Skip to main content

Goedemorgen,

Eerder deze week heb ik mijn internetsnelheid verhoogd van 100mbps naar 200mbps. Nu moest ik een monteursbezoek in laten plannen omdat er iets vervangen moet worden. Deze monteur komt dan ook volgende week vrijdag, maar ik snap nog steeds niet waarom. Heb een Experiabox V10A in de meterkast hangen. Wie heeft antwoord? ;-)

Rene van 't Hoff

Hallo @renevth , jij gaat gebruik maken van ‘bonded koper’ oftewel pairbonding, dan dient de monteur zowel in de centrale als bij jou thuis de bekabeling van het IS/RA-punt naar je modem aan te passen.

Zie onderstaande afbeelding als voorbeeld:

Pairbonding d.m.v. Y-kabel
 

 


Beste @JanD, bedankt voor de reactie. Ik ben een leek op dit gebied 😉. Maar moeten ze dan mijn glasvezelmodem vervangen ofzo? Ik heb 'officieel' weliswaar een Experiabox V10A maar die gebruik ik niet. Achter het glasvezelmodem heb ik een Fritzbox 7530 hangen. Mvg 


In geval van glasvezel is de reactie van @JanD niet van toepassing. Heb jij al heel lang glasvezel? Zodat je een oudere glasvezelaansluiting hebt die wellicht niet geschikt is voor snelheden hoger dan 100 Mb/s? 


Beste @Henk2304 , mijn appartement is gebouwd in 2005 en de feitelijke glasvezel volgde een jaar of 4/5 later denk ik. Dus zo oud is het niet naar mijn idee. Als ik een check doe op de website van KPN bieden zij op mijn adres een max downloadsnelheid van 1000 Mbit/s en 500 Mbit/s max upload. Er hangt een Genexis glasvezelkastje in mijn meterkast.


Tja, dan blijft het even afw88 waarvoor die monteur komt. Wellicht dat een moderator daar meer over kan vertellen. Heb je al je profielgegevens al ingevuld, zodat een moderator gericht kan kijken?