Skip to main content

hoi,

Even een vraagje ik heb problemen met wifi en ik moet zeggen de mensen aan de helpdesk doen echt hun best om dit te verhelpen. Er is gisteren echter een monteur geweest die dit niet deed. Hij kwam binnen alles was goed aangesloten hij heeft gekeken en zei dat er te veel aluminium in het huis lag en daardoor was er geen goede wifi mogelijk. Ik moest tekenen dat hij daar was geweest en hij ging weer…..geen oplossing he-le-maal niks!! Vandaag krijg ik een rekening van 50 euro. Waarom?? Is het niet zo dat KPN goede wifi beloofd nou die wil ik dan ook en niet 50 euro betalen voor een monteur die niks doet. Mijn vraag is zou ik onder deze belachelijke rekening uit kunnen komen en wanneer krijg ik een gratis oplossing voor mijn wifi probleem. Of is dat er alleen voor nieuwe klanten???

Er is niet gekeken of extra wifi punten uitkomst bieden? Ik ben ook wel benieuwd waar al dat aluminium ligt, traptreden?

No cure, no pay, als er echt niks is geprobeerd. Ik had niet eens getekend in dit geval.


Nee hij was vooral de draadloze superwifi aan het promoten. Alu zit onder de vloer van de badkamer en in de isolatie van de laminaatvloer. Getekend dacht omdat hij moest bewijzen dat hij bij ons was geweest. 


Tja... op het moment dat je met de telefonische helpdesk de afspraak voor de monteur maakt, staat die 50 euro eigenlijk al vast. Dat zijn soort voorrijkosten. Als het goed is wijst de medewerker van de telefonische helpdesk je daar ook op, op die 50 euro.


Alu zit onder de vloer van de badkamer en in de isolatie van de laminaatvloer.

Dat is inderdaad, net als vloerverwarming, een behoorlijke wifi killer.

Dat is echter nog geen reden om dan maar niet aan een oplossing te werken.

De oplossing is om dan op elke verdieping een wifi accesspoint te plaatsen die met een netwerkkabel op de Experia Box aangesloten is.


Goed punt @Nick83  zoiets heb ik wel ergens gelezen.

Aan de andere kant als ik dit dan lees een gratis monteur als de wifituner niet werkt.

Hier ligt ook alu onder het laminaat geen problemen, wel op elke woonlaag een accespunt. Blijf ik toch bij No cure, No pay. Hier is te makkelijk verdiend, en niet eens de gewone Experia Wifi gebruikt, ik verwacht dat deze standaard in de auto liggen.

Ah ik zie dat @wjb  hetzelfde denkt dat dit geen oplossing is.

De €50 is prima als een moderator minimaal 1 experia wifi opstuurt.


Er zijn 2 soorten monteurs. Monteurs waar de klant om vraagt, deze kosten altijd (minimaal) 50 euro. En monteurs die door KPN naar de klant gestuurd worden. Deze zijn in beginsel gratis. Maar als deze monteurs daadwerkelijk aan de slag gaan, uren lang aant klussen zijn en allerlei apparatuur plaatsen, dan moet dat uiteraard betaald worden.


Afgaande op het start bericht is hier een door KPN gestuurde monteur van toepassing dat kan @Sjarel 1979 mogelijk bevestigen.


Afgaande op het start bericht is hier een door KPN gestuurde monteur van toepassing dat kan @Sjarel 1979 mogelijk bevestigen.

Ik ben bang van niet. Aangezien @Sjarel 1979 zelf het inistatief heeft genomen om naar de helpdesk te bellen. Maar nogmaals: de helpdeskmedewerker moet het over die 50 euro gehad hebben.


Afgaande op het start bericht is hier een door KPN gestuurde monteur van toepassing dat kan @Sjarel 1979 mogelijk bevestigen.

Ik ben bang van niet. Aangezien @Sjarel 1979 zelf het inistatief heeft genomen om naar de helpdesk te bellen. Maar nogmaals: de helpdeskmedewerker moet het over die 50 euro gehad hebben.

Voordeel van de twijfel, Ik ben benieuwd of dit vooraf goed is gemeld, zo niet zeg ik niet betalen, wegens het niet zorgen voor een oplossing. 


Hoi @Sjarel 1979. Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij voorstellen dat je geen €50,- wil betalen wanneer er geen oplossing is aangeboden. Heb je zelf gekozen om een afspraak met een monteur te maken of heeft de helpdesk of wiftuner dat aangeraden? 

Verder ben ik benieuwd welke snelheid er gehaald wordt in huis. Zou je een speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? Laat ook gelijk even jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel, dan kan ik jouw abonnement erbij pakken. Ik hoor graag van je!


Hoi @Sjarel 1979. Welkom op het KPN Forum. Ik kan mij voorstellen dat je geen €50,- wil betalen wanneer er geen oplossing is aangeboden. Heb je zelf gekozen om een afspraak met een monteur te maken of heeft de helpdesk of wiftuner dat aangeraden? 

Verder ben ik benieuwd welke snelheid er gehaald wordt in huis. Zou je een speedtest willen uitvoeren en de uitkomst daarvan willen delen in dit topic? Laat ook gelijk even jouw gegevens achter op het KPN Forum profiel, dan kan ik jouw abonnement erbij pakken. Ik hoor graag van je!

Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Als je nog hulp nodig hebt, lees ik het graag.


Reageer