Skip to main content
Vraag

Na modemupdate (Experia Box 10) valt internet steeds uit

• May 25, 2025
  • 32 reacties
  • 499 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

• Nieuwkomer
  • June 25, 2025

Zoals bij velen, ook hier een en al ellende sinds de software update. 

Heb inmiddels vijf weken lang alle mogelijkheden wel geprobeerd, maar niets mag baten. Het is mij wel duidelijk geworden dat het geen hardware probleem is, maar dat het de software is die de problemen veroorzaakt. 

KPN is blijkbaar niet in staat om de problemen op te lossen, voor mij reden om naar een alternatief te kijken.

• Auteur
  • Helper
  • June 26, 2025

Net weer een fabrieksresset gedaan op het V10 modem en de SuperWifi punten maar uitgezet. Ik ben er eerlijk gezegd wel klaar mee. Ik kan zo niet thuiswerken en s’avonds streamen is ook niet te doen. Ik zit alleen voorlopig nog met een vast contract.

Weet er iemand waar ik een officiele klacht kan indienen?

Hier ook veel problemen naar de update van de modem. Met de vorige firmware geen enkel probleem, met deze firmware alleen maar ellende.

Zie ook:

• Auteur
  • Helper
  • June 28, 2025

​Hoi @Erik van KPN ​@Maja van KPN 

Zouden jullie nog een keer mee willen denken? Ik heb ondertussen al jullie suggesties uitgevoerd. Toen ik het groene SuperWifi punt bekabeld aansloot viel het internet weer steeds uit (de lampjes op de V10 bleven trouwens gewoon branden). Na een kwartiertje hersteld het weer, maar na een half uur is het weer mis. Super irritant!

Het internet is nu een paar dagen stabiel nadat ik beide Wifi punten heb uitgezet EN een fabrieksreset op de V10 heb uitgevoerd. Ik heb nu dus wel internet, maar slecht wifi in huis. 

Wat zijn mijn opties nog? Terug naar de oude firmware, een nieuwe modem? Het ligt in ieder geval niet aan een kabeltje ofzo.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Welke softwareversie heb je inmiddels op je SuperWifi zitten, ​@Hanske75? Is dit al wel de 05.06 versie? Zo niet, dan is het sinds gisteren weer mogelijk om die update te forceren. En dat zou ik je in dit geval dan ook aanraden.

• sluit een SW2 bekabeld aan op de V10, zet hem weer aan en reset hem gelijk
  • laat hem een half uur ongeveer aangesloten zodat hij kan updaten
  • herhaal dit voor de overige SW2

• Auteur
  • Helper
  • July 3, 2025

Dat weet ik niet ​@Erik van KPN , want de SuperWifi punten liggen sinds een week in de kast. Daarna geen internetproblemen meer gehad, behalve slechte wifi natuurlijk.

Ik had toevallig gisterochtend de klantenservice gebeld. De medewerker bood meteen aan om een V12 op te sturen. Als ik deze geinstalleerd heb zal ik laten weten of alles goed werkt.

• Auteur
  • Helper
  • July 5, 2025

Hoi ​@Erik van KPN , ik heb inmiddels de V12 geinstalleerd samen met 1 bekabeld SuperWifi punt. De Wifi van de V12 lijkt veel sterker dus ik heb waarschijnlijk maar 1 extender nodig. De firmware versie is SW2.C.25.05.06.

Tot nu toe werkt alles weer prima. Hopelijk blijft het zo.