Skip to main content

Mijn moeder is verhuisd en nu wil ik de modem aansluiten maar ik heb alleen deze aansluiting, wat moet ik hebben om het wel voor elkaar te krijgen?

Op deze foto zie ik zgn. coax aansluitingen. Hier kan KPN niets mee, die zijn van een kabelbedrijf zoals Ziggo. Links op/over de rand van de foto zie ik iets wat lijkt op een telefoonaansluiting (een “varkenssnuit”). Daarmee kan het modem (denk ik) wel worden aangesloten of anders zit de KPN huisaansluiting misschien in de meterkast. 

 


Hmm. die in de muur, met 2 gaten, is een oude voor een centrale antenne inrichting. Wordt niet meer gebruikt. Die daar boven, 1 gat en zonder afdekplaatje, is voor Ziggo.

Maar, wat zit er naast die in de muur? Dan lijkt mij toch de 4 gats varkenssnuit van kpn? Ik vind het geen 230 volt stekker noch kabel.


Ik ga eens in de meterkast kijken maar kon daar gisteren niets vinden, wel de oude telefoon aansluiting zoals plaatje 2!
 

Bedankt voor het meedenken Ruud!

 


Dat is een gewoon stopcontact.

 


de oude telefoon aansluiting

Daar levert kpn dus internet + tv op! En dient het modem (met de dsl poort) op aangesloten te worden.


Hoi Peter,

dus via de telefoonlijn aansluiten?
 

 


Hoi Peter,

dus via de telefoonlijn aansluiten?

Klopt. Met de "varkenssnuit” stekker en aan de andere kant in het modem het grijze poortje waar dsl bij staat.

Er is als het goed is een grijs rond kabeltje meegeleverd met de kleine RJ11 stekkers. Aan één kant de verloop naar de varkenssnuit gebruiken. Ook meegeleverd.


Hallo @Dinie40 kun je eens een foto plaatsen van die meest linkse aansluiting op de 1e foto, eentje met stekker en eentje zonder stekker er in graag.

 


Die vraag was al gesteld @JanD 

….
Links op/over de rand van de foto zie ik iets wat lijkt op een telefoonaansluiting (een “varkenssnuit”).
….

en beantwoord

Dat is een gewoon stopcontact.

 


Bedankt voor de berichtjes, kpn stuurt een monteur!


Fijn dat er een monteur langs gaat komen om het allemaal even goed te bekijken en aan te sluiten @Dinie40 😊

De andere forumgebruikers hier hebben hun best gedaan om met je mee te kijken, maar soms is het echt even nodig dat iemand ter plaatse is!