Zitten er nog wel kundige technische mensen aan de knoppen bij KPN?
Vannacht een modemupdate ontvangen van KPN, modem netjes aan laten staan, welnu:
voortaan gaat hij UIT! Ik wil jullie updates absoluut niet meer. Betaal ik voor dit soort van gepruts?
Al m'n eigen instellingen in het modem kwijt, kan ineens niet meer printen, WiFi verbindingen vallen weg….
Goeie zet KPN!
Vandaag de alternatieven maar eens bekijken, want ik betaal ook veel teveel voor dergelijk gepruts, dus kan m'n zak met geld elke maand beter elders gaan onderbrengen...
Na modemupdate: privé instellingen modem zijn verwijderd
Beste antwoord door Erik van KPN
Hallo
Dit ‘gedoe’ is echter wel eenmalig. Nu je eenmaal op de KPN Software zit, hebben verdere updates geen tot veel minder impact. Daar zul je over het algemeen verder niets meer van merken.
We hebben een Product Update over deze update. Ik raad aan om die sowieso door te nemen. Daarin wordt aangegeven wat er in de update zit, en ook wat de aandachtspunten van de migratie zijn.
voortaan gaat hij UIT! Ik wil jullie updates absoluut niet meer.
…
Vandaag de alternatieven maar eens bekijken
Zoiets werkt op de korte termijn, maar op een bepaald moment, als je te veel gaat achterlopen, dan voeren we de update alsnog wel door. Als je echt volledige vrijheid hierin wilt hebben, dan is een eigen modem misschien een optie. FRITZ!Box is een populaire keuze daarin, en werkt ook out of the box op je KPN aansluiting. En mocht je die nog niet gelijk willen aanschaffen zelf, dan hebben we daarvoor ook een huuroptie.
Meer informatie over eigen apparatuur aansluiten vind je op kpn.com/eigenmodem.
Kan zelfs niet meer in het modem komen om instellingen te bekijken..
Wat gebeurt hier precies, Tegno? Want je modem moet nog wel gewoon bereikbaar zijn op de normale manier via het IP. Als je daar issues mee ervaart, dan is herstart, eventueel resetten van je modem toch mijn advies.
Ik weet niet of je ook gebruik maakte van de Thuis app? Want die is niet meer te gebruiken na de migratie. Beheer via app kan je nu doen via de MijnKPN app.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.