Skip to main content

De laatste weken, eigenlijk sinds de update van IOS stopt de wifiverbinding na een bepaalde tijd.

Na uit- en inschakelen van wifi op telefoon of iPad, of wisselen naar 2e netwerk (gasten) doet ie het weer. Is dit een IOS-probleem of wifi. Zijn er meerdere ervaringen of heeft iemand een oplossing?

 

Reset modem heeft hetzelfde effect als uitzetten op telefoon of iPad.

Goedemorgen @Heudje en welkom hier op ons forum :)

Kan me niet voorstellen dat het een IOS probleem is want dan zouden er veel meer meldingen zijn geweest (vermoed ik). Ben zelf met mijn iPhone 12 mini ook net over op de nieuwe IOS maar (gelukkig) herken ik dit probleem niet. Heb je het wifi netwerk al eens helemaal opnieuw ingesteld op je telefoon? Daarmee bedoel ik dat je de iPhone het netwerk laat 'vergeten' om vervolgens opnieuw verbinding te maken. Je dient het wachtwoord van de wifi dan ook eenmalig opnieuw in te voeren. Benieuwd of dat verschil gaat maken! 


Hallo JanZ, 

Ik heb dit inderdaad al eens gedaan, maar het fenomeen doet zich alleen voor op 2 iPads en 2 iPhones. 

Mijn mac heeft dit probleem niet. Het rare is dat bijv. Dat ik de NOS app open heb staan en ik ga naar bijv. NU app. dat hij deze niet oppakt en blijft zoeken. Netwerkstreepjes zijn er wel, maar ik krijg de mededeling geen internet beschikbaar. Soms ook tijdens het raadplegen van een app dat hij spontaan stopt, hoewel dat laatste minder is. Ook NOS-app doet het dan niet meer. Even de wifi uitschakelen en weer inschakelen en ik heb weer internet. Ik heb al veel geprobeerd en wil nu mijn router helemaal opnieuw instellen. Wat ik gedaan heb is; netwerk vergeten en opnieuw instellen; modem en router de stekker er uit en opnieuw connectie laten maken; reset van de router en als laatste heb ik de VPN-app uitgeschakeld. Die geeft op mijn mac wel eens problemen, door een programma niet op te starten. Uit en inschakelen van VPN is dan voldoende. 

Het is lastig te pinpointen om de oorzaak en oplossing te vinden.

 


Hallo JanZ, 

Ik heb dit inderdaad al eens gedaan, maar het fenomeen doet zich alleen voor op 2 iPads en 2 iPhones. 

Mijn mac heeft dit probleem niet. Het rare is dat bijv. Dat ik de NOS app open heb staan en ik ga naar bijv. NU app. dat hij deze niet oppakt en blijft zoeken. Netwerkstreepjes zijn er wel, maar ik krijg de mededeling geen internet beschikbaar. Soms ook tijdens het raadplegen van een app dat hij spontaan stopt, hoewel dat laatste minder is. Ook NOS-app doet het dan niet meer. Even de wifi uitschakelen en weer inschakelen en ik heb weer internet. Ik heb al veel geprobeerd en wil nu mijn router helemaal opnieuw instellen. Wat ik gedaan heb is; netwerk vergeten en opnieuw instellen; modem en router de stekker er uit en opnieuw connectie laten maken; reset van de router en als laatste heb ik de VPN-app uitgeschakeld. Die geeft op mijn mac wel eens problemen, door een programma niet op te starten. Uit en inschakelen van VPN is dan voldoende. 

Het is lastig te pinpointen om de oorzaak en oplossing te vinden.

 

Het is hier inderdaad lastig om te pinpointen wat de oorzaak precies is, helemaal met je eens @Heudje.

Het probleem zit in ieder geval niet in de wifi zelf omdat je dan ook op andere apparaten problemen zou moeten ervaren. Niet om dit af te schuiven hoor, maar heb je dit ook al eens aangekaart bij Apple? Ik krijg de indruk dat we het in die hoek moeten zoeken en wellicht dat Apple hiervan op de hoogte is. 


Heb idd ook last van dit probleem (iphone 11). Zowel op 4G als Wifi. Na opnieuw opstarten telefoon of resetten van netwerkinstellingen (zorgt ook voor reset) doet het ‘internet’ het weer.

Las dat er vorig jaar ook een soortgelijk probleem was? Ben de enige die hier thuis last van heeft (gezinsleden met iphone 13/XR/8) hebben hier geen last van.

Probleem lijkt zich iig alleen voor te doen op mijn Iphone 11 toestel. Hoor graag of dit een bekend probleem is.

 

Groet,

Hans