Skip to main content
Antwoord

Moet het KPN abonnement aangesloten worden op een ISRA-punt of op glasvezel?

• October 31, 2025
  • 9 reacties
  • 145 keer bekeken

Hallo,

ik zit met een probleem, ik ben zelf in het buitenland voor familie bezoek. En mijn dochter probeert thuis internet en tv aan te sluiten. Aangezien ik buiten Europa ben is bellen te duur. Het punt is wij hebben het installatie pakket van KPN ontvangen , maar er is geen Isra punt thuis , wel een glasvezel kastje.

ik heb bij mijn weten gewoon voor sneller 200 MB internet en tv gekozen en volgens mij geen glasvezel. Kan mijn dochter de installatie nu doen met het glasvezel punt in de meterkast ? Of moet ik een monteur laten komen? Ik heb jaren lang Ziggo gehad .  Wat kan ik het beste ofwel mijn dochter nu doen ? 

alvast bedankt H Ziani 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@horiaziani en ​@MoZia, welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je goed op gang bent geholpen door de medegebruikers hier. Ik verwacht ook dat dit om een glasvezelaansluiting gaat. 

Het makkelijkste is om naar de installatiehulp te gaan, als je daar inlogt herkennen we je aansluiting en helpen we je stap voor stap om alles aan te sluiten. 

Mocht het niet lukken, neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

9 reacties

• October 31, 2025

Als er glasvezel van KPN in huis is, dan zal de verbinding altijd over glasvezel gaan.

Kun je eens een foto plaatsen van het glasvezelkastje? 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 31, 2025

En je kunt om een gratis installatiemonteur vragen ​@horiaziani via Facebook, X of Instagram.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 31, 2025

Hallo,

Hier de zus van mevr Ziani die het bericht heeft geplaatst, daar zij buiten Europa is reageer ik even voor haar 😊

Dit zijn de kastjes die we gevonden hebben. Ze hebben jaren internet via Ziggo gehad. 
Als ik het goed begrijp gaat de rode WAN kabel in het witte rechthoekige kastje, maar… de kabel is niet lang genoeg om het kleinere kastje te bereiken, ik bedoel het ontvanger kastje die onde le de tv komt te staan. Ik neem aan dat het modem vlakbij het glasvezel kastje komt dus ook in de meterkast, maar we kunnen toch niet een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer trekken? Dan doorkruist dit over de vloer. 

groetjes 

• November 1, 2025

De onderste foto is het glasvezelkastje. Hierop moet de rode kabeltje aangesloten worden. De tv ontvanger kan via WiFi verbinding maken als de afstand niet te groot is.

Het witte glasvezelkastje heeft echter ook nog een adapter nodig die in het stopcontact moet. Is die er niet? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 1, 2025

@horiaziani ​@MoZia  

Ik ga ervan uit dat je een Box 12 en TV+ box hebt, in dat geval kun je het modem/de box 12 in de meterkast plaatsen en de TV+ box in de woonkamer via wifi verbinden met het modem. Een kabel is niet perse nodig, tenzij de wifi te slecht is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hi ​@horiaziani en ​@MoZia, welkom bij ons.

Fijn om te zien dat je goed op gang bent geholpen door de medegebruikers hier. Ik verwacht ook dat dit om een glasvezelaansluiting gaat. 

Het makkelijkste is om naar de installatiehulp te gaan, als je daar inlogt herkennen we je aansluiting en helpen we je stap voor stap om alles aan te sluiten. 

Mocht het niet lukken, neem dan contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 9, 2025

Goedenavond ,

mijn excuses voor late reactie , ze hebben een monteur ingepland . Ze kwamen er niet uit. Nu mijn volgende vraag , aangezien mijn zus in het buitenland is , en dus niet kan inloggen voor de verdere installatie als de monteur er is, is dat een probleem? Alvast bedankt . 

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • November 9, 2025

Het inloggen zal niet nodig zijn hoor, het is wel belangrijk om met de onderstaande dingen rekening te houden🙂:

Bron: https://www.kpn.com/service/monteur/voorbereiding

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • November 9, 2025

Er moet een volwassen contactpersoon aanwezig zijn tijdens het bezoek. En om aan het einde van de werkzaamheden een handtekening te plaatsen op de tablet van de monteur. Daarmee geeft diegene akkoord op de uitgevoerde werkzaamheden en eventuele kosten, zoals de aanschaf van een wifi-versterker.

De aanwezige hoeft nergens op in te loggen. Het Wi-Fi-wachtwoord staat op de achterkant van het modem. Verder ontvangt de klant per sms een abonnementsnummer en pincode, deze gegevens heeft de monteur niet nodig. En na afronding van de installatie kan de klant een KPN ID aanmaken om in te loggen op de MijnKPN-app. Maar dit is aan de klant zelf of hij/zij dit wilt aanmaken.