Skip to main content
Hoi,



sinds onze internetprovider is overgenomen door kpn, kan ik met mijn Motorola Moto g4 niet meer op wifi.

Alle andere apparaten in huis hebben wel gewoon internet.

Wanneer ik probeer verbinding te maken, verbindt hij 1 seconde, waarna de status meteen verandert in 'opgeslagen.'

Ik heb de router al gereset, het netwerk vergeten en opnieuw verbinding proberen te maken, de standaardnetwerken opnieuw ingesteld en zelfs een volledige factory reset gedaan, maar niets helpt.

Kunnen julllie me helpen om dit op te lossen?
Hallo @MVC , probeer binnen de modem eens bij de 2.4-band bepaalde instellingen aan te passen:

WPA/WPA2 i.p.v. alleen WPA2

Modus 802.11 B/G/N i.p.v. alleen N

Vinkje uitzetten bij [ ] tot 450 Mbps
Hi MVC, welkom hier.



Heb je de Experiabox naar fabrieksinstellingen gereset, je telefoon of beide? Ik ben ook benieuwd of wat Jan hierboven aangeeft een verschil zal maken?



Volgens de specs van je toestel zou het geen probleem moeten zijn maar laat het ons hier weten.




Dank jullie wel voor jullie reacties @Jan-D en @Alex_P . Ik heb alleen mijn telefoon naar fabrieksinstellingen gereset, niet de modem.

Mijn vader kon het wachtwoord om in de modem gekomen niet vinden, maar het is me nu wel gelukt om verbinding te maken met internet. Ik heb op mijn telefoon handmatig een netwerk 'toegevoegd' en verbinding gemaakt met de SSID van de modem, ipv te verbinden met het bestaande wifi-netwerk, wat ik normaal doe.

Ik heb echter alleen bereik op de benedenverdieping, omdat ik niet verbonden ben met de router. Op de bovenverdieping hebben we een wifi-versterker, omdat er anders amper signaal is. Maar die is gelinkt aan de router, dus daar kom ik ook niet op.
Ik vermoed dat de router een ander WiFi netwerk heeft met een ander SSID en wachtwoord. Is dat een versterker van ons?
Hoi @Alex_P de router is geen versterker van jullie, maar een linksys. Ik heb het er met mijn vader over gehad om die te vervangen door een versterker van jullie. Dat ziet hij niet zitten, omdat het al een hoop gedoe gaf om fatsoenlijk signaal in het hele huis te krijgen. Op zich heb ik beneden nu goed internet en omdat ik alleen 's weekends bij mijn ouders ben en dan voornamelijk beneden zit, is het niet zo'n punt om gewoon mijn databundel te gebruiken als ik boven ben.

Ik kan dit topic dus sluiten.

Dank jullie wel voor alle hulp!
@Alex_P is een paar dagen vrij. Dank voor je update en ik ben blij dat je zo tevreden bent!