Skip to main content

Hallo Forum!

Ik heb een glasvezel verbinding. Om niet te veel te betalen, heb ik een verbinding van een redelijke snelheid, maar zeker niet de maximale snelheid. En dat is, 99% van de tijd, prima.

Maar soms wil je tijdelijk meer snelheid. Om dat nieuwe spel binnen te halen wat net uit is gekomen. Om dat veels te grote foto en video album van je broer binnen te halen. Om films of muziek offline beschikbaar te maken, zodat je op vakantie ook nog wat te kijken en te luisteren hebt.

Mijn idee: Tijdelijke internet boosters. Betaal eenmalig een euro extra om een uur de maximale snelheid van je glasvezel te gebruiken. Betaal 5 euro om een dag de maximale snelheid te ontsluiten. Na de aangegeven tijd ga je weer terug naar je normale snelheid.

Natuurlijk zal dit technisch en infrastructureel een uitdaging zijn, maar het hoeft niet morgen geregeld te zijn. Ik wou in ieder geval het idee even neerleggen.

Voor 5 euro kun je een hele maand de snelheid verdubbelen. Bijvoorbeeld van 100 mbit naar 200 mbit. En als je er nog 5 euro oplegt heb je volgens mij al zowat 1000 mbit. Dus voor 5 euro een uurtje snel internet zou belachelijk zijn.

Wel een maand van te voren al doorgeven dat je dat wilt.


Hallo @Gemberkoekje , als je een Hussel-abo hebt kun je maandelijks je abo naar boven of beneden bijstellen.

Dat kun je zelf regelen in MijnKPN.

Succes.

 


Hoi @Gemberkoekje, welkom bij ons op het forum! Zoals Nick en Jan al noemen kan je de verbinding gedurende een maand verhogen, voor hetzelfde geld wat je voorstelt krijg je dan veel meer :wink: Voor een dag is dat moeilijker te implementeren, er zijn teveel factoren die bij zo'n verhoging spelen om dat op zo'n korte termijn 2 keer te wijzigen. 


@Gemberkoekje Stel je gaat per dag deze snelheids-verandering doen gebaseerd op huidige prijzen, zeg 1000Mbps 10 euro duurder dan 50Mbps wat in de basis 40 euro kost. Dan betaal je 40,33 per maand als je het slim aanpakt. Voor die 33 cent aan inkomsten loopt KPN echt niet warm, nou ja de apparatuur en de software ook niet want er komt geen mens aan te pas. En dan gaat wellicht ook de download nog op spitsuur in de avond plaatsvinden, dus dan is maar de vraag of zo’n downloadserver dan überhaupt wel veel meer dan 50Mbps kan leveren want er zullen meerdere mensen zijn.

Misschien dat per dagdeel van 8 uur denkwijze meer zoden aan de dijk zet. Je zet voor de nacht de download aan op een efficiënt computertje (je NAS) dan heb je het de volgende ochtend binnen.