Skip to main content

Na plaatsing van kapje over glasvezelaansluitpunt geen power. Geen enkel lampje brandt. Zit wel in stopcontact heeft goed geklikt.

Wat kan ik hieraan doen?

Zit er geen aan/uit knopje op?

Hoi @

Hoi @Marlon92 

Er zit geen aan en uit knopje op het glasvezelmodem (NT/FTU) in de meterkast, het glasvezelmodem kun je alleen stroomloos maken door de stekker uit het wandcontactdoos te halen.

Na plaatsing van kapje over glasvezelaansluitpunt geen power. Geen enkel lampje brandt. Zit wel in stopcontact heeft goed geklikt.

Wat kan ik hieraan doen?

Hoi @Marion24 

Het kan natuurlijk zijn, dat er een defect zit in het glasvezelmodem die je over de FTU hebt geschoven, het zwarte kastje met de lampjes.
Het is in elk geval wel goed, dat je een klik hebt gehoord toen je hem erop schoof.

Je zou hem er nog eens voorzicht eraf kunnen schuiven, en hem er vervolgens er weer op kunnen schuiven volgens de procedure.
De stekker doe je pas in de wandcontactdoos waneer je de glasvezelmodem er overheen hebt geschoven, en de bekende klik hebt gehoord.

Doet hij het nog niet, bel dan even met de storingsdienst van KPN.
Een medewerker kan dan even controleren wat er eventueel aan de hand is, en je eventueel een nieuwe glasvezelmodem toesturen ter vervanging van de huidige.

Telefoonnummers:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De Storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: ik heb een storing

Hoi @

Hoi @Marlon92 

Er zit geen aan en uit knopje op het glasvezelmodem (NT/FTU) in de meterkast, het glasvezelmodem kun je alleen stroomloos maken door de stekker uit het wandcontactdoos te halen.

Hallo @Michel.uit.Arnhem en @Marlon92 en @Marion24 ,

Misschien dat er bij de Nokia onderop geen aan/uit-knop zit maar bij de Genexis wèl.

Ik weet natuurlijk niet welk type @Marion24 heeft.

Zowel de Genexis XGS-PON ONT als de Nokia XGS-PON ONT heeft een kleine aan/uit drukknop naast de aansluiting voor de voedingsadapter.

Ik dacht inderdaad dan mijn glasvezelkastje een aan/uit knop had hoor 😁

Zowel de Genexis XGS-PON ONT als de Nokia XGS-PON ONT heeft een kleine aan/uit drukknop naast de aansluiting voor de voedingsadapter.

Kijk zo leer je weer wat bij in het weekend!
Hartelijk dank voor deze informatie @RBxx , dan weet ik het voor een (eventuele) volgende keer, dat de Genexis en de Nokia een klein aan- en uit kopje hebben.

bedankt voor de reacties. In mijn geval kwam er geen signaal vanuit KPN, dus er komt een monteur.

Ook al eens een ander stopcontact geprobeerd? Of met een ander apparaat gekeken of het stopcontact het wel doet? Bij volgensmij alle adapters brand er ook een lampje op de stekker zelf, dan weet je of het aan de stekker ligt. Even dit testen kan je eventuele voorrijkosten besparen. 

Hi @DaveA 
De adapter van de Nokia XGS-PON ONT in mijn meterkast heeft geen lampje op de stekker zelf.

De stroomadapter bij de Genexis heeft ook geen controlelampjhe @DaveA 

Ja was in de war met de modem adapters

Reageer