Skip to main content
Beantwoord

Na modemupdate YouTube langzaam en buffering problemen

• 19 maart 2025
  • 6 reacties
  • 46 keer bekeken

Op 12 maart 2025 en 13 maart 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur is er een modem update uitgevoerd.

Na deze update werkt youtube (en alleen youtube) enorm bagger.

-Op PC, laden van videos duurt 10-15 seconden voordat de video start.
-Bufferen gaat niet goed, videos stoppen herhadelijk omdat het bufferen niet bijgehouden kan worden. 
-Het probleem is makkelijk te reproduceren, want het gebeurd bij alle videos op youtube.

Geprobeerd om op te lossen:
-Modem al meerdere malen herstart maar dit lost het probleem niet op.
-De pcs die youtube videos proberen te openen zitten op kabel met ‘ultrasnel’ internet 1gig.
-Als we via 5g mobiel internet van een andere provider youtube op de pc dan laden de videos binnen een seconde.

Zag op de fora meerdere mensen die problemen ervaren met youtube en kpn, maar die gingen met name over smart tvs. Dit probleem gebeurd op alle apparaten, pc, mobiel. 

Tips?

Beste antwoord door Paul.K

Heb je al een speedtest uitgevoerd?
Gebruik je een adblocker?

Bekijk origineel

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23462 reacties
  • 21 maart 2025

Hi ​@KPNerer, welkom bij onze community. 

Erg naar dat dit specifiek bij Youtube optreedt en dat op meerdere pc's. Zijn deze rechtstreeks met een kabel aangesloten, heb je daar misschien nog een switch tussen? Kun je ook testen of dit via WiFi wel werkt? En werkt het op je telefoon of tablet wel? 

Zou je als laatste ook je modem willen resetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 maart 2025

De pcs zijn rechtstreeks met kabel aangesloten. Er zit geen switch tussen. Via WiFi op mijn mobiel werkt youtube het ook traag, maar als ik 4G gebruik van een andere provider werkt youtube snel, binnen een seconde.

Ik heb vandaag de modem reset naar fabrieksinstellingen. De meest erge wachttijd van 10-15 seconden lijkt nu weg te zijn. Maar er zit nog steeds voor iedere video een trage start, zo'n 6 seconden voordat het start. Ook even snel door een video heen klikken (vooruit spoelen) lukt niet, omdat iedere vooruit klik weer a 6 seconden duurt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23462 reacties
  • 1 april 2025

Goed om te lezen dat het minder lang is geworden, maar 6 seconden is nog steeds te lang. 

Zou je in de modem IPv6 willen uitzetten? Als je inlogt doe je dit onder kopje Internetverbinding/Thuisnetwerk en dan IPv6. Gaat dit dan sneller? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 april 2025

Bedankt voor je reactie. IPv6 uitzetten heeft geen verschil gemaakt in de laadtijd van de videos.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 259 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 april 2025
Paul.K schreef:

Het is de adblocker. Heel vreemd ik had echt het idee dat het met de modem update te maken had, hiervoor geen problemen gehad, en de adblocker is al het zelfde jarenlang. Door de adblocker uit te zetten werkt youtube weer heel snel, al krijg ik nu wel de ads ;)

Bedankt!

Reageer