Skip to main content

Hallo,

Sinds enkele dagen heb ik glasvezel van KPN en ik loop tegen een aantal problemen aan:

  1. de snelheid is trager dan verwacht. Deze ligt tussen de 100 - 400 op de Wifi en tussen de 300 - 600 bekabeld, terwijl het abonnement 1000mbit is.
  2. de tv hapert enorm: beeld én geluid. Hij laat wel beeld zien en geluid horen, maar hapert wisselend van een beetje tot bijna continu.

Zaken die mogelijk van invloed kunnen zijn:

  • (oud?) Reggefiber glasvezelkastje (aansluiting 2016)
  • switch: NETGEAR Prosafe GS105
  • TP-link X20 deco mesh netwerk
  • standaardzaken zoals: misschien is er een kabel stuk of is het tv kastje stuk(?)
  • Interferentie van andere grote elektronische apparaten getracht uit te sluiten

Heb je enig idee waar het aan kan liggen dat internet niet zo snel is als gehoopt en verwacht, en waarom de tv het nu nagenoeg volledig laat afweten? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nick

 

Hi @NickF, welkom op het forum. 

Om een aantal zaken uit te sluiten kunnen we het beter testen zonder al je randapparatuur. Wat krijg je als je zowel bekabeld als via WiFi test met alleen de Box 12 aangesloten, dus alles even loskoppelen. 

Wat mij verder opvalt is dat de NETGEAR Prosafe GS105 geen IGMP snooping wat de haperingen kan verklaren, is verder nog iets aangesloten op die Switch? De  NETGEAR Prosafe GS105heeft dit overigens wel.

Ik hoor graag van je.