Skip to main content
Vraag

Na bezoek monteur wederom wegvallende wifi met SuperWifi punten op slaapkamer en werkplek

• March 24, 2026
  • 1 reactie
  • 18 keer bekeken

Ik heb al maanden problemen met het wifi signaal op de bovenverdieping en daarvoor is vorige week een monteur langs geweest. Die gaf aan dat mij wifi versterkers niet goed waren verbonden met de modem. Hij heeft dit softwarematig hersteld. Hierna zou het probleem opgelost moeten zijn. 

Echter op dit moment weer veel last van wegvallend signaal op slaapkamer en zolder (werkplek) erg vervelend. Ik zoek een oplossing, maar heb geen idee wat te doen. Overweeg nu over te stappen naar een andere aanbieder zodat ik nieuwere apparatuur krijg. (heb zelf het idee dat het aan verouderde modem en wifipunten ligt.)

1 reactie

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rene Aalderink. Welkom op de community! Wat vervelend dat je nog steeds problemen hebt met je wifi nadat er een monteur is geweest. Ik snap goed dat dit frustrerend is, zeker als je boven werkt en een goede verbinding nodig hebt.

Ik zou het jammer vinden als je overstapt naar een andere provider. Natuurlijk is die keuze aan jou, maar het is goed om te weten dat dit het probleem niet altijd oplost. Wifi problemen komen vaak door dingen in huis, en niet alleen door de provider of de apparatuur.

In dit topic kun je lezen wat ervoor kan zorgen dat je wifi in huis wordt verstoord en wat je eraan kunt doen

Denk bijvoorbeeld aan:

• De plek van je modem en wifi-versterkers
  • Andere apparaten of netwerken die storen
  • Muren en vloeren die het signaal tegenhouden

Om je beter te kunnen helpen, heb ik nog een vraag. Welke modem en welke SuperWifi punten gebruik je nu en heb je onze Wifi Manager al eens doorlopen?