Skip to main content
Vraag

Na 14 maanden nog geen glasvezel

• 23 maart 2025
  • 3 reacties
  • 42 keer bekeken

Beste KPN,

Wij zijn inmiddels 14 maanden en 23 monteurs verder. Alle 23 monteurs zijn tot dezelfde conclusie gekomen, namelijk dat het glasvezel defect is. Elke keer als we KPN hierover bellen krijgen we een nieuwe monteur met dezelfde conclusie maar daar blijft het dan ook bij. Ons is wel gezegd dat het geëscaleerd is naar KPN netwerk, die ons weer doorstuurt naar 'de aannemer' en zo verder. Wanneer gaan jullie eindelijk het probleem een keer oplossen?

3 reacties

• 3271 reacties
  • 23 maart 2025

Wanneer is het aangelegd? 14 maanden geleden? 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hè wat rot dat je er al zo lang mee bezig bent ​@Rob54321. Dat is niet de bedoeling.

We helpen je hier graag op weg, maar we weten alleen wat jij hier met ons deelt. Kan je meer vertellen over wat er allemaal is gebeurd? Net als Marlon ben ik ook benieuwd naar wanneer glasvezel bij je aangelegd is: Is de aansluiting al bij je gemaakt in huis? Heeft het al wel gewerkt, of nog helemaal niet? Wanneer is de laatste monteur bij je geweest en wat is er toen besproken/wat was de conclusie? Alle details zijn welkom, dan wordt het makkelijker om je verder te helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 maart 2025

Beste Marlon en alexandra,

De glasvezel verbinding is aangelegd naar binnen toe, dat heeft alleen al maanden geduurd omdat het niet bekend was waar de kabel lag. Uiteindelijk is dit goed gekomen en werden we aangesloten. Alleen toen gaf de FTU (dat zwarte kastje waar het glasvezel binnenkomt) een storing aan. Het error lampje knippert daarbij in hoge frequentie. Dat is al dik 8 maanden zo. Verschillende monteurs hebben metingen en testen gedaan. De laatste 5 ofzo komen allemaal tot dezelfde conclusie, het licht komt heel zwak aan in de OWAP (wat dat ook is) en daardoor werkt het niet. Er zou dus ergens een knik zitten in het glasvezel tussen mijn huis en de OWAP. 

Fijn dat dat nu bekend is en dat 5 verschillende monteurs tot dezelfde conclusie zijn gekomen maar de oplossing is er blijkbaar niet. Ik heb gehoord dat de straat opengebroken zou moeten worden en dat er begin dit jaar een vergunning voor zou zijn verleend. Maar er is nooit ergens hier gegraven. De glasvezelkabel die hier naar binnen is gebracht is al 3 keer opgegraven en opnieuw gelast zonder resultaat. Dus er wordt de hele tijd herhalend hetzelfde riedeltje uitgevoerd en ik kan hem inmiddels dromen. Monteur komt langs, gaat een laser aansluiten op het glasvezel en meet de afstand 300 nog iets meter. Dan zeggen ze oh hij is niet gepatcht ik ga naar de wijkkast. Dan komen ze daar en dan zien ze dat het licht heel zwak aankomt. En dan beginnen ze weer te graven in de tuin om te checken of de las daar goed is gemaakt. Vervolgens lassen ze opnieuw (of komen daar voor terug) en dan veranderd er niets. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat het glasvezel ergens kapot is. Dan begint het verhaal vanaf vooraf aan opnieuw.

Ik denk dus ook dat er ergens in de wijk gegraven moet gaan worden vanwege een defecte glasvezel, tot die conclusie waren we al maanden geleden maar het gebeurt niet. Dus ik vraag me af wanneer KPN stopt met monteurs sturen die opnieuw de diagnose doen en iemand langs laten komen die daadwerkelijk het probleem oplost.

Sorry voor mijn frustratie maar het gaat echt al dik een jaar zo.

Reageer