Skip to main content

Hey,

Ik was net weer even in de modem instellingen aan het kijken en kwam de instelling "Radio aan/uit" tegen bij de 2,4GHz en 5GHz. Ik wil het liefste zo snel mogelijk internet en heb 2 superwifi punten, 1 aan de modem (Experia Box V10) en een op de verdieping daarboven, deze is via ethernet aangesloten op mijn PC waar ik op game. Is het verstandig om deze optie aan of uit te zetten voor snellere wifi? En zijn er toevallig nog andere opties in de modem instellingen die ervoor kunnen zorgen dat ik snellere wifi heb? Alvast bedankt iedereen!!

 

Bij het gebruik van super wifi's MOET de wifi van de v10 uit. Welke snelheid heb je nu dan met de super wifi's?


Bij het gebruik van super wifi's MOET de wifi van de v10 uit. Welke snelheid heb je nu dan met de super wifi's?

Ooh dat wist ik helemaal niet. Ik weet alleen niet precies wat je bedoeld met dat de wifi uit moet staan, waar kan ik dat precies checken? Volgens mij staat hij al uit trouwens. Daarnaast valt mijn internet vaak weg maar wanneer die het doet is mijn snelheid op mijn pc ongeveer 130 download en upload.


Hoi @Tygo.vhv! Leuk dat je je vraag hier stelt. Zoals Joep1965 al aangeeft moet de wifi uit staan. Radio betekent alleen dat de frequentie uit staat of aan. Als die uit staat, dan staat wireless waarschijnlijk al uit op het modem. Dat is goed want de SuperWifi's nemen de wifi volledig over. Als het wireless lampje niet uitstaat, houdt dan het wifi-knopje (zie zijkant v10) een aantal seconde ingedrukt. Het wireless lampje gaat nu uit. 

Kun je iets meer vertellen over de wegvallende verbinding. Valt alleen de wifi weg of ook bekabeld internet/tv? 
Wat gebeurt er als de verbinding wegvalt? Hoe branden de lampjes dan op de Super Wifi-punten? Blijft de netwerknaam(wifi) wel zichtbaar, in de lijst met beschikbare netwerken, of verdwijnt die helemaal? 
 

Â