Skip to main content
Vraag

Monteur is vergeten computer aan te sluiten op internet

• August 8, 2026
  • 5 reacties
  • 93 keer bekeken

Monteur is afgelopen woensdag vergeten de computer aan te sluiten via router...geen wifi op pc, en ik kan dat zelf niet 

5 reacties

Forum|alt.badge.img

Je zegt monteur. Welke monteur is geweest? Als het gaat om de monteur die glasvezel aan heeft gesloten. Deze sluiten het installatiepakket niet aan, deze zijn alleen voor het aansluiten van het netwerk.  Als het om een netwerkmonteur gaat controleer dan of je bij de bestelling een installatiemonteur hebt besteld of niet. Zo niet dan kun je het pakket zelf aansluiten en als je er niet uit komt dan kun je een installatie monteur bestellen.

Als het om een installatiemonteur ging vind ik dat vreemd (maar niet onmogelijk) monteur gaat een checklist af en moet noteren welke bandbreedte je computer haalt. Als deze niet is aangesloten kan hij deze getallen niet invullen. Daarna moet je als klant tekenen voor akkoord installatie.

Daarom neig ik erg dat het om een netwerkmonteur ging.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 9, 2026

Het gaat om de installatie monteur Memet, hij heeft de stekker om de pc aan te sluiten uit de meterkast meegenomen want zegt hij , die hebt u niet meer nodig maar die stekker moet mijn computer verbinden via een routerkabel....Meet heeft overigens de rest sĂºper aangesloten 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 9, 2026

Even  een bel-afspraak maken, dan belt de KPN je op een moment dat jou uitkomt. ​@Duimstok 
Zondags kun je niet bellen voor dat soort dingen dat kan alleen ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Een bel-afspraak maken kan nu wel

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 9, 2026

Ik zie dat je al sinds 1 juli bij KPN bent. ​@Duimstok 
Gaat het dan om de glasvezelinstallatie?
Dan hoeft de stekker voor de router niet meer in de muur, de kabel moet op het glasvezel aangesloten worden.
Dat zal hij vast wel gedaan hebben, heb je al getest of het internet het al doet?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 9, 2026

Hallo ​@Duimstok ,

Elke moderne PC heeft de mogelijkheid om aan te sluiten op WiFi. Heb je misschien een handige buurman of een familielid die de WiFi-code kan invullen op jouw PC?Â