Skip to main content
Antwoord

Na modemupdate op 11 november geen internet. Uiteindelijk zelf opgelost, maar terugbelafspraak is niet nagekomen

• November 16, 2025
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Elvisron
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1

In de nacht van 11 op 12 November j.l. heeft onze modem een update gekregen.

Na de update hadden we geen internet op onze laptops en werkten alle 4 onze wifi punten niet meer.
's Avonds na thuiskomst van alles geprobeerd om de zaak weer werkend te krijgen, resultaat 0.

De volgende dag een halve dag vrij genomen om alles nog eens na te lopen.
Na ruim een uur van resetten et cetera geen resultaat. Uiteindelijk contact gezocht met 
de klantenservice, waar ik een medewerker te spreken kreeg die ruim anderhalf uur
zijn best heeft gedaan het werkend te krijgen, maar ook hier geen resultaat.

Afgesproken dat hij met zijn collega's dit ging bespreken en we zouden 's avonds terug worden gebeld door een collega van hem. Je raad het al…………..geen telefoon gehad.

Gisteren toch opnieuw zelf maar geprobeerd en op de 1 of andere vage manier heb ik alles weer werkend gekregen, al met al wel weer 3 uur werk maar goed het gaat om het eindresultaat.

De medewerker die mij geholpen heeft zijn we super tevreden over, maar niet over het feit dat we niet zijn teruggebeld. Wij vinden dit een slechte zaak, je zit als klant toch te wachten op een antwoord of oplossing. 

Hierin zou KPN zijn medewerkers wel wat beter kunnen instrueren. Als je een afspraak maakt kom je hem na, simpel zat. Al was het maar een mail geweest met daarin een te verklaren antwoord, was al genoeg geweest. 

Verder super tevreden met KPN, nooit geen problemen, alleen dit is dan wat minder. 
Het mag niet voorkomen dat na een updat niets meer werkt en als dat zou kunnen gebeuren
zou het fijn zijn dat in de aankondiging dit wordt medegedeeld en ook wordt aangegeven wat men er aan kan doen. Niet iedereen is op de hoogte met deze techniek dus een soort van werkinstructie zou zeker handig zijn.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Dat ben ik met je eens, Ron.  Ik ga kijken of we iets met die update SMS’je kunnen doen zodat er ook duidelijk in komt te staan wat je al klant kunt doen, als het onverhoopt niet goed gaat.  Dus die feedback wordt zeer gewaardeerd. 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Elvisron .  Welkom bij de KPN Community.

Bedankt dat je dit zo duidelijk hebt uitgelegd. Ik snap heel goed hoe frustrerend het moet zijn geweest om na een update ineens zonder internet en zonder werkende wifi punten te zitten. Namens KPN wil ik je hier echt onze excuses voor aanbieden. Dit had niet mogen gebeuren. Wel heel fijn dat het je uiteindelijk zelf gelukt is om alles weer aan de praat te krijgen, ook al heeft het je opnieuw uren gekost. Dat is echt bewonderenswaardig, maar natuurlijk niet de bedoeling.

Goed om te horen dat de medewerker die je sprak zijn best voor je heeft gedaan. Juist daarom is het extra jammer dat de afgesproken terugkoppeling nooit is gekomen. Dat had gewoon moeten gebeuren. Ik geef dit intern door, want hier moeten we scherp op blijven.

Je punten over betere communicatie bij updates en duidelijke instructies neem ik ook serieus. Niet iedereen weet wat te doen als apparatuur na een update raar doet en heldere uitleg kan veel gedoe schelen.

Nogmaals excuses voor het ongemak. Fijn dat je verder tevreden bent met KPN en dank dat je de moeite hebt genomen om dit zo uitgebreid te melden en als er ooit andere issues zijn of je hebt vragen, stel ze hier gerust. 

Elvisron
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Hoi Erwin,

dank voor je reactie. 
Het was inderdaad een “irritatie-factortje”  om Jochem Myer te citeren😉

Zoals aangegeven zijn we verder supertevreden met KPN.

Dat het mij een halve snipperdag en de volgende dag een paar uur heeft gekost vind ik niet zo'n ramp.
Het gaat tenslotte om het eindresultaat en ik ben van mening dat je ook zelf wat mag investeren zonder direct aan de telefoon te hangen. 

Het is gelukt en daar gaat het om. 

Ik hoop dat jullie iets met mijn tips kunnen doen zodat andere klanten straks hier hun voordeel 
uit kunnen halen omdat ik denk, dat het veel irritatie voorkomt.

Groet,

Ron.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 19, 2025

Dat ben ik met je eens, Ron.  Ik ga kijken of we iets met die update SMS’je kunnen doen zodat er ook duidelijk in komt te staan wat je al klant kunt doen, als het onverhoopt niet goed gaat.  Dus die feedback wordt zeer gewaardeerd.