Skip to main content

Hallo,

gisterenavond klapte er een groep uit in de meterkast. Alles kwam weer terug, behalve de KPN Box 12.

Op KPN box blijft lampje van internet snel knipperen, lampje tv is uit.

Stroom eraf gehaald, ook van glasvezelkastje, modem reset gedaan, maar zonder resultaat.

KPN gebeld. alles weer opnieuw moeten doen wat ik al had gedaan en zijn conclusie was dat het modem mogelijk stuk is en ik deze maar moet omruilen.

Zou dit juist zijn denken jullie? Ik heb het idee dat ik geen IP adres krijg en dan logisch gezien ook geen internetverbinding.

Ingelogd op het modem en alles wat ik maar kon resetten of terug kon zetten naar de fabrieksinstellingen, ook gedaan.

Iemand enig idee of modem inderdaad defect zou kunnen zijn of dat er nog een andere oplossing zou zijn? Ik moet vandaag thuiswerken. KPN winkel gaar pas om 12.00 open, dus als het eerder opgelost zou kunnen worden, dan zou ik héél blij zijn!

Mijn dank!

Wat doen de lampjes op het glasvezelkastje? Welk glasvezelkastje heb je? Merk?

Je kunt op de hotspot van je mobiel werken. Heb je een mobiel abonnement van KPN? Als dat geen onbeperkt data is kun je er data bij krijgen van KPN. 

Ik heb het vermoeden dat het niet de V12 is die de geest gegeven heeft maar de NTU/ONT (glasvezelkastje).

Ik ben dan ook benieuwd naar de antwoorden op de vragen die ​@Marlon92 jou stelt.

Wat was overigens de oorzaak van dat die groep er uitklapte?

Dank voor jullie reacties. Hierbij een foto van het kastje. Alles brandt groen. 
Oorzaak kortsluiting onbekend helaas.

Overigens heb ik onbeperkte data van de KPN bij mijn mobiele abonnement. Maar dat onbeperkt is relatief. Als ik online ga vergaderen, dan is het zo op 😱😉

Dan lijkt er allemaal goed uit te zien. De adapter van de NTU doet het dus ook.

Ik had nog even de hoop dat die de geest had gegeven en wellicht zelfs de oorzaak van het er uitklappen was geweest.

Hmmm, ik zou die V12 maar gaan vervangen en als dat het niet oplost dan lijkt het me verstandig dat er een monteur gaat komen.

Update! Ik had toch maar weer even de stekker uit de NTU getrokken en dat blijkt toch iets gedaan te hebben. Ik heb namelijk weer internet! 😉

Wat het nu geweest kan zijn, is me een raadsel, maar ben er blij mee.

Dank in ieder geval voor jullie hulp!

Wat een mooie update ​@mpgjacobs 😃

Dan was het dus toch de NTU die het probleem veroorzaakte. Als de stroom er af is geklapt en er daarna dus ook plotseling weer op is gekomen, komt het soms voor dat apparatuur daar een beetje van in de war raakt en vreemde kuren gaat vertonen. Het lijkt er op dat hij even een 2e herstart nodig had om de verbinding weer goed op te bouwen 🤔

Wat een mooie update ​@mpgjacobs 😃

Dan was het dus toch de NTU die het probleem veroorzaakte. Als de stroom er af is geklapt en er daarna dus ook plotseling weer op is gekomen, komt het soms voor dat apparatuur daar een beetje van in de war raakt en vreemde kuren gaat vertonen. Het lijkt er op dat hij even een 2e herstart nodig had om de verbinding weer goed op te bouwen 🤔

Misschien dan toch een idee om de standaard instructies voor de medewerker van de klantenservice wat minder stringent en bindend te maken? Nu was het: eerst modem omwisselen, dan kijken we verder.

Hij gaf ook eerlijk aan niet over voldoende technische kennis te beschikken, maar zou je zo iets juist niet verwachten wanneer je belt met een internet storing? 😮

Ik vermoed dat je tijdens het gesprek aan hebt gegeven dat je de NTU al had herstart, dus ik denk dat de betreffende collega er daardoor van uit is gegaan dat de NTU in orde was en dat het probleem daar niet gezocht moest worden. Als de lijn verder wel goed gemeten werd en er geen duidelijke oorzaak naar boven kwam, snap ik ook wel dat een modem omruil als de eerste optie is geboden, het komt regelmatig voor dat een modem defect raakt als er piekspanning op komt na stroomuitval. Achteraf klinkt dit nu misschien niet als een logische stap omdat het toch bij de NTU bleek te liggen, maar de kans was véél groter dat het modem de boosdoener was. Ik sta dus wel achter mijn collega wat betreft de manier waarop je geholpen bent met deze storing 😊

Uiteraard was ik niet bij het gesprek en kan de opmerking over het niet beschikken over voldoende technische kennis dan ook niet helemaal plaatsen. Ik snap wel dat je daar een beetje vreemd van opkijkt 🤔

Ik vermoed dat je tijdens het gesprek aan hebt gegeven dat je de NTU al had herstart, dus ik denk dat de betreffende collega er daardoor van uit is gegaan dat de NTU in orde was en dat het probleem daar niet gezocht moest worden. Als de lijn verder wel goed gemeten werd en er geen duidelijke oorzaak naar boven kwam, snap ik ook wel dat een modem omruil als de eerste optie is geboden, het komt regelmatig voor dat een modem defect raakt als er piekspanning op komt na stroomuitval. Achteraf klinkt dit nu misschien niet als een logische stap omdat het toch bij de NTU bleek te liggen, maar de kans was véél groter dat het modem de boosdoener was. Ik sta dus wel achter mijn collega wat betreft de manier waarop je geholpen bent met deze storing 😊

Uiteraard was ik niet bij het gesprek en kan de opmerking over het niet beschikken over voldoende technische kennis dan ook niet helemaal plaatsen. Ik snap wel dat je daar een beetje vreemd van opkijkt 🤔

Hij gaf zelf aan niet over technische kennis te beschikken en heeft de lijn dan ook niet door kunnen meten. Hij volgde de standaard instructies die hij had gekregen. 

Is verder geen verwijt naar je collega, die ongetwijfeld deed wat binnen zijn vermogen lag, maar het zou fijn, als blijkt dat die standaard instructies niet werken en die ik zelf uiteraard ook allang gevolgd had, er doorverbonden zou zijn met een medewerker die wél over diepgaandere technische kennis zou beschikken 😉

@Maja van KPN , ik hoor vaak bij dit soort wachttijden dat het “gesprek voor trainingsdoeleinden gebruikt kan worden”.

Misschien suggestie ?

Reageer