebruiken, maar voor TV en telefoon heb je daar niet zo veel aan

Het kastje aansluiten is heel simpel, als er maar weer signaal op de draden naar de woning staat.

Nog een andere mogelijkheid om tv te kunnen kijken, een koop DVB-T2 (digitenne) ontvanger, daar mee kun je “overal” NPO ontvangen, zonder abonnement.

En is altijd handig om achter de hand te hebben.


Tv doet het, dus het gast om internet en telefoon. Hoe kan weten of er een signaal is? 


De tv zal dan niet via kpn lopen denk ik dan? Als de lampjes op de experiabox groen zijn zou het signaal er op staan.


Tv doet het, dus het

O ! hoe kan dat dan, op een niet helemaal afgesloten coax kabel misschien ?

Of de diensten niet bij dezelfde aanbieder, dat blijkt nu handig te zijn :-)

Hoe kan weten of er een signaal is? 

Dat zou KPN moeten weten, maar zeker weet je het pas als :

 de lampjes op de experiabox groen zijn zou het signaal er op staan.

Ik ben weer heel benieuwd hoe dit verder gaat, maar iig is er TV, dat is alvast wat.

 

 


Wat een vervelende situatie, helemaal in deze tijd moet jouw moeder natuurlijk zo snel mogelijk weer bereikbaar zijn. Heb je inmiddels al contact gehad met jouw broer? Ik zie in het systeem terug dat hij op de hoogte gehouden wordt. Wat is er precies met hem besproken? Ik lees hierboven dat je a.s. weekend bij haar op bezoek gaat. Als alle lampjes op de ExperiaBox niet groen branden, dan zou een reset het probleem wellicht kunnen verhelpen. Als je er niet uitkomt kan je natuurlijk ook direct telefonisch contact opnemen met onze klantenservice (0800 0402). 


Top, ga ik zeker doen. Dankjewel


En dan, uit het niets, doet de telefoon het weer. Is intern geregeld  en dat kon 3 weken geleden niet?

Maar....moeder helemaal blij. Nu het internet nog. Zelf zegt ze dat de tablet het nog niet doet. Zal zaterdag kijken.

Tot zover weer contact. Top


Hallo @Marhibas Goed om te lezen dat de telefoon in elk geval weer werkt. Ik zie dat er gisteren en collega mee aan de slag is geweest, die het probleem zou hebben opgelost. Drie weken lang zonder telefoon is uitzonderlijk vervelend. We doen altijd ons best om zaken zo snel mogelijk op te lossen, maar soms is dat van zichzelf al behoorlijk gecompliceerd. De huidige situatie in de wereld helpt daarbij ook niet mee. Het zal zal mede daarom lang hebben geduurd, denk ik. Ik lees trouwens dat er gebeld is, om toelichting te geven. Dat was dus niet met jou, vermoed ik? 

Wellicht is het één en ander gereset en zullen enkele wachtwoorden opnieuw moeten worden ingevuld om alles weer te laten werken. Het zou kunnen verklaren waarom je moeder nog niet van tablet gebruik kan maken. Mocht er iets anders zijn, laat het me dan weten. Dan kijk ik mee. 


Én.....internet doet het ook. Waarschijnlijk heeft thuiszorg geholpen. Moeders tot tranen toe blij. Ze wordt nu overladen met foto's en filmpjes van kinderen en kleinkinderen. Zo fijn.

Je weet wat je mist als het er niet meer is.

Natuurlijk blijven er vraagtekens waarom het zó lang geduurd heeft, maar dát is mijn  frustratie.

Zij blij, wij blij!!

Dank voor de hulp in woord op dit forum. Heb me hier gehoord gevoeld. ⚘


Gelukkig, @Marhibas Ik ben erg blij om dit te lezen. Heel fijn dat je moeder weer een beetje verbonden is met haar kinderen en kleinkinderen en kan genieten van de foto's en filmpjes. Zo is er gelukkig contact in deze rare tijd. :) 


👍


Reageer