Skip to main content
Beantwoord

Moet bij nieuwe glasvezelaansluiting ONT via monteur of tevoren ontvangen?

• April 25, 2026
  • 3 reacties
  • 109 keer bekeken

Nieuwe woning, nieuwe glasvezelaansluiting. Er staat reeds een monteur afspraak gepland over enkele weken, gezien we woning wel klaar is voor 4 Gbit glasvezel, maar de daadwerkelijke aansluiting in huis door de vorige bewoners niet is laten plaatsen.

Vandaag in voorbereiding hierop, de KPN Box 14 ontvangen.

Dit anders dan op mijn vorige adres, waar ook een monteur langs moest komen. Daar reeds wel een FTU aanwezig was. En tevoren ik destijds naast de modem, ook de ONT ontving.

Neemt de monteur bij een werkelijk nieuwe aansluiting zelf de ONT mee? 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ik begrijp dat het glasvezel nog niet binnen is. In dat geval komt een monteur het glasvezel plaatsen en wordt er direct een ONT geplaatst. Daarnaast komt nog een 2e monteur in hetzelfde tijdvak om het modem te installeren en eventuele randapparatuur zoals tv+, vaste telefoon of wifi punten.

3 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • April 25, 2026

Ik begrijp dat het glasvezel nog niet binnen is. In dat geval komt een monteur het glasvezel plaatsen en wordt er direct een ONT geplaatst. Daarnaast komt nog een 2e monteur in hetzelfde tijdvak om het modem te installeren en eventuele randapparatuur zoals tv+, vaste telefoon of wifi punten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 25, 2026

Ha, dank voor de bevestiging. Klopt inderdaad, nog geen daadwerkelijk glasvezel binnen de woning. Fijn om te weten dat de monteurs in dat geval ook de ONT bij hebben 👍

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2026

Goedemiddag ​@Fornix , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goede en ook terechte vraag en mooi om te zien dat deze al is beantwoord door ​@Ik_Combineer 💪🏻 Ik heb zijn reactie ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Mocht je in de toekomst weer eens vragen hebben of ergens niet uitkomen, laat het ons dan ook vooral weer weten!