Skip to main content

Wegens een breuk ergens in een kabel krijg ik een noodpakket. Nou is PostNL niet altijd even snel, kan ik het noodpakket ook ophalen in de KPN winkel (Haarlem centrum)?

Hi ​@Sabine123 ,

Vervelend om te horen dat de verbinding niet werkt.

Het noodpakket is helaas niet af te halen. Dit ivm activatie op adres waar het noodpakket voor wordt uitgegeven.

Groet,

Voor particulieren is het noodpakket:

1 digitenne ontvanger, deze wordt opgestuurd

100 GB noodbundel op de mobiel. Via diens hotspot kun je diverse apparaten van wifi/internet voorzien. Deze bundel kan alleen als je minimaal één kpn mobiel abonnement hebt. En zou je dan inmiddels al op je abonnement moeten hebben.

Voor particulieren bestaat er ook een dongel incl. simkaart, die zal waarschijnlijk voor de klant onderweg zijn!

Groet,

Voor particulieren is het noodpakket:

1 digitenne ontvanger, deze wordt opgestuurd

100 GB noodbundel op de mobiel. Via diens hotspot kun je diverse apparaten van wifi/internet voorzien. Deze bundel kan alleen als je minimaal één kpn mobiel abonnement hebt. En zou je dan inmiddels al op je abonnement moeten hebben.

Oh, is dat weer terug voor particulieren ​@Bastiaan Sahetapy.

Maar ja, dan steek je die in je laptop en werkt de rest nog niet.

Oh, is dat weer terug voor particulieren ​@Bastiaan Sahetapy.

Maar ja, dan steek je die in je laptop en werkt de rest nog niet.

Is een wifirouter met simkaart, zelfde principe als je modem, alleen dan met een accu en een simkaart. Inloggen gaat via wifigegevens van dat kastje!

Oh, vergelijkbaar met Odido's Klik&Klaar dus!

Moet er dan weer een monteur komen om het te activeren? Ik heb mijn nieuwe KPN simkaart al maar die is donderdag pas actief. Ben net verhuisd en op nieuwe adres bleek het niet te werken. Nou komt op maandag volgens mij de post niet dus dan zou ik op zijn vroegst dinsdag pas iets ontvangen, dacht daarom als ik het op kan halen in de winkel zou dat sneller zijn. 

Normaliter komt het noodpakket de volgende dag na deze is aangevraagd door de monteur! Deze is zelf te installeren. Zit een handleiding bij. De monteur zou het herstel van de buitenkabel aangestuurd moeten hebben, na deze hersteld is krijgt u bericht om eventueel, mits nodig, een monteursafspraak in te plannen om de rest aan te sluiten.

Helaas was er geen pakket bij de post dus dan wordt het waarschijnlijk dinsdag pas. Na 1,5 week geen internet en tv kijk ik er wel naar uit. Vanwege de verhuizing verveel ik mij nog niet maar het is wel echt onhandig. 

Hoi ​@Sabine123 

Pakketbezorgers van PostNL werken 7 dagen per week, en bezorgen ook pakketen op de zondag en de maandag, dus alle dagen van de week.
Brievenbuspost (brieven, kaarten, TV gidsen etc.) wordt bezorgd van dinsdag tot en met zaterdag.

Als je de PostNL App download uit de App Store op je smartphone, en vervolgens een PostNL account aanmaakt met je nieuwe adresgegevens, kun je precies volgen en inzien wanneer het noodpakket van KPN bij je wordt bezorgd.

Ik gebruik de PostNL App al lange tijd, en weet daarom precies wat er onderweg naar mij is, en wanneer ik het ga ontvangen.

Ik gebruik de PostNL app al jaren maar daar staat niks in. Weet niet of het brievenbuspost is of een pakketje maar als het dat laatste is dan is het nog niet verzonden. In de MijnKPN app staat ook niks. Hopelijk verzenden ze het maandag. 

Ik gebruik de PostNL app al jaren maar daar staat niks in. Weet niet of het brievenbuspost is of een pakketje maar als het dat laatste is dan is het nog niet verzonden.

In MijnPostNL kan je ook zien welke post onderweg is (foto van de envelop). Als geen post/pakket te zien is, is het nog niet verzonden.

Ik vind het systeem van Odido beter, je krijgt een voucher per mail om data voor een Odido mobiel te gebruiken, als je geen Odido simkaart hebt, kan je een Prepaid simkaart ophalen en deze 10€ kosten wordt ook vergoed. Er is praktisch geen vertraging in.

Hi ​@Sabine123,

Is het ondertussen gelukt met het noodpakket?

Groet,

Hi ​@Sabine123,

Is het ondertussen gelukt met het noodpakket?

Groet,

Hallo Bastiaan,

Nee en ik hoor ook niks van KPN dus straks maar weer bellen. Kan mijn buurman niet bereiken dus wachten tot ik in zijn meterkast kan lijkt me ook vrij nutteloos. Straks zit het probleem daar niet en wacht ik wie weet hoelang daar op. Mvg Sabine

Je begon dit topic 5 dagen geleden. Dan moet er toch inmiddels ook wel een monteur langs geweest zijn?

Waarom zou je in de meterkast van je buurman moeten kijken? Die "buurman” komt nog niet eerder in het verhaal voor.

Ja al 2 x monteur geweest, er zou ergens een breuk in de kabel zitten. Mijn kabel loopt via mijn meterkast door een schoonmaakkast naar meterkast buurman en dan naar een centraal punt. Zonder die sleutels kon hij niks en ging weg. Zou de sleutel opvragen bij woningstichting (maar dat moet per mail) en de andere sleutel moet ik van de buurman krijgen maar die heb ik in de maand dat ik hier bezig ben/woon nog nooit gezien. Pas dan komt KPN netwerk terug. En ondertussen heb ik geen internet en tv. Maar hoe lang moet ik wachten op die buurman vraag ik mij af. Vind het ook raar dat ik afhankelijk ben van andermans meterkast voor tv/internet en die draden hangen ook gewoon los in de meterkast. Zet er een bezem op en hij is stuk. 

Hi ​@Sabine123, welkom bij onze community. 

Wat een bijzondere situatie dit. Zou ik mee mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Beste Alex, inmiddels heb ik het noodpakket ontvangen. NPO is bijna niet te kijken, loopt steeds vast maar RTL4 werkt goed. Internet ook. Inmiddels heb ik buurman gesproken en hij heeft zijn meterkast open gelaten. Nu de kast via de woningbouw nog maar dat moest per mail opgevraagd worden. Vandaag belde ik dat buurman zijn kast open staat en nou weten ze niks van de regeling dat KPN sleutels op moet vragen en niet de huurder. Volgens hun moet ik dat doen. Zou teruggebeld worden maar dat is niet gebeurd. Hopelijk bellen ze morgen terug, ik moet zeggen dat ik een beetje moe begin te worden want ik kan lastig bellen onder werktijd en je zit zo een poos in de wacht en wordt van de een naar de ander doorverbonden.Maar ik ben blij dat ik nu gewoon tv kan kijken en internet heb. 

Ik kijk heel even ​@Ik_Combineer met hoe dit precies zit. Als het een wijkkast of centrale is van ons dan hoort KPN deze open te doen, logischerwijs. Een kast van het pand zelf de pandeigenaar of huurder. Het kan zijn dat ik een uitzondering hierin over het hoofd zie. 

Ik_combineer, zouden wij gebruik kunnen maken van jouw kennis? 

Heb om 12u pauze en lees topic dan door

Ik kijk heel even ​@Ik_Combineer met hoe dit precies zit. Als het een wijkkast of centrale is van ons dan hoort KPN deze open te doen, logischerwijs. Een kast van het pand zelf de pandeigenaar of huurder. Het kan zijn dat ik een uitzondering hierin over het hoofd zie. 

Ik_combineer, zouden wij gebruik kunnen van jouw kennis? 

Ik begrijp uit het bericht dat de kabel van de topicstarter eerst door de meterkast van de buurman loopt en daarna door een kast van de woningcorporatie alvorens het in de eigen meterkast zit. Als hier een breuk zit zal KPN toegang moeten krijgen. Kpnnetwerk is blijkbaar langs geweest maar kon niet bij het probleem. In dat geval is topicstarter verantwoordelijkheid om toegang te verschaffen. Nu is dat blijkbaar gelukt maar is de ticket waarschijnlijk gesloten.

Ben bang dat opnieuw een kpnmonteur moet komen om kpnnetwerk aan te sturen.

Vandaag weer KPN gebeld en weer hebben ze een nieuw ticket aangemaakt en moet ik drie dagen wachten. Elke keer ticket aanmaken en wachten. Zou maandag gebeld worden, dat is niet gebeurd. Woningstichting geeft geen sleutels aan huurders, KPN netwerk moet deze opvragen per mail, dat is de procedure. Maar ik krijg nergens helder of dat is gebeurd want KPN zegt dat ik dat moet doen, woningstichting zegt KPN netwerk en KPN netwerk kan ik pas weer bellen als ticket over drie dagen in behandeling is. En zo blijf ik bezig. Geen idee hoelang ze tickets gaan aanmaken. KPN netwerk wist in ieder geval wel dat ze per mail sleutels moesten opvragen bij de woningstichting maar of dat is gebeurd kom ik dus niet achter. Kan het ook niet bij woningbouw vragen. Tja, wachten dus ….. 

Dat geintje had ik ook ooit bij het appartement van me ex, die mocht van de woningstichting niet haar meterkast in en dat mocht enkel de aannemer (of kpn in dit geval) aanvragen.

Heb daar mooi een koevoet in gezet, want geen toegang tot de meterkast is levensgevaarlijk in geval van brand of electrocutie. Niet dat ik dat kan aanbevelen bij u maar toch, soms hebben dat soort corporaties erg bijzondere regels.

Reageer