Skip to main content

De monteur heeft een gat in de buitenmuur geboord om de kabel naar binnen te krijgen.

Het betreft een oud huis zonder spouwmuur.

Het gaat gaat richting de grond / onder de tegels. er is nu dus een open verbinding

in hoeverre is dit schadelijk of risicovol voor wat betreft water wat naar binnen kan stromen? 

En waar komt dat gat binnen uit?


Uit eindelijk in de woonkamer 

het is buitenmuur, dan een holle ruimte en dan een schot en dan woonkamer 

 


Ik zou dat dan even goed (rond die binnenkomende kabel) dichtkitten. 


Zou ik purschuim kunnen gebruiken ?

 

of moet de kabel nog enige bewegingsruimte hebben?


Zou ik purschuim kunnen gebruiken ?

 

of moet de kabel nog enige bewegingsruimte hebben?

Dat kan, de kabel hoeft niet meer te kunnen bewegen. 


Heeft de monteur wel een mantelbuis gebruikt door de muur en daar de kabel doorheen getrokken @KeesPut ???

De monteur had ook van beneden naar boven moeten boren zodat er geen water in huis kan lopen 

 


Geen idee.

ik denk wel dat het van boven naar beneden is geboord.

 

maar hoe kan ik dit verder aankaarten?

 

hoe krijg ik mijn vraag bij de juiste persoon van kpn of hoe kom ik er achter welk bedrijf / monteur is geweest?

 

 


Gaat dit om glasvezel of om wat voor kabel moest er van buiten naar binnen?


Hi @KeesPut, als je niet tevreden bent over het werk van een monteur kun je dit laten weten via de klantenservice. Zo te lezen gaat dit over de aanleg van glasvezel, dan moet je bij KPN Netwerk zijn. Zij zijn telefonisch te bereiken op 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00. 


Hallo @KeesPut 

De opmerkingen boven/beneden en binnen/buiten blijven mij onduidelijk.

Belangrijk is dat het gat binnen hoger moet zijn dan de opening buiten, zodat het eventuele water buiten “heuvel op” moet stromen. Met voldoende hoogteverschil is de kans daarop klein. Door dichtkitten nog veel kleiner.


Geen idee.

ik denk wel dat het van boven naar beneden is geboord.

 

maar hoe kan ik dit verder aankaarten?

 

hoe krijg ik mijn vraag bij de juiste persoon van kpn of hoe kom ik er achter welk bedrijf / monteur is geweest?

 

 

Gewoon dichtkitten, dan is het probleem opgelost. 


Normaal gesproken kitten we dat van binnen dicht en buiten met stopaq zodat er geen water naar binnen komt. Dat eerste is duidelijk niet gebeurd, dat tweede ben ik fan wel nieuwsgierig naar. Want stopaq zorgt er voor dat er geen water naar binnen kan.


Wat er gedaan is aan de buitenkant, weet ik niet

Het is nu niet te zien omdat er een geveltuin met aarde en planten over heen zit. Daar is de kabel onder door gehaald naar de stoeptegels 

Wat kan ik nu het beste doen? 
kitten van de binnenkant en verder? Het iemand laten komen vanuit kpn?


Ik zou dan het advies van Dave opvolgen en even telefonisch aankaarten dat de aanleg niet op niveau is afgerond.

Hi @KeesPut, als je niet tevreden bent over het werk van een monteur kun je dit laten weten via de klantenservice. Zo te lezen gaat dit over de aanleg van glasvezel, dan moet je bij KPN Netwerk zijn. Zij zijn telefonisch te bereiken op 0880 06 37 44 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00. 

 


Reageer