Beste Forum leden,
Toen ik bezig was om te vragen via dit forum, en veel antwoorden terug heb gekregen van jullie , en ook hoe ik de foto erbij kan plaatsen, waarvoor dank of dat ik ook in aanmerking kwam voor het nieuwe tv glasvezelkastje, is vrijdag onze grijze / oude genexis ( zie foto ) opeens kapot gegaan, en totaal geen internet, wifi, telefoon, en gaf de melding aan op tv ( zie bijlages) De eerste foto was dat hij het nog deed, ... Daarna alleen de powerknop brandde en niet meer verder ging . Daarop Kpn gebeld 0800...alles doorgenomen,kwamen er ook niet mee uit buitenhuis op te losen met tools , en er zou een monteur gestuurd worden, zou eigenlijk na het weekend zijn, maar doordat er een monteur in de buurt zat, zou hij bij ons komen.
Kort verhaal te maken. Monteur is geweest, heeft alles gecontroleerd, en getest, De glas- vezelkast was dood. Moest een nieuwe geplaatst worden. Media Converter voor FTU is vervangen. De Kapotte NT ingenomen, de Nieuwe NT is geplaatst.
Wel is er geconstateerd dat de demping RX hoog is, en na het poetsen in pop op ppf, en off ( meet stations ) kast van KPN, heeft het niet geholpen. Bon op klanten monitoren gezet, met een speciale code. Nu is mijn vraag nu ik het boven zwart heb, en onder wit, ( zie foto) kan ik dan die ook omruilen voor zwart, dus 1 geheel? Ik heb de zwarte Genexis gekregen, en niet de Nokia? Is dat een groot verschil?
Maar ik moet wel zeggen een dikke pluim voor John (monteur ) kpn- die geweest was bij ons, en het bij ons op een professionele en rustige wijze ons probleem toch zo vlug heeft verholpen, ik lees ook op het forum dat het anders is met de monteur.
Ronald 58
Admin: een van de afbeeldingen verwijderd omdat die niet inhoudelijk wat toevoegt en zo het topic overzichtelijker blijft
Admin, later: afgesplitst naar eigen topic