Skip to main content

Beste KPN,

Al vele jaren maken wij tevreden gebruik van jullie dienst internet, TV & bellen.

Nu binnen ons gezin meer en meer apparaten op de wifi draaien en er ook veel thuisgewerkt word, lopen we tegen twee problemen aan.

De internet snelheid van circa 9 mb is eigenlijk te laag en het wifi signaal van de Experiabox V8 valt weg op de bovenetage en direct buiten de woning.

In afwachting van glasvezel aangeboden door KPN, stel ik jullie de vraag of wij tussentijds in aanmerking kunnen komen voor '’sneller internet buitengebied'’ m.b.v. een toevoeging op de modem van het 4G+netwerk. Daarnaast de vraag of er inmiddels door KPN al een modem met een sterker standaard wifi signaal word aangeboden. Dat scheelt de inzet van lelijke losse wifi punten.

Wij zijn benieuwd naar de mogelijkheden

Hi @Lutsen ,

Waarschijnlijk kan SIB wel.Dan krijgt u een v10 of v10a.De wifi kan een heel stuk sneller zijn maar qua sterke zal het misschien ietjes beter zijn maar het scheelt niet heel.Het buitengebied heeft vaak als voordeel dat er veel minder wifi in de lucht is.Ik zou daarom eerst afwachten of het nieuwe modem voldoet.Anders zou je altijd nog superwifi of experia wifi kunnen nemen.Of eventueel een extra accespoint,maar dan moet je waarschijnlijk wel van netwerk switchen of opnieuw verbinden(indien dezelfde naam)


 

Of je aan de eisen voldoet (buitengebied,  minder dan 30mb snelheid) kun je zelf checken via 4g buitengebied . Postcode huisnummer invullen en je ziet het resultaat. 

 

Of je v8 omgeruild mag worden zou je via de wifimanager kunnen checken. Als je die doorloopt zou je wellicht een nieuwer en sowieso sterker (kwa wifi) modem kunnen krijgen.

Je krijg je waarschijnlijk de nieuwste box12. Die is sterker kwa wifi

 

Als het er op neer komt dat je 4g buitengebied kan krijgen, krijg je een v10 of een v10a. Beide zijn kwa wifi ooo sterker dan een v8.

 .


Martijn197108 en dennis a78., bedankt voor jullie advies.

SIB helaas niet beschikbaar op ons adres. Wifi manager geeft verouderde router aan en kosteloos omruilen voor de v12. Dat gaan we eerst proberen.

 


Martijn197108 en dennis a78., bedankt voor jullie advies.

SIB helaas niet beschikbaar op ons adres. Wifi manager geeft verouderde router aan en kosteloos omruilen voor de v12. Dat gaan we eerst proberen.

 

oei,dat is wel erg jammer.Is pairbonding misschien beschikbaar?


Pairbonding is een nieuwe term voor mij maar zeker het uitzoeken waard! Lees op het forum dat het niet samenwerkt met de box12. Die heb ik zonet aangevraagd. Ik zal morgen even met de klantenservice bellen wat nu te doen. Bedankt!


Pairbonding word volgens mij niet ingezet bij zo'n lage snelheid. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Is Ziggo beschikbaar? Dan zou ik daar maar eens gaan kijken…

Want zelfs met pairbonding blijft het een droevig lage snelheid. 


Pairbonding is een nieuwe term voor mij maar zeker het uitzoeken waard! Lees op het forum dat het niet samenwerkt met de box12. Die heb ik zonet aangevraagd. Ik zal morgen even met de klantenservice bellen wat nu te doen. Bedankt!

Maakt niet uit,dan krijgt u alsnog een v10.


Doe op de site net alsof je internet besteld. Je krijgt daar te zien welke snelheid er bij jou mogelijk is. Dat is dan ook wat het is.  Als dat onder de 20 is en Ziggo levert dan zou ik overstappen.


KPN koper bij ons 9mb enige en snelste.. Ziggo cai ligt ook tot in de woning. Zij bieden standaard 75mb tot wel 600 dus dat is een goede tip. Ga ermee aan de slag! 


KPN koper bij ons 9mb enige en snelste.. Ziggo cai ligt ook tot in de woning. Zij bieden standaard 75mb tot wel 600 dus dat is een goede tip. Ga ermee aan de slag! 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/ hier kan je kijken of dat klopt en of er eventueel upgrades aankomen.


@Lutsen zo snel mogelijk overstappen. Deze snelheid is niet meer van deze tijd. Als er een upgrade komt bij kpn ben je zo weer terug. 


KPN koper bij ons 9mb enige en snelste.. Ziggo cai ligt ook tot in de woning. Zij bieden standaard 75mb tot wel 600 dus dat is een goede tip. Ga ermee aan de slag! 

Als SIB niet kan en de kopersnelheid is maar 10Mbps ofzo, dan weet KPN ook wel dat er Ziggo met veel hogere snelheden op je adres mogelijk is. Jouw situatie heb ik wel vaker gezien op dit forum. Ooit komt KPN wel glasvezel aanleggen denk ik, maar kan wel wat jaartjes duren.