Skip to main content
Beantwoord

Mondelinge overeenkomst over actie en glasvezelverbinding: afspraak is afspraak?!

  • 11 September 2024
  • 39 reacties
  • 436 keer bekeken

Hallo,

Toen ik voor het eerst contact gehad met KPN klantenservice, zei een meneer tegen mij dat mijn eerste jaar contract valt onder een bepaalde actie en wanneer ik een glasvezel verbinding heb, welke snelheid ik kies dan de maandelijkse kosten tot eind eerste jaar actie blijft dan zelfde.

Nu ADLS is gewijzigd naar Glasvezel en ik wil de snelheid verhogen maar KPN zegt de prijs gaat ook omhoog, maar hoe zo? Afspraak is afspraak als ook mondeling is.

Daarnaast mijn collega die woont in een andere stad betaald dezelfde maandelijks bedrag als ik maar met de snelheid van 1000\1000, hoe komt dat KPN met het twee gelijke abonnementen twee verschillende snelheid hanteert, is dat eerlijk?

Ik heb een mail gestuurd naar KPN en krijg ik een antwoord zonder te realiseren wat ik op mijn mail uitgelegd heb, met een no reply mail, hoe kan ik in gesprek gaan met diegene die mij beantwoord heeft en uitleggen wat ik bedoel? Ik vond het zo oppervlakkig antwoord zonder dat inhoudelijk kijken wat op mijn mail stond. Ik ben pas klant geworden van KPN maar dit is helaas geen goede welkom actie! Jammer! 

Met vriendelijke groet,

AAA_NL

 

Toen ik voor het eerst contact gehad met KPN klantenservice, zei een meneer tegen mij dat mijn eerste jaar contract valt onder een bepaalde actie en wanneer ik een glasvezel verbinding heb, welke snelheid ik kies dan de maandelijkse kosten tot eind eerste jaar actie blijft dan zelfde.

Ja, dan moet u die snelheid wel aan het begin van het abonnement meteen al kiezen. 

Nu ADLS is gewijzigd naar Glasvezel en ik wil de snelheid verhogen maar KPN zegt de prijs gaat ook omhoog, maar hoe zo? Afspraak is afspraak als ook mondeling is.

Bekend probleem misschien kan een KPN medewerker hier nog wat aan doen. Maar ik vrees van niet.

Daarnaast mijn collega die woont in een andere stad betaald dezelfde maandelijks bedrag als ik maar met de snelheid van 1000\1000, hoe komt dat KPN met het twee gelijke abonnementen twee verschillende snelheid hanteert, is dat eerlijk?

De wereld is niet eerlijk.

Sommige mensen wonen in een gebied waar iedereen 10 of 15 euro vastrechtvergoeding extra boven op hun abonnement moeten betalen elke maand. Nog zonder einddatum ook. Dat is ook niet eerlijk. Maar het is zoals het is.

Ik heb een mail gestuurd naar KPN en krijg ik een antwoord zonder te realiseren wat ik op mijn mail uitgelegd heb, met een no reply mail, hoe kan ik in gesprek gaan met diegene die mij beantwoord heeft en uitleggen wat ik bedoel? Ik vond het zo oppervlakkig antwoord zonder dat inhoudelijk kijken wat op mijn mail stond. Ik ben pas klant geworden van KPN maar dit is helaas geen goede welkom actie! Jammer! 

Mailen met KPN kan niet. KPN doet niet aan email.


@Nick83 Ja, dan moet u die snelheid wel aan het begin van het abonnement meteen al kiezen. 

Toen kon het niet omdat a. had ADLS lijn en de snelheid was niet te verhogen. b. Ik wou met glasvezel niet meteen de hoogste snelheid pakken wel geleidelijk testen wat ik nodig heb.

@Nick83 Mailen met KPN kan niet. KPN doet niet aan email.

Asl je een online formulier invult, kan KPN een reply mogelijkheid creëren om te kunnen beantwoorden en als de zaak afgesloten is dan het mailverkeer wordt weer afgesloten, Heel veel providers behandelen de vragen op deze manier, waarom KPN niet???


Ook Ziggo kun je niet meer benaderen via e-mail, een online contactformulier. 


@Nick83 De wereld is niet eerlijk.

Klopt, en wij denken het bestaan en de bedoeling van dit KPN forum is om het problemen door te geven.

En misschien dit helpt om oneerlijke dingen te veranderen. 😉


@Raspberry Ook Ziggo kun je niet meer benaderen via e-mail, een online contactformulier.

Helaas klantvriendelijkheid gaat bij internet providers steed's minder worden. 🥴


Dit is wat KPN zelf in Actie gezet, dus eerste jaar de kosten van ale snelheden zijn gelijk, maar waarom weten dit de medewerker van KPN klantenservice niet en nog in de app niet kan kosteloos aanpassen?

 


Heel veel andere bedrijven ook niet. Zoals bijvoorbeeld energiemaatschappijen...


Dit is wat KPN zelf in Actie gezet, dus eerste jaar de kosten van ale snelheden zijn gelijk, maar waarom weten dit de medewerker van KPN klantenservice niet en nog in de app niet kan kosteloos aanpassen?

 

Dit is voor nieuwe klanten op het moment van afsluiten. Zodra u eenmaal klant bent geldt dit niet meer.


@Nick83 Dit is voor nieuwe klanten op het moment van afsluiten. Zodra u eenmaal klant bent geldt dit niet meer. 

Ik ben ook een nieuwe klant en mijn abonnement komt uit deze actie. Ik betaal ook 35,00 /mnd.

Zoals ik zei in het beging een medewerker van KPN zei tegen mij zodra je lijn is omgezet van DSL naar glasvezel mag je de snelheid tot een jaar kosteloos verhogen. 


@Nick83 Heel veel andere bedrijven ook niet. Zoals bijvoorbeeld energiemaatschappijen…

is dat dan volgens u een goede actie of niet? En als niet waarom dan? Klant is toch koning in Nederland en klantvriendelijkheid is het doel van internet providers neem ik aan. 😉🙂 


@Raspberry Ook Ziggo kun je niet meer benaderen via e-mail, een online contactformulier.

Helaas klantvriendelijkheid gaat bij internet providers steed's minder worden. 🥴

Tja, het is wat het is. Je kunt en zal het niet weten te veranderen. Dit speelt niet alleen bij internetproviders. Maar in vele verschillende sectoren/bedrijven.


@Nick83 Dit is voor nieuwe klanten op het moment van afsluiten. Zodra u eenmaal klant bent geldt dit niet meer. 

Ik ben ook een nieuwe klant en mijn abonnement komt uit deze actie. Ik betaal ook 35,00 /mnd.

Zoals ik zei in het beging een medewerker van KPN zei tegen mij zodra je lijn is omgezet van DSL naar glasvezel mag je de snelheid tot een jaar kosteloos verhogen. 

Nee, je bent géén nieuwe klant. Aangezien je al diensten afneemt bij KPN. 


Dan heeft die medewerker dat niet goed gedaan. In de voorwaarden staat dat tijdens de actieperiode de snelheid niet kosteloos aangepast kan worden. 


@Raspberry Nee, je bent géén nieuwe klant. Aangezien je al diensten afneemt bij KPN. 

Deze actie loopt al lang van KPN en ik heb ook gebruik gemakt van deze actie, en nogmaals wat ik meerdere malen hierboven verteld in het begin was nog geen glasvezel beschikbaar bij ons adres en tegen mij gezegd zodra glsvezel op mijn adres beschikbaar is dan de eerste jaar mag ik gebruik maken van alle snelheden zonder prijsverhoging. Ik spreek toch Nederlands. 🥴🤔


Maar dan nog ben je géén nieuwe klant! Je bent op dit moment een bestaande KPN-klant. Want je neemt al KPN-abonnementen af. 


@Joep1965 Dan heeft die medewerker dat niet goed gedaan. In de voorwaarden staat dat tijdens de actieperiode de snelheid niet kosteloos aangepast kan worden. 

Okay en nu?

N.B. Ik heb mijn abonnement onder deze actie afgesloten (eerste jaar €35 en daarna €55) 


@Raspberry Maar dan nog ben je géén nieuwe klant! Je bent op dit moment een bestaande KPN-klant. Want je neemt al KPN-abonnementen af. 

NOGMAALS: Ik heb mijn abonnement onder deze actie afgesloten (eerste jaar €35 en daarna €55). 😉🤔

 


En bij het afsluiten krijg je een bevestiging met daarbij de algemene voorwaarden. Die leest niemand maar dan kunnen dit soort dingen gebeuren. 


Helemaal prima. Ik wens je verder veel succes 😎


@Raspberry Inderdaad NOGMAALS, nu, op dit moment ben je géén nieuwe klant 😎

En weer NOGMAALS, Ik ben een nieuwe klant en mijn abonnement valt onder deze actie (eerste jaar €35 en daarna €55). Ik kan helaas iemand die doet alsof slaapt nooit wakker maken. 😎😄


@Raspberry Helemaal prima. Ik wens je verder veel succes 😎

Bent u van KPN? dan weet ik het al waarom deze reacties, klant is al binnen en zit vast tot twee jaar, vergeet alle beloftes. Vermoeiend dit forum en discussies van degenen die geen begrip van de zaken hebben.  🤔😏


O jee, ik zat al op zo'n reactie te wachten. Ik praat je niet naar de mond. Wat een aanname van je @AAA_NL of ik van KPN ben. Dat moet echter helemaal niets uitmaken en is totaal niet relevant. 

Maar goed, antwoord op je vraag, nee, ben geen medewerker van KPN én heb er ook geen verdere belangen bij. Ben gewoon een KPN-klant én erg tevreden. En ik mag reageren hoe ik wil. Je bent hier belandt op een openbaar forum. En tja, je zult reacties ontvangen die je wellicht niet bevallen. Dat kan maar dit noemt men meningen. Het is inderdaad heel vermoeiend! 😎

 


@Joep1965 En bij het afsluiten krijg je een bevestiging met daarbij de algemene voorwaarden. Die leest niemand maar dan kunnen dit soort dingen gebeuren. 

Los van voorwaarden, de klant is vanuit dat een KPN klantenservice medewerker weet alle voorwaarden en als ie zegt iets dan moet het ook gebeuren, klantenservice is toch een vertegenwoordiger van KPN, moeten we eigenlijk niet vertrouwen wat klantenservice zegt en zelf gaan voorwaarden lezen en dan pas' contract tekenen? Ik hoop het niet. Kunt u in het systeem zien met wie heb ik hierover contact gehad? Misschien kan hij bevestigen wat ie tegen mij gezegd heeft. 


@Raspberry nee, ben geen medewerker van KPN én heb er ook geen verdere belangen bij. Het is inderdaad heel vermoeiend! 😎

Beetje vreemd dat u geen medewerker van KPN bent en vrijwillig deel neemt aan een vermoeiend discussie. 🤔😏😉


Veel succes verder 😎


Reageer