Skip to main content
Beantwoord

na super wifi uitvallende smart speakers

• October 16, 2020
  • 10 reacties
  • 144 keer bekeken

Hi, sinds enkele weken hebben we drie superwifi punten geïnstalleerd, omdat het WiFi netwerk de bovenverdieping slecht dekte. Het goede nieuws is dat video vergaderen op de boven verdieping beter gaat, maar beneden heb ik en het gevoel dat pagina’s minder snel laden (speed test geeft 36 aan) maar in ieder geval verliezen mijn Harmann kardon’s minstens een keer per week verbinding. Heel irritant omdat ze dan zowel via Google assistant als via casten niet meer benaderbaar zijn. Stroom erop of eraf helpt. Ik lees iets over de 2,4 en 5 ghz kanalen, maar ook dat ik die met superwifi niet meer kan kiezen. Kortom, van de regen in de drup op dit moment. Hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Magchiel

Vanmorgen contact gehad met kpn chat, beetje flauw antwoord dat dit niet aan het netwerk ligt maar aan de speakers. Uiteindelijk op de experts box het 5 ghz kanaal maar dichtgezet, kijken of dat wat oplost...

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 16, 2020

Welke Experiabox heeft u? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2020

Hoi,

Experia box v10a. Staat, evenals het eerste superwifi punt in meterkast. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 16, 2020

Het gemixte 2,4 en 5 ghz kanaal is hiervan de oorzaak.

Maak een gastnetwerk aan met alleen 2,4 ghz en zet de HK,s hierop.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2020

Ok.. beetje blond vanaf hier. Hoe maak ik gastnetwerk aan en hoe laat ik de hk's zich specifiek met dat netwerk verbinden? Vwb dat laatste, levert dat een nieuw te selecteren netwerk op in de Wi-Fi lijst?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2020

En dat moet dan op 2,4 ghz denk ik?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 16, 2020

Punt is denk ik ook dat met een gastennetwerk ik de speakers niet meer via casten vanaf tablet of mobiel kan bedienen, die zitten immers op het eigen netwerk. Lichten etc worden daar ook mee bediend...

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 18, 2020

Vanmorgen contact gehad met kpn chat, beetje flauw antwoord dat dit niet aan het netwerk ligt maar aan de speakers. Uiteindelijk op de experts box het 5 ghz kanaal maar dichtgezet, kijken of dat wat oplost...

Forum|alt.badge.img+5
  • Oud moderator
  • October 22, 2020

Dag @Magchiel! Welkom op ons forum.

Heeft het geholpen om het 5 Ghz kanaal dicht te zetten? 

Je kunt inderdaad ook de suggestie van @Macabeus proberen. Een gastnetwerk kun je eenvoudig instellen via de KPN Thuis app. Hierop kun je instellen dat je alleen toegang wilt geven tot het 2.4 Ghz netwerk en dan kun je de smart speakers hierop aanmelden. Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2020

Hi Danny,

Tot nu toe werkt t. Gastnetwerk lijkt me niet de oplossing, want ik gebruik mijn mobiel en tablet om de speakers te bedienen, en Google assistent gebruik ik ook weer om tv en lampen te bedienen. Dan moet alles op t gastnetwerk.. 

Magchiel 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • October 24, 2020

Nee dat hoeft niet.