Skip to main content

Zeer geachte heer / mevrouw,

Een dezer dagen wordt er bij mij in het wooncomplex een kastje voor glasvezel geplaatst.

Graag wil ik van U weten of ik dan glasvezel direct kan gebruiken, of dat ik eerst van KPN hierover bericht krijgt om het te activeren.

Ik hoor graag van U.

Alvast hartelijk bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

Den Haag

Bij https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck.htm kan je kijken of je kan al glasvezel bestellen, indien nog niet mogelijk kan je bij https://www.kpn.com/internet/glasvezel/bijna-glasvezelwekker.htm om een SMS/email te krijgen wanneer het mogelijk is.


Hi @Jos Parlevliet, welkom op het forum. 

Een goede vraag. Heb je bericht van ons gehad dat je abonnement over wordt gezet naar glasvezel? Of heb je zelf een aanvraag gedaan voor glasvezel? Dan ontvang je uiteraard bericht van ons over de aansluitdatum. Als dit nog niet is gedaan zal er ook niets gebeuren, je wordt niet zomaar overgezet zonder een aanvraag. 

Ik hoor graag van je. 


Dag Alex,

Dank voor uw reactie.

In het wooncomplex in Den Haag wordt nu door Dutch Fiber in alle huizen een kastje voor glasvezel geplaatst.

Zodra het kastje door hun is geplaatst bij mij in de meterkast, dan laat ik U dit uiteraard weten.

Nogmaals dank ik U voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet


Ow, het gaat om Open Dutch Fiber. Daar hebben wij niets mee te maken, wij leveren over hun kabel niet. Het gaat om de providers T-Mobile, TriNed, Fiber en Freedom. Ik ben bang dat je helaas over zal moeten stappen mocht je gebruik willen maken van glasvezel. 

Geen dank nodig, graag gedaan. 


Dag Alex,

Dank voor uw reactie.

Ik ben zeker niet van plan om over te stappen aangezien ik erg tevreden ben over KPN!

Begrijp ik dat KPN (later) een eigen glasvezel netwerk gaat aanleggen?

Betekent dit dan dat ik van KPN een kastje in de meterkast geplaatst zou krijgen als ik dit zou willen?

Is het nu verstandig om plaatsing van een kastje door Open Dutch Fiber te weigeren, omdat ik er geen gebruik van zal maken ?

Ik hoor graag van U.

Met vriendelijke groeten,

Jos Parlevliet

 

 


Of en wanneer KPN dit aan gaat sluiten in je wijk kun je volgen de KPN Netwerk website, vul daar je postcode en huisnummer in. 

Ik zou het kastje zeker niet weigeren, dat kan in de toekomst nog goed van pas komen, eventueel voor andere gebruikers. Eventueel ook aantrekkelijk voor toekomstige bewoners en als ik het goed heb plaatsen ze dit gratis. Persoonlijk zou ik het doen.Â