Skip to main content

Goedemorgen,

Heeft een KPN monteur die langskomt om Internet, TV & bellen aan te sluiten een nieuwe muuraansluiting bij zich? (Onderste foto)Helaas is de originele NEDAP muurplaat/aansluiting door de vorige bewoner verwijderd en was de kabel afgeknipt. Ik heb de rode en de blauwe draden kunnen verlengen door er 20cm aan te solderen, te zien op de 1e , 2e & 3e foto.

 

M.vr.gr.
Bernie

Hallo @Bernie-S'drecht ,

Grote kans dat de monteur wel iets in zijn auto heeft liggen. En anders kun je bij de bouwmarkt wel iets vinden. 


die aansluiting hoort iedere monteur bij zich te hebben. ook wel ISRA genoemt.

ik ben alleen bang dat je de verkeerde kleuren hebben opgesoldeerd. ik denk dat de zwart/transparant en wit/transparant verlengt moeten worden. waarschijnlijk zal op 1 van die 2 combinaties het signaal op staan.


ik heb hier nog wel een betere foto met bijbehorende uitleg:

 

dit systeem was stap-58, te herkennen aan de bijzonder gekleurde aderparen: samen met de bijbehorende transparante draad is de zwarte draad voor telefoonlijn 1 en de witte draad voor lijn 2. De kleuren rood, groen, blauw en geel werden lang geleden gebruikt voor Draadomroep. maar zijn nu niet meer in gebruik.


ik heb hier nog wel een betere foto met bijbehorende uitleg:

 

dit systeem was stap-58, te herkennen aan de bijzonder gekleurde aderparen: samen met de bijbehorende transparante draad is de zwarte draad voor telefoonlijn 1 en de witte draad voor lijn 2. De kleuren rood, groen, blauw en geel werden lang geleden gebruikt voor Draadomroep. maar zijn nu niet meer in gebruik.

Bij mij thuis gebruik ik rood en gele aders vanuit de stapnetkast. Deze meten een stuk beter. Omstreken en gaan 😁

 

Als de stapnet kast / manupulatie kast bij de klant er niet tussenuit is gelast kan een kpn monteur hier prima een werkende verbinding van maken. 


Beste Joey92,

Bij aankomst van de monteur bleken inderdaad de zwarte en transparante kabel verlengt te moeten worden, was nog een hele klus, waren precies degenen die het kortst waren. Het is uiteindelijk toch gelukt, nadat ik een stukje uit de lasdoos en de muur verwijderd had om iets meer lengte te krijgen. 

Bedankt voor je hulp!