Skip to main content
Beantwoord

Monteurs krijgen mijn aansluiting maar niet werkend

• September 22, 2025
  • 3 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Odido naar KPN glasvezel, voornamelijk vanwege het gebrek aan IPv6 bij Odido. Het aansluitproces bij KPN is tot nu echt verschrikkelijk slecht. Ik ga van XGS-PON naar AON.

De eerste monteur kwam ruim 6 weken na de aanvraagdatum. Genoeg tijd om alle voorbereidingen te treffen, lijkt me. Die constateerde: "Oh, er moet worden gepatcht in de kast, maar daar kan ik niet in". Gelukkig werkte Odido nog. Nieuwe afspraak gemaakt, zodat er tijd is om te patchen. Tien dagen later: monteur nummer twee. Geen werkende glasvezelverbinding. "Er zou gepatcht moeten zijn, maar er is niks gebeurd. Ik doe de aanvraag en dan zou het vandaag in orde moeten komen." Het kwam niet in orde. Wat er wel gebeurde was dat mijn verbinding met Odido stopte met werken :(

Monteur nummer 3 kwam vandaag langs, de storingsmonteur. Die is twee keer naar de kast heen en weer geweest. "Ja, het lijkt er op dat er de patchkabel gebroken is. Dat moet een andere monteur repareren. Ze nemen contact met je op." Monteur nummer 4 nam contact op, maar kan dus niet dezelfde dag iets doen. Weer wachten nu, en inmiddels is de werkweek begonnen en moeten we vanaf thuis over een flaky 5G verbinding gaan werken.

Wat een nachtmerrie dit, is dit normaal?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@anthemius, welkom op de KPN Community! En leuk dat je voor KPN hebt gekozen. 💚 Al is dit een behoorlijk valse start. Ik kan me voorstellen dat dit voelt als een nachtmerrie voor jou. Ik kan je vertellen: dit is niet normaal. Het lijkt erop dat jij behoorlijk pech hebt. 😕 Maar ik begrijp dat er gewerkt wordt aan een oplossing?

3 reacties

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hallo ​@anthemius, welkom op de KPN Community! En leuk dat je voor KPN hebt gekozen. 💚 Al is dit een behoorlijk valse start. Ik kan me voorstellen dat dit voelt als een nachtmerrie voor jou. Ik kan je vertellen: dit is niet normaal. Het lijkt erop dat jij behoorlijk pech hebt. 😕 Maar ik begrijp dat er gewerkt wordt aan een oplossing?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2025

Ja, nadat de KPN netwerk monteur vandaag in de kast is geweest werkt het nu.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 25, 2025

Wat ontzettend fijn om te lezen dat de monteur van gisteren het probleem heeft kunnen verhelpen. Je hebt even geduld moeten hebben, maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen. Veel plezier met jouw nieuwe internet verbinding van KPN!