Skip to main content

In een direct bekabeld internet verbinding (geen Wifi!) haal ik helaas snelheden van max. +/-12MB (download) en 0.4 MB (Upload).

Zou Pair bonding tot een verbetering van de snelheid kunnen leiden? Wat moet iki doen om dit via KPN beantwoord te krijgen? 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Dat heb ik ook eens gevraagd hier, al weer een tijdje terug :

https://forum.kpn.com/internet-9/pair-bonding-bij-lange-lijn-425631

Maar of dat nog steeds cq voor jou ook zo is dat weet ik niet.

Wat zegt :

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

 


Hallo @Tdjbp pairbonding maakt de snelheid misschien hoger maar niet minder instabiel.

Dat zijn echt 2 verschillende dingen.

 


Dag @Tdjbp. Van harte welkom hier. Ik kan zo zonder gegevens eigenlijk niet zeggen wat de mogelijkheden zijn op jouw adres. Dit zou je zelf eens kunnen bekijken via Fourstack, zoals @KeesYagi al noemt. De snelheden die je nu noemt doen me alleen wel vermoeden dat je signaal wordt geleverd via ADSL. Op ADSL leveren we geen pairbonding. Dan zou er mogelijkheid moeten zijn tot VDSL. Maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Laten we er eerst eens naar kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik ook direct je lijn doormeten.


Hallo Natasja. Ik heb mijn profiel aangepast en alle relevante informatie opgenomen.

 

Ik denk inderdaad dat het hier om een ‘oude’ ADSL lijn gaat. Ik ben mij ook bewust dat er geen hogere snelheden te realiseren zijn. Maar het probleem is nu dat mijn snelheid van mijn bekabeld internet onvoorspelbaar is. 

 

Ik ben heel benieuwd of je iets voor mij kunt betekenen.

 

 


Dag @Tdjbp. Ik zie dat je vanmiddag hebt gebeld met een van mijn collega's over de snelheid (en instabiliteit) van je internetverbinding. Als ik je verbinding doormeet dan zie ik inderdaad wel flink wat verbrekingen terug. Ik zie dat er een (bel)afspraak staat ingepland met een monteur voor aanstaande maandag. Kun je dat bevestigen? En wil je de uitkomst van de afspraak hier delen? 


Hoi Natasja, ik heb vandaag helaas weer contact met KPN op moeten nemen. Gedurende de afgelopen week heb ik drie dagen 'maximale' bandbreedte gehad (36MB down/9 Up) en donderdag en vrijdag was het internet weer volledig onvoorspelbaar met snelheden van Max. 11MB down en 04.up waarbij de internet connectie ook spontaan wordt verbroken. Alles bekabeld (en niet via wifi) 


Voor as. Maandag staat een monteur gepland. Maar wat mij het meeste verbaast is dat het drie dagen prima werkt en vervolgens, zonder enige aanpassingen of veranderingen, niet meer. 


Die dalingen in snelheid zijn inderdaad wel vrij extreem, zeker als het om je bekabelde verbinding gaat. Heeft de monteur de oorzaak kunnen achterhalen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de afspraak met de monteur. 


Dag @Tdjbp. Ik zie dat je niet meer hebt geregeerd. Heeft de monteur op afstand iets voor je kunnen doen? Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag. 


Excuses Natasja voor mijn verlate reactie.

Na analyse is in goed overleg met de monteur de Experia Box vervangen. Op basis van de analyse adviseerde de monteur om een ander model dan de oorspronkelijke (model V10A) te gaan inzetten.  Maar als gevolg van logistieke redenen werd dit door de planner terug gedraaid. De oorspronkelijke V10A werd daardoor vervangen door een nieuwe V10A.

Mijn ervaring na twee weken werken met de nieuwe Experia Box is dat de oorspronkelijke problemen niet zijn opgelost, helaas! De beschikbaarheid van een Internet connectie is volledig onvoorspelbaar. Meerdere keren per dag schommelt de snelheid van max. 15 MB Down/0.4 Up naar geen Internet connectie. Gemiddeld moet ik de box zo’n 4-7x peer dag resetten om weer een verbinding te hebben. 

Ik hoor graag je advies. 


Is er bij u geen Ziggo beschikbaar? Anders zou je dat eens kunnen overwegen...


Ik had ook hardnekkige DSL uitval, na experimenteren met div modems had ik er eentje gevonden die het wel bleef doen, dat was een oude(re), daar de nieuwere weer achter gehangen en zo had ik het beste van beide.

Maar, dat was bij xs4all met een fritzbox.

Zijn er ook metingen gedaan aan de lijn ?


Vervelend om te vernemen dat je nog steeds problemen ervaart, @Tdjbp:disappointed:  Ik kan me goed voorstellen dat dit niet werkbaar is zo. Uit het rapport van de monteur begrijp ik inderdaad dat hij alles gecontroleerd en getest heeft en in afstemming met de klantenservice een nieuw modem voor je heeft aangevraagd. Nu begrijp ik uit je bericht dat je wederom een Experia Box V10a hebt ontvangen. 

Bij het doormeten van je verbinding zie ik ook nog steeds verbrekingen. De sessie wordt dan vanuit het modem stopgezet, om wat voor reden dan ook. Dit kan op een issue met het modem duiden, maar bijvoorbeeld ook op teveel fouten op de lijn. 

Ik heb nu alsnog een Experia Box V10 voor je aangevraagd in de hoop dat dit inderdaad het probleem gaat oplossen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail en/of SMS. Ik stuur je in een privébericht het adres van de afhaallocatie toe. 
 


Reageer