Skip to main content
Vraag

Monteur komt niet opdagen bij mijn dochter

• May 5, 2025
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Mijn dochter heeft 2 maanden geleden, ivm een verhuizing,  aan afspraak voor afgelopen vrijdag gemaakt. Tussen 8.00 en 12.00 uur zou de monteur langskomen. Helaas vlak voor 12 uur afgebeld en dus maar een nieuwe afspraak gemaakt voor deze maandagochtend. Zaterdagochtend nog teruggebeld om de afspraak te bevestigen en aan de hand hiervan zelfs een bevestiging via de email ontvangen. Heel de ochtend gewacht maar geen monteur. Klantenservice gebeld maar wat schetst onze verbazing. De eerste medewerker zei je moet geduld hebben en  wachten tot 13.00 uur. Na 13.00 uur gebeld en toen werd er gezegd er werken vandaag helemaal geen monteurs. En nu komen ze pas a.s. vrijdag, dus een gehele week geen internet! Wat een slechte service van KPN, schandalig hoe je als vaste klant behandeld wordt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 7, 2025

Goedemiddag ​@leotje en bedankt voor jouw bericht!
Dat is inderdaad een hele teleurstellende ervaring zoals je het beschrijft en kan me goed voorstellen dat je hier allesbehalve blij van wordt :( Afgelopen maandag was het 5 mei en dat was dit jaar weer eens een feestdag waardoor onze monteurs die dag niet werkten. Vreemd dat je in eerste instantie wel is gecommuniceerd dat de monteur die dag langs zou komen bij je dochter, dat had mijn inziens voorkomen kunnen worden. Gedane zaken nemen helaas geen keer maar dat maakt het natuurlijk niet minder zuur. Mocht je de behoefte hebben, ben je altijd vrij om een klacht in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Voor wat het waard is, wil je in ieder geval namens KPN oprechte excuses aanbieden voor de manier waarop dit is verlopen. 

• May 7, 2025

Afgelopen maandag was het 5 mei en dat was dit jaar weer eens een feestdag waardoor onze monteurs die dag niet werkten. 

Als er die dag niet gewerkt werd door de monteurs, hoe kan een KPN medewerker achter de telefoon dan überhaupt een afspraak inplannen voor die dag? Het planningsysteem zou dat toch moeten blokkeren? 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 12, 2025

Als er die dag niet gewerkt werd door de monteurs, hoe kan een KPN medewerker achter de telefoon dan überhaupt een afspraak inplannen voor die dag? Het planningsysteem zou dat toch moeten blokkeren? 

Dat is mij dus ook echt een compleet raadsel ​@Marlon92!

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Is het niet handig om daarover navraag te doen , of eventueel na te gaan bij de betreffende medewerker die het heeft ingepland heb je geen recht op vergoeding oid

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 12, 2025

Misschien heeft de programmeur voor de software andere CAO dan KPN. 5 mei is niet verplicht vrij. Ik heb b.v. een CAO, de me verplicht verloof te nemen op 5 mei en 31 december ieder jaar, maar als ik een vakantie wil opnemen met een periode, de begint voor deze dagen en eindigt na deze dagen, krijgt ik altijd een foute melding in de software en moet weer handmatig via papier formulier indienen. De programmeur krijgt niet voor elkaar zoiets simpel te programmeren.

Zie hier ook

Is Bevrijdingsdag een vrije dag?

Uw werknemers zijn op Bevrijdingsdag niet standaard vrij. In veel cao’s staat dat werknemers 1 keer per 5 jaar (het lustrumjaar) recht hebben op een betaalde vrije dag. Lustrumjaren zijn 2025 en 2030. Heeft u geen cao (afspraken)? Dan beslist u zelf of uw werknemers vrij zijn.