Met een prima internet verbinding bij Odido toch besloten de overstap te maken naar KPN voor IPv6 en een lagere ping. Helaas heb ik hier gelijk spijt van gekregen.
Ik heb bewust niet gekozen voor de overstapservice, om onverwachte kosten voor het afkopen van lopende abonnementen te vermijden. Ik zou in de eerste instantie ook overgaan met mijn mobiele abonnement.
Gisteren 8 juli zou het zover zijn. Odido had de verbinding al afgesloten en de KPN-monteur zou langskomen tussen 8:00 en uiterlijk 12:00 om de glasvezelaansluiting om te bouwen van AON naar XGS-PON.
Ik heb in de aanloop meerdere herinneringen ontvangen dat ik de afspraak met de monteur niet moet vergeten. Uiteraard thuisgebleven en na lang wachten kreeg ik om 11:57 eindelijk bericht dat de monteur onderweg is. Vervolgens om 12:00 een email dat de monteur niet kon komen en een nieuwe afspraak pas op 17 juli gepland kon worden. Reden van de monteur: “afspraak buiten werktijd”, aldus een KPN medewerker die niet verrast leek.
Odido kan mij ook niet verder helpen, omdat de verbinding al is overgedragen aan KPN en het terugdraaien daarvan ook minstens een week in beslag zou nemen i.v.m. goedkeuring KPN.
Ik werk veel vanuit huis en zit nu dus in het gunstigste geval een week zonder internet, mits de monteur op de volgende afspraak wel verschijnt. Ik lees veel vergelijkbare posts, dus heb er weinig vertrouwen in.
Wat is er voor nodig om de AON aansluiting om te bouwen naar PON? Is dit iets wat ik zelf kan doen? Kan ik geen gebruik maken van de AON aansluiting tot deze is omgezet?