Skip to main content

Ik heb onlangs ook die gratis upgrade gekregen van KPN van 100MB naar 200MB download.

Maar nu zie ik dat mijn upload van 100MB is verlaagd naar 20MB En daar is nooit iets over gezegd in de mailing en brief van KPN.

Als KPN dit een upgrade vindt, dan heb ik liever mijn oude snelheden van 100MB up- en download snelheid weer terug. En dan heeft KPN een verkeerde voorstelling van zaken gegeven.

Ik hoor graag of de zogenaamde upgrade dan wordt teruggedraaid, of dat de upload snelheid ook wordt geupgrade naar 200MB, of dat de deze gehandhaafd blijft op 100MB.

Hi ​@Alexander R, ik denk graag mee. 

Zie jij dit als je kijkt in de Mijn KPN app? Wat krijg je te zien wanneer je een speedtest uitvoert? Haal je daar wél de juiste snelheid?  

Hallo Alex,

Uk hen net een speedtest uitgevoerd via de link die ke me stuurde. En die geeft nu aan dt ik een 202,2 MB download snelheid heb en 246,3 MB upload snelheid. Dat is wat ik ook had verwacht.

Maar een week geleden stond er in de MijnKPN app dat ik 200 MB download snelheid zou krijgen en 20 MB upload. En dan hou ik liever de 100 MB download / 100 MB upload snelheid. Maar als ik de snelheden houd die ik net heb gemeten, dan ben ik daar blij mee. En dan zou ik het ook graag terug willen zien in de MijnKPN app.

Met vriendelijke groet,

Alexander R

Iedereen ziet die lage uploadsnelheid in MijnKPN volgens mij. Dat is een erfenisje uit het verleden toen KPN alleen nog koper had. Een tijdlang werd dat cosmetisch opgelost met de "Gratis glasvezel upgrade" regel op de factuur. Dat zorgde er ook voor dat het in MijnKPN goed stond. Maar daar lijkt KPN mee gestopt te zijn.

Hallo,

Ik heb zojuist nogmaals een speedtest uitgevoerd via de link die je (Alex) me stuurde. En die geeft nu aan dat ik een 188.0 MB download snelheid heb en 155,8 MB upload snelheid. Dat is lager dan ik zou  verwachten. Maar in ieder geval is de upload snelheid nog boven de 100 MB, En dat is voor mij toch wel het belangrijkste.

De uitspraak van Marlon92 zou mogelijk juist kunnen zijn. Maar hij spreekt niet namens KPN, voor zo ver ik kan beoordelen. En ik wil dan ook graag van (een medewerker van) KPN vernemen wat de daadwerkelijke snelheden zullen zijn m.b.t. deze upgrade.

En ik neem aan dat dit dan ook terug te zien zal zijn op mijn facturen en in “Mijn KPN”.
Ik verneem graag een reactie van KPN.

Met vriendelijke groet,

Alexander R

Beste ​@Alexander R Als je glasvezel hebt met een snelheid van 200/200Mbit/s moet je dat ook ruimschoots kunnen halen op 1 pc rechtstreeks bekabeld aangesloten op de router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Zelf heb ik een 100/100-verbinding en haal dagelijks met gemak 120/150Mbit/s

Zie onderstaande link:

Marlon92 is een mede-forunlid, net als jij en ik en Alex_van_KPN is een moderator, dus een medewerker van KPN

Hallo Jan D,

Dat is nu precies mijn probleem. KPN geeft aan me een gratis upgrade te geven naar 200 MB. Maar er staat niet nij dat het gaat om de download snelheid, de upload snelheid, of beide.

Nu zag ik tot voor kort in MijnKPN dat ik 100MB download / 100MB upload had. Maar nadat de upgrade plaats had gevonden, stond er opeens 200MB download / 20MB upload. En dat was niet wat ik had verwacht. En als dit de upgrade is, dan hou ik liever 100MB download / 100MB upload.

De mail van IKPN doet echter vermoeden dat men mij een gratis upgrade zal geven naar 200MB download / 200MB upload. Maar dat zou ik dan ook graag bevestigd hebben en  terugzien in MijnKPN. Maar ieen schriftelijke bevestiging is wel het minste dat ik zou verwachten 

Ik kan uit eigen ervaring melden dat inderdaad die verkeerde aanduiding van de upload snelheid nog een overblijfsel is uit het xDSL tijdperk. Toen ik vorig jaar oktober overging van 100/10 Mb/s koper naar glasvezel bleef die foutieve snelheid gewoon op de factuur en in MijnKPN staan. Toen ik een paar weken later gratis werd overgezet naar 200 kwam er 200/20 op de factuur te staan. In alle gevallen was de upload bekabeld vrijwel gelijk aan de download. Pas toen ik onlangs ben overgestapt naar het nieuwe Super500 abo staat op de factuur en in MijnKPN eindelijk de juiste 500/500 aanduiding.

Kortom, niets om je zorgen over te maken. 

Hallo Henk2304,

Ik heb net weer even de speedtest uitgevoerd. En ik had inderdaad weer snelheden van 202,0 on 246,3 aan download, resp. upload snelheid. Dus het heeft er de schijn van dat de upgrade dat ik inderdaad 200MB / 200MB nu heb. Maar wel vreemd dat KPN het dan op de factuur zet als 200MB / 20MB.

Maar ik lees net in een ander topic op dit forum dat ene "Arjen van KPN" gisteren  schreef (wat jij en "Marion92" dus aangeven), namelijk; "Hoi ​@gaorieh85. Ik kan mij voorstellen dat je even schrikt als je ziet staan dat ‘Glasvezel Upgrade’ wordt verwijderd van je abonnement. Maar ik kan je hierin geruststellen; Het is en was een nietszeggende toevoeging op je abonnement. Het deed niets en is ook niet erg dat het nu verwijderd is. Ook in je laatste bericht laat je een afbeelding zien, dat je nu op 200/20 snelheidsprofiel zou zitten, maar dat is een weergavefout helaas. Als je op glasvezel zit, dan is je upload altijd even hoog als je downloadsnelheid. Ik heb je gegevens erbij gepakt die ingevuld staan in je profiel en ik zie dat je sinds 11 juni ‘gewoon’ op het 200/200 snelheidsprofiel zit.". En dat stelt me dan wel gerust. Dank voor de reactie(s).

Met vriendelijke groet,

Alexander R

Beste ​@Alexander R je hebt in ieder geval de goede up- en downloadsnelheden en daar gaat het om.

@iedereen Dit is inderdaad wat ik dacht. De snelheid is technisch wel doorgevoerd en het gaat om een weergavefout in Mijn KPN. Mijn excuses hiervoor. Er wordt nu uitgezocht waar dit aan ligt en er komt zo snel mogelijk een oplossing. Nog even geduld dus, er wordt aan gewerkt. 

Reageer