Skip to main content
Antwoord

Moet het glasvezelkastje vervangen worden als ik van Youfone naar KPN overstap?

• November 14, 2025
  • 2 reacties
  • 75 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Binnenkort stap ik over van Youfone naar KPN. Vanuit Youfone is er een Glasvezel Wit kastje FK-01 geplaatst. Ik lees op internet dat de huidige NT van KPN de XGS-PON (TK01) is.

1. Is het nodig om dit kastje te vervangen? Wat is het verschil?

2. Is omwisselen zelf mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet, Michel 

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi en welkom hier ​@MK88! Wat leuk dat je naar ons overstapt!

Wat voor aansluiting je nodig hebt, hangt af van wat voor verbinding je krijgt. Het is niet altijd nodig om de NT, het glasvezelkastje bij jou in huis, te vervangen. Als dat wel nodig gaat zijn, dan krijg je tijdig bericht van ons met daarin meer informatie! Dus ik sluit me voor nu aan bij de reactie van ​@JanD, wacht het even af, en heb je nog vragen: laat het gerust weten.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 14, 2025

Beste ​@MK88 als je van YouFone  (is KPN) overstapt naar KPN, bepaalt KPN wat er aan spullen nodig is en of daar een gratis monteur voor moet komen of dat je een DHZ-pakket toegestuurd krijgt.

Gewoon even afwachten.

YouFone maakt gebruik van de infrastructuur van KPN.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi en welkom hier ​@MK88! Wat leuk dat je naar ons overstapt!

Wat voor aansluiting je nodig hebt, hangt af van wat voor verbinding je krijgt. Het is niet altijd nodig om de NT, het glasvezelkastje bij jou in huis, te vervangen. Als dat wel nodig gaat zijn, dan krijg je tijdig bericht van ons met daarin meer informatie! Dus ik sluit me voor nu aan bij de reactie van ​@JanD, wacht het even af, en heb je nog vragen: laat het gerust weten.