Skip to main content
Vraag

Monteur is langs geweest vanwege een storing, maar niet duidelijk wat nu de vervolgstappen zijn

• 5 augustus 2025
  • 17 reacties
  • 241 keer bekeken

Goedenavond,

Zoals de titel al aangeeft: ik heb momenteel geen internetverbinding.

Een monteur is inmiddels langs geweest en gaf aan dat er ergens iets is losgemaakt of aangepast, wat waarschijnlijk door een onderaannemer moet worden opgelost. Helaas is het mij niet duidelijk wat er precies aan de hand is en wat de vervolgstappen zijn.

Ik heb inmiddels een noodpakket ontvangen, wat ik waardeer, maar ik kom bij de klantenservice niet verder als het gaat om de voortgang van de oplossing.

Kan iemand mij vertellen waar ik naartoe kan bellen om erachter te komen wat de status is?

Alvast bedankt!

17 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5129 reacties
  • 5 augustus 2025

Monteur hier, 

Heb je glasvezel? In dat geval kan de monteur van KPN niet altijd in de kast buiten om een losse draad te herstellen. Deze stuurt dan de aannemer aan welke contact met u opneemt voor het maken van een nieuwe afspraak om de verbinding te herstellen. Meestal is dit binnen 1 werkdag maar helaas duurt het in verband met drukte soms wat langer. KPN klantenservice kan je niet helpen om dit proces te versnellen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 8 augustus 2025

Hoi ​@MrMojoRisin. Welkom op de KPN Community! Begrijpelijk dat je graag wilt weten wat er nu precies gaat gebeuren wanneer de monteur het niet gelijk kon oplossen. Zijn er nog onduidelijkheden nadat ​@Ik_Combineer heeft verduidelijkt wat het proces daarna is? 

Hopelijk heb je inmiddels al weer diensten en is de aannemer al langs geweest. Dat zou wel mooi zijn zo vlak voor het weekend. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 8 augustus 2025

Goedenavond,

Afgelopen woensdag ben ik gebeld door de onderaannemer met de vraag of ik de komende twee weken beschikbaar ben.

Er zal binnenkort contact worden opgenomen door een monteur om een afspraak in te plannen.

Nog even afwachten...

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 11 augustus 2025

Ok. Er is in ieder geval contact met je geweest. Dat is al netjes. Hopelijk komen ze nu ook snel langs om het te herstellen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 augustus 2025

Behalve een af en toe wisselende datum op de ‘Volg je storing’-pagina, is er helaas geen update te melden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 15 augustus 2025

Ik had gehoopt op een wat snellere oplossing. Heb je het nummer nog van de onderaannemer? Zij kunnen je denk ik het beste vertellen wanneer er iemand beschikbaar is. Wat je ook kunt doen is bellen met onze helpdesk. Als er een storingsticket loopt, kan daarin ook meer informatie staan die voor jou relevant is. 

Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 20 augustus 2025

Vandaag contact gehad met de aannemer. Kort maar krachtig antwoord: “Het is bouwvak, vanaf 1 september plannen we weer in.”

Toch wel apart, aangezien ze me twee weken geleden zelf belden om te vragen of ik de komende weken thuis zou zijn. 🤔

Daarna ook nog KPN klantenservice gebeld, die adviseren mij KPN-Netwerk te bellen. Vervolgens daar een vriendelijke medewerker gesproken, die zelfs nog contact met de aannemer heeft gezocht om te kijken of er iets te regelen viel. Resultaat: behalve dat ik nu ‘bovenaan de lijst’ sta, verandert er voorlopig niks.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+19
  • Moderator
  • 8835 reacties
  • 26 augustus 2025

Jammer, maar dan moet je nog even geduld hebben dus. Gelukkig heb je een noodoplossing gekregen, zodat je niet helemaal zonder internet zit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 1 september 2025

Waarom kan ik mijn storing niet meer volgen op de pagina "volg je storting"?

De knop is gewijzigd naar "boek een betaalde monteur"

Er is iig nog niets veranderd aan de situatie. Ik ben ook nog niet gebeld voor een afspraak.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 4 september 2025

Ik weet niet waarom je de storing niet meer kunt volgen via kpn.com/volgjestoring. Het hoeft in ieder geval niet te betekenen dat de storingsticket gesloten is. Ik verwacht dat er nog steeds iets loopt en dat de telefonische helpdesk je meer kan vertellen over de status. Heb je alweer contact opgenomen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 4 september 2025

Gisteren contact gehad met de helpdesk. We zijn 'on-hold' gezet tot 9 september. Het is waarschijnlijk een ondergronds probleem. Dit moet verder onderzocht/overlegd worden?

Vandaag was ik ook gebeld. Dat zag ik helaas later pas. Geen sms gehad om terug te bellen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 6 september 2025

Ok. Hopelijk wordt het dan deze week definitief opgelost. Het loopt alweer een maand zie ik. Dat je on-hold bent gezet heeft waarschijnlijk met capaciteit en planning te maken bij de (onder)aannemer. Ik verwacht dat je dan maandag of dinsdag nog wel een keer gebeld wordt. Houd je telefoon goed bij de hand :)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 september 2025

Helaas wordt er geen contact met mij opgenomen.

Ik snap er helemaal niks meer van. Ik word continu van het kastje naar de muur gestuurd. Ik heb al meerdere nummers gebeld, maar niemand pakt het echt op of zorgt dat het netjes wordt afgehandeld. Waarom moet ík dit allemaal zelf regelen? Hoort dit niet gewoon de verantwoordelijkheid van KPN te zijn? Op dit moment lijkt er totaal niets te gebeuren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 12 september 2025

Dit wordt wel een beetje een gebed zonder einde zo. Dat is niet zo fraai. Ik wil wel eens kijken of ik meer informatie voor je boven kan halen of iemand in beweging kan zetten. Zou je eens je profiel willen invullen met je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer en laatste 3 cijfers van je IBAN onder persoonlijke opmerkingen)? Geef maar even een seintje wanneer dat gelukt is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 14 september 2025

@Arjan van KPN profiel is ingevuld.

Afgelopen vrijdag heb ik nog contact met KPN helpdesk gehad. Die kon mij vertellen dat er een vergunning voor werkzaamheden bij de gemeente ligt.

Ik heb nog contact gehad met Glaspoort om te vragen hoe ze bij de conclusie gekomen zijn dat het probleem in de straat is. Dat kon hij mij niet uitleggen. Maar was het wel met mij eens dat het vreemd is. Nu heb ik 22 sept. een afspraak met een monteur van Glaspoort om diagnose te stellen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • 15 september 2025

Dank je voor het invullen! Als ik zo kijk bij de storingsticket, kan ik niet meer informatie vinden dan je vrijdagavond al is gegeven. Top dat je zo goed te woord bent gestaan. Ik weet ook dat zo'n aanvraagprocedure voor graafwerkzaamheden wat tijd in beslag kan nemen helaas. 

En de conclusie dat er graafwerkzaamheden nodig zijn is gemaakt door de eerste monteur die langs is geweest, ga ik vanuit. Die heeft kunnen meten hoe ver vanaf het glasvezelpunt of de straatkast een breuk zit. Op basis daarvan zal de (onder)aannemer verdere stappen ondernemen om het op te lossen. 

Hopelijk volgt er na 22 september snel een oplossing. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 15 september 2025

@Arjan van KPN 

Dankje 👍🏻

Reageer