Skip to main content
Vraag

Na 2 jaar KPN terug naar Ziggo door problemen met internet en TV+ Box

• June 6, 2026
  • 2 reacties
  • 91 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In september 2024 ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Jarenlang ben ik klant geweest van Ziggo, maar de abonnementskosten werden steeds hoger. Daarom besloot ik KPN een kans te geven en over te stappen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in al die jaren bij Ziggo op mijn tien vingers kan tellen hoe vaak ik een storing heb gehad. Sinds ik klant ben geworden van KPN heb ik echter alleen maar problemen ervaren.
Het begon al met het KPN-modem. In eerste instantie kreeg ik de KPN Box 12, maar daarmee viel de internetverbinding voortdurend weg. Omdat ik veel thuiswerk, is een stabiele internetverbinding voor mij essentieel. Er zijn uiteindelijk vier monteurs langs geweest en uiteindelijk kreeg ik een Experia Box 10.
In het begin leek dat de oplossing te zijn, maar vervolgens begonnen mijn SuperWifi-punten iedere vrijdag rood te knipperen. Ik heb dit meerdere keren op het forum gemeld, maar helaas kon niemand mij helpen. Elke keer moest ik het modem of de wifi-punten resetten om alles weer aan de praat te krijgen. Het is ontzettend frustrerend dat ik bijna wekelijks de hele installatie moet resetten. Na een reset werken de wifi-punten weer prima, maar slechts voor ongeveer een week.
Daarnaast heb ik ook problemen met de KPN TV+ Box. Regelmatig gebeurt het dat ik de televisie en tv-box aanzet en alleen geluid heb, terwijl het scherm zwart blijft. Zappen naar andere zenders helpt niet. De enige oplossing is dan om de stekker uit de tv-box te halen en deze opnieuw op te starten. Ondanks diverse updates werkt de tv-box nog steeds niet naar behoren.
Komende september ben ik twee jaar klant bij KPN. In die twee jaar heb ik meer problemen en storingen gehad dan in alle jaren dat ik klant was bij Ziggo.
Daarom heb ik besloten om terug te gaan naar Ziggo.

2 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • June 7, 2026

Omdat ik veel thuiswerk, is een stabiele internetverbinding voor mij essentieel.

Beste ​@Inconfundible juist i.v.m. bovenstaande ga ik er vanuit dat je dus uitsluitend bekabeld werkt.

Ook de tv-decoder werkt optimaal met een bekabelde aansluiting.

En de wifi gebruik je dan uitsluitend voor apparaten die niet bekabeld aangesloten kunnen worden, zoals mobiele telefoons en tablets en andere smart things.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Hier ook al jaren aan het klooien met de Box12 en de SW2 punten. Vele updates al gehad, vele beloftes van KPN en nog steeds werkt het niet goed. Het moet wekelijks gereset worden om de SW2 punten werkende te houden. Eigenlijk te treurig voor woorden.