Skip to main content
Vanwege slechte Wi-Fi heb ik een monteur laten komen. De afspraak was dat als het aan kpn zou liggen de kosten van de monteur niet gerekend zouden worden. Toch heb ik een factuur met daar op de kosten van de monteur (100 euro). Hoe zit dit?
Kennelijk denkt KPN dat het dus niet aan hun ligt. Doorgaans is het zo: als het probleem zich voor de Experiabox bevind, dan is de monteur gratis. Bevind het probleem zich na de Experiabox, dan moet je al snel betalen.
We hebben een nieuwe xperiabox gekregen, dus dat is wel duidelijk dat het aan kpn ligt, toch?
Ja, dan lijkt dat me wel duidenlijk ja...
Hah @Kin, welkom op het KPN forum. Dat is raar, als die afspraak is gemaakt dan moeten we ons daar aan houden. Ik kijk het graag even voor je na hoe het precies zit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je gegevens? Laat hier dan nog even een berichtje achter, dan weet ik dat de gegevens zijn aangevuld 🙂
Ik heb de gegevens aangevuld op het forum.
Bedankt voor het aanvullen van je forumprofiel, @Kin! Ik zie dat de monteur 50,- in rekening heeft gebracht op zijn opdrachtbon voor meerwerk en arbeidsloon. Hiervoor is door de contractant een handtekening gezet. De monteurskosten zijn - per ongeluk- dubbel op de factuur gekomen. Excuses daarvoor. Voor de onterechte dubbele monteurskosten heb ik een correctie ingevoerd.
Ik ben benieuwd of topicstarter hier tevreden mee zal zijn. Ik heb mn twijfels...
Bbedankt voor de reactie. Wat wordt er verstaan onder meerwerk? De monteur heeft zelf aangegeven dat hij zou doorgeven dat de 'storing' veroorzaakt was door kpn. Hij heeft de xperiabox vervangen. Ook deed de wifi versterker het niet. Dit heeft hij ook gerepareerd. Ik begrijp het meerwerk dus niet echt.
Ha @Kin, ik begrijp dat het wat onduidelijk is. Ik leg het graag uit :)



Onze monteurs leveren belangrijk werk af, ze zorgen ervoor dat je toegang hebt tot cruciale telecomdiensten: internet, tv en bellen. Het is vergelijkbaar met de arbeid van een elektricien of cv-ketel installateur. Dienstverlening om aangesloten te worden op het KPN-netwerk valt voor een deel in je abonnement: de installatie van 1 tv-ontvanger, 1 pc of tablet en 1 vaste telefoon en de oplossing van een storing die KPN veroorzaakt. Voor andere werkzaamheden betaal je wel. Ligt er bijvoorbeeld een kabeltje los in je woning waardoor je geen tv kunt kijken, dan zorgt de monteur ervoor dat het ter plekke wordt opgelost. De kosten van extra materialen die de monteur eventueel inzet zijn niet met een vast bedrag af te vangen. Daarom betaal je deze ook apart. Je ziet dat terug op je factuur onder het kopje 'meerwerk monteur'.



Voor het grootste deel van de werkzaamheden bij jou thuis heeft de monteur dit als 'storing veroorzaakt door KPN' ingediend. Voor meerwerk kun je WiFi Versterker(s) aansluiten, kabels trekken etc toe rekenen. Je vindt het complete overzicht over wat de monteur voor je kan betekenen op: De KPN monteur helpt je graag .

Reageer