Skip to main content
Beantwoord

Monteurs voor plaatsen FTU niet verschenen bij afspraak

• January 28, 2026
  • 21 reacties
  • 296 keer bekeken

Ik had vandaag woensdag 28 januari een afspraak staan tussen 19 en 21 uur. Nou mooi niet! Ze zijn niet komen opdagen! En ook geen sms gehad. Kpn houdt zich niet aan de regels!!

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Arnout_67 

Je bent hier op de community van de provider KPN. Die is hierin geen partij.

KPN netwerk is een ander onderdeel van KPN, volledig gescheiden van de provider.

Jouw aanspreekpunt is jouw provider Odido, die een eigen ingang heeft bij KPN Netwerk.

21 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 28, 2026

Welkom ​@Arnout_67.

Dit is erg vervelend, zeker als je er speciaal voor thuisblijft. Onverwachte vertragingen kunnen altijd gebeuren, zelfs bij een monteur. Maar dan verwacht je toch wel een sms of e-mail met een update.  Ik weet niet precies hoe KPN hiermee omgaat, misschien kan een medewerker daar beter op antwoorden.

In ieder geval is het nu noodzakelijk dat u contact opneemt met de klantenservice om een nieuwe afspraak te maken.

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Voor de 2e keer is kpn netbeheerder alweer NIET geweest om het FTU kastje te plaatsen in de meterkast! 😡

Ik heb wederom hierop gewacht vanaf 19:00 tot 21:00. Nu in totaal dus 2 x 2uur gewacht. Grof schandalig kpn!😡.

Ik vind dat nou de Afkoopsom verminderd moet worden! Tot 2x wachten op het FTU kastje. Ik meld dit morgen ook aan Odido. Want zij hebben geregeld dat vrijdagavond 30 januari kpn komt voor het plaatsen van het FTU kastje. Dit is wederom niet gebeurd. Schandalig kpn! Jullie houden je niet aan de AFSPRAAK! 😡

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 30, 2026

Hallo ​@Arnout_67 

Je bent hier op de community van de provider KPN. Die is hierin geen partij.

KPN netwerk is een ander onderdeel van KPN, volledig gescheiden van de provider.

Jouw aanspreekpunt is jouw provider Odido, die een eigen ingang heeft bij KPN Netwerk.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat KPN netwerk 2 keer afspraken op avonds uren gepland had. Afspraken in avonds uren of weekend zijn uitzondering.

• Auteur
  • Helper
  • January 31, 2026

Gisteravond tussen 7 en 9 zou kpn komen om het FTU kastje te plaatsen. ZOU, en dit ALWEER niet gebeurd!!!😡😡. Dinsdag ZOU dat ook gedaan worden MAAR….je raadt het al…...toen is dat ook ALWEER niet gebeurd!!!!😡😡. Je houdt je niet aan de AFSPRAAK kpn!!! En nog iets: voor die 2 avonden heb ik 2 x 2 uur moeten wachten! Dringt dat goed tot je door, kpn???!!!😡😡. Ik vind dat dan nu ook wel de Afkoopsom verminderd moet worden omdat jullie je NIET aan de AFSPRAAK houden!😡

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 31, 2026

Je bent hier op de community van de provider KPN.

Dat lees ik vaker, maar: hoezo eigenlijk? Ik kan dat nergens vinden.

En KPN Netwerk noemt zichzelf al weer twee jaar KPN. En hun diensten staan ook onder bijvoorbeeld kpn.com/glasvezelnetwerk 🤔

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt. Maar de enige hint die ik zie is dat er geen goede categorie voor deze vragen is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@Arnout_67 wat een vervelende situatie zeg. Zoals hier boven staat aangegeven is dit primair een platform voor klanten van de provider. Gemaakte afspraken moeten uiteraard nagekomen worden. Ben je rechtstreeks klant bij KPN of stap je naar ons over? Of lopen jouw abonnementen puur via Odido?  

• Auteur
  • Helper
  • January 31, 2026

Mobiele abonnement loopt nog bij kpn 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 31, 2026

Dat speelt bij jouw probleem met de afspraak voor de FTU geen rol.
Daarvoor moet je contact opnemen met jouw internet provider Odido. Dat is jouw aanspreekpunt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Wat ​@RBxx aangeeft klopt dan inderdaad, je moet dan even Odido aanspreken Arnout. Als provider zijn zij jouw aanspreekpunt dan.

• Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

Het is gewoon een afschuift systeem! kpn maakt zich als een Jantje van Leiden er van af!😡😡😡

• Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

Ben blij als ik bij Odido ben😡😡. Stabiele wifi wat bij kpn zeer vaak te wensen overlaat. Denk daar maar eens heel goed over na, kpn!!😡😡

• Auteur
  • Helper
  • February 3, 2026

Odido geeft mij toch het voordeel van het twijfel! Iets wat ik bij kpn niet krijg!!!😡😡😡

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 3, 2026

Odido geeft mij toch het voordeel van het twijfel! Iets wat ik bij kpn niet krijg!!!😡😡😡

Het heeft niet veel zin wat u nu doet met al deze boze berichten, u bent klant bij Odido, u kunt daar een forum vol spammen met uw ongenoegen. Dit is iets tussen u en dido, en daarna is het tussen Odido en KPN Netwerk, bij het provider deel van KPN Thuis heeft u niks te zoeken.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 3, 2026

Ben blij als ik bij Odido ben😡😡. Stabiele wifi wat bij kpn zeer vaak te wensen overlaat. Denk daar maar eens heel goed over na, kpn!!😡😡

Als het alleen je wifi is, zal het niet bij KPN liggen, maar zou ik je netwerk maar eens nakijken.

En het heeft geen zin dit hier te vermelden, oftewel wat doe je nog hier?

• Auteur
  • Helper
  • February 6, 2026

Nee! Dat is het niet! 😡 De monteur van kpn was NIET gekomen!!😡😡😡. Deze was geregeld door Odido. En dus dan moet de kpn hier zich hier ook aan de AFSPRAAK houden!! Vanmiddag komt Guidion in opdracht van Odido en die houden zich tenminste WEL aan de AFSPRAAK wat ik van kpn totaal niet heb!. Nogmaals ik ben SUPER BLIJ dat ik nu bij Odido ben en weg ben bij deze onbetrouwbare kpn!😡😡😡

Admin: bericht en reactie samengevoegd met bestaand topic

Hiero
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 6, 2026

Nogmaals de fout ligt niet bij Kpn. De melding was gedaan bij jou Odido.
en als Jou Odido niets doorgeeft moet je niet hier gaan zeuren.
Hopelijk gaat de afspraak vanmiddag wel door. Zo niet dan niet hier meer zeuren.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Nogmaals de fout ligt niet bij Kpn.

Wel bij KPN netwerk.

De melding was gedaan bij jou Odido.

Hij kreeg van Odido de berichten, dat KPN monteur zou komen...

en als Jou Odido niets doorgeeft moet je niet hier gaan zeuren.

Wat meer vriendelijkheid en empathie naar medemensen toe zou je goed doen.

Hiero
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • February 6, 2026

Dit heeft niets met emphatie van mijn kant te maken maar meer op de manier van reageren in dit bericht van Arnoud-67. Sorry maar de reacties van Arnoud zijn wel normaal?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Mensen laten we het wel even vriendelijk naar elkaar houden. Dit is een platform waar van gedachten en meningen gewisseld mag worden, maar wel met een respectvolle toon graag. 

Ik snap de frustratie van ​@Arnout_67 zeker. Het onderscheid tussen de consumentenprovider KPN en de netwerkbeheerder KPN is soms ook lastig te maken.

Ik heb als medewerker van de provider KPN geen enkel inzicht in het abonnement wat via Odido loopt dan. Hoe vervelend de situatie ook is, zij zijn het aanspreekpunt en moeten de netwerkbeheerder KPN aansturen indien nodig. Daar heb ik als moderator dan ook niet direct invloed op.

Ik hoop dat alles snel weer naar wens werkt Arnout en ik zou je willen adviseren om toch contact te blijven zoeken met Odido voor de laatste stand van zaken.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • February 13, 2026

Ja, Odido-monteurs (vaak via Guidion) mogen in principe de FTU (Fiber Termination Unit, het glasvezelkastje) vervangen op het KPN-netwerk, maar er zijn belangrijke beperkingen. Ze werken hiervoor vaak samen met KPN Netwerk via een vastgestelde procedure. 

Hier is hoe het werkt:

• Vervanging bij installatie: Als onderdeel van de installatie van een nieuw Odido-abonnement op het KPN-netwerk kan de monteur het glasvezelaansluitpunt (FTU) vervangen of activeren om de verbinding tot stand te brengen.
  • Beperkingen voor monteurs: Niet elke monteur mag werkzaamheden aan de infrastructuur verrichten. Als blijkt dat er specifiek "infra-werk" nodig is, kan de Guidion-monteur (van Odido) dit niet altijd zelf oplossen en moet KPN NetwerkNL worden aangestuurd.
  • Defecte FTU: Bij een defecte FTU kan de Odido-monteur de situatie beoordelen, maar soms moet KPN Netwerk zelf langskomen voor reparatie omdat het hun eigendom is. 

Samengevat: Odido mag de installatie verzorgen en de FTU vervangen/aansluiten, maar bij complexe infrastructuurproblemen op het KPN-netwerk is medewerking van KPN nodig. 

Lees deze stuk zeer goed door.Â