Skip to main content
Beantwoord

Monteur van vanmorgen is plots geannuleerd, wat nu?

• August 3, 2026
  • 3 reacties
  • 79 keer bekeken

Vorige week hebben we de eerst mogelijke afspraak gemaakt met een KPN monteur omdat ons internet niet werkt. Afspraak staat deze maandagochtend van 8-12. Ik heb verlof opgenomen om thuis te zijn. Om 10:30 kregen we bericht dat het niet lukt, en dat de eerstvolgende afspraak op donderdag aanstaande kan worden ingepland. Nu moet ik daar weer met werk gaan schuiven, weer verlof in zetten. Na een belletje met de helpdesk kreeg ik te horen dat ik blij mag zijn dat hij niet om 11:45 afbelde. Ik vind dit geen manier om met klanten om te gaan, afspraak is afspraak toch? Ik heb nu ook weinig vertrouwen dat ik donderdag niet weer voor niets thuis blijf. 

Beste antwoord door TDN

Het is spijtig dat je voor niks een dag vrij nam, maar een monteur kan plotselings ziek zijn of zijn auto heeft een niet snel te herstellende schade… KPN kan niet zomaar een vervangend monteur voor iedereen binnen paar uren regelen.

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Antwoord
  • August 3, 2026

Het is spijtig dat je voor niks een dag vrij nam, maar een monteur kan plotselings ziek zijn of zijn auto heeft een niet snel te herstellende schade… KPN kan niet zomaar een vervangend monteur voor iedereen binnen paar uren regelen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2026

Het is nu 12:34 op de dag van de nieuwe afspraak (tussen 8-12u). Geen monteur. Ik heb gebeld, de dame aan de telefoon heeft beloofd dat hij nog wel komt, "omdat hij nog niet heeft afgebeld." Het zal me benieuwen. Vandaag de dag kunnen we toch communiceren over de geschatte aankomsttijd? Ik zit al de hele ochtend thuis te wachten. Mijn vertrouwen in KPN wordt wel geschaad hierdoor...

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 6, 2026

Update: om 13:30 komt de monteur aan. Geen belletje / sms van te voren. Ik vraag: "ik had je vanochtend verwacht, wat maakt dat je er nu pas bent?" Hij: "ow ja dat is de planning. Hebben ze je niet ff gebeld?"

Nou hij heeft het gefixt maar tjonge jonge wat een belabberde planning en nog slechtere communicatie. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Jochiebochie en welkom bij de KPN Community. Fijn dat de monteur inmiddels langs is geweest, maar dit is inderdaad niet netjes verlopen. Excuses hiervoor. 😕

Als een afspraak plotseling niet door kan gaan heeft dat inderdaad vaak te maken met ongeplande zaken, zoals TDN al aangaf, maar dat ook de tweede afspraak te laat plaatsvond is geen manier van doen.
Ik zal dit signaal meenemen, hopelijk gaat dit in de toekomst dan niet meer zo mis of word er duidelijk over gecommuniceerd.

Bedankt voor het melden en geniet van je diensten. Maak hier gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!