Skip to main content

Beste KPN, 

Onder verwijzing naar dit topic  

maak ik op verzoek van een kpn-medewerker een nieuw topic aan omdat de casussen kennelijk toch te verschillend zijn. Na de update van begin vorige week heb ik geregeld ontzettend veel last van een slechte internetverbinding op zowel de ipad als de iphone. Dit terwijl deze apparaten wel verbonden zijn met wifi. Op de router zijn alle lampjes (gewoon) groen (niet knipperend). Wifimanager ook al paar keer aan het werk gezet, evenals het herstellen van de netwerkverbindingen. Alles heeft geregeld maar tijdelijk effect. Ik heb overigens een wifi-versterker. 

Het afgelopen half uur al 3x weer actie moeten ondernemen. Zo langzamerhand is het wel knap vervelend.

Graag een concrete oplossingen, zodat ik weer structureel een goede internetverbinding heb. 

Bedankt voor de moeite. 

Wat voor een Experia/KPN Box heb je?

Kan je IPv6 eens uitzetten op die Experia/KPN Box en kijken of het dan beter gaat?

1

Beste ​@wjb,

ik heb de v10 voor zover ik dat kan zien. Waar zit dat knopje (ipv6)? Zoals je al wel zult begrijpen, ik ben echt een leek  ;-) . Ik zie wel een herstel-knop, maar dat heb ik nog niet aangedurfd, omdat de tv en internet via de computer wel goed werkt. Is dat een reset, zonder dat je zelf van alles handmatig weer moet instellen? 

Ben je ooit al een keer ingelogd geweest op https://mijnmodem.kpn?

Waarschijnlijk niet.

Als je daar inlogt dan kan je onder Internetverbinding -> IPv6 IPv6 aan- en uitzetten.

Beste ​@wjb,

bedankt voor je snelle reactie. Naar die site gegaan en ingelogd. Ipv6 stond aan. Keer heen en weer geschoven. Wat me wel opviel is dat onder icmp ipv4 staat. Is dat dan wel goed? Moet dat dan niet ipv6 zijn? Ik zie dat die optie er nl. ook is. Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

(als noodoplossing zet ik het schuifje op de ipad/iphone steeds even uit en weer aan, dat werkt tijdelijk. Misschien geeft jou dat nog een denkrichting?)

Wat me wel opviel is dat onder icmp ipv4 staat. Is dat dan wel goed? Moet dat dan niet ipv6 zijn? Ik zie dat die optie er nl. ook is.

Dat tabje bevat geen instellingen van de V10 maar tools om wat netwerk testjes uit te voeren en die moeten zowel voor IPv4 als voor IPv6 gedaan kunnen worden.

beste​@wjb,

Dank je voor de uitleg. Dan laat ik dat zo staan. 
Ik wacht maar weer even af, vanavond is het echt weer hopeloos. Je begrijpt dat ik niet echt blij ben met de update.

Fijn dat je een eigen topic aangemaakt hebt ​@Forumgebruiker62, op die manier kunnen we je het beste verder helpen, en houden we het ook overzichtelijk.

Ik lees dat je wifi niet lekker werkt sinds een update, en dat je een Experia Box V10 hebt. Heb je deze update gekregen?

Verder ben ik benieuwd naar welke wifi versterker je hebt? En hoe is deze aangesloten? 

Beste ​@Alexandra van KPN

Dank je voor het bericht! Ik heb gisteravond de handleiding van de V10 opgezocht en doorgenomen. Daarin werd als eerste optie bij problemen de stekker van de een poosje los te koppelen. Dat heb ik gedaan. Tot nu toe heeft dat een positief effect. Gelukkig. Mocht het probleem terugkeren dan meld ik mij hier wel weer (afgelopen weekend ging het ook even wat beter, dus ik wacht nog even af).

Beste KPN, ​@Alexandra van KPN,

Toch de laatste dagen helaas (weer) veel problemen. Moet dagelijks meerdere keren de hele boel resetten. Ontzettend vervelend en tijdrovend! Ook de e-mail-instellingen op de vaste computer lijken veranderd te zijn. Kan geen e-mail meer versturen. Gisteren gebeld met de klantenservice. Het komt mij voor dat zij ook via de wifi-manager alles heeft gecontroleerd en een reset naar fabrieksinstellingen heeft gedaan. Dat doe ik zelf dus (naar mijn weten) ook meerdere keren per dag. Als suggestie werd aangegeven dat de wifiversterker van tp link mogelijk een probleem zou kunnen zijn. Ook deze meerdere keren gereset naar fabrieksinstellingen en opnieuw geīnstalleerd. Voor de update werkte deze gewoon goed. 
Ik ben een leek, maar kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de update de oorzaak van deze ellende. Ik zie ook dat best wel veel mensen dezelfde/soortgelijke problemen hebben. Kan er niet een nieuwe update worden uitgezet? Hoop dat KPN nu snel een blijvende oplossing biedt, want dit is zo eigenlijk niet te doen.

Heb je IPv6 nu uit staan op jouw V10?

Beste ​@wjb,

Die staat aan. 

Beste ​@wjb,

Die staat aan. 

Zet die dan, zoals eerder ook al voorgesteld, eens uit en sluit jouw apparaten daarna opnieuw aan.

Beste ​@wjb,

Dat ga ik doen, excuses, ik heb je eerdere bericht verkeerd gelezen. Dacht aan de bijgevoegde afbeelding te zien dat die juist aan moest staan. Jouw geschreven berichtje niet goed gezien.

Beste ​@wjb,

Dat ga ik doen, excuses, ik heb je eerdere bericht verkeerd gelezen. Dacht aan de bijgevoegde afbeelding te zien dat die juist aan moest staan. Jouw geschreven berichtje niet goed gezien.

Firmware versie V10.C.24.10.03 lijkt helaas nog wat problemen te hebben met IPv6 en dat is waarom mijn advies is om IPv6 uit te zetten. Ik hoop dat dat voor nu jouw issue verhelpt.

Die problemen lijken verholpen te zijn in V10.C.24.12.11 en zodra die naar jouw V10 uitgerold is kan je IPv6 weer aanzetten.

Beste ​@wjb,

Ik heb inderdaad de firmware versie V10.C.24.10.03 volgens de geavanceerde instellingen. Dus ik heb je tip opgevolgd. Bedankt voor het meedenken! Ik wacht af of het helpt. Aanzetten kan altijd weer.

Beste KPN en ​@wjb

De tip werkt helaas niet. Nu al weer er uit geklapt.

Hè dat is balen ​@Forumgebruiker62. Dan moeten we verder kijken. Daarvoor ben ik nog naar een paar dingen benieuwd:

Kan je voor me nakijken welke softwareversie jouw V10 nu heeft? En welke wifi versterker heb je + hoe is deze aangesloten? Als je de Wifi Manager volgt, wat is het resultaat of het advies dat eruit komt?

Fijn dat je een eigen topic aangemaakt hebt ​@Forumgebruiker62, op die manier kunnen we je het beste verder helpen, en houden we het ook overzichtelijk.

Ik lees dat je wifi niet lekker werkt sinds een update, en dat je een Experia Box V10 hebt. Heb je deze update gekregen?

Verder ben ik benieuwd naar welke wifi versterker je hebt? En hoe is deze aangesloten? 

Wat je ook nog kunt doen voor snellere hulp, is een terugbelafspraak maken. Mijn collega belt je dan terug wanneer het jou uit komt en helpt je verder.

Beste ​@Alexandra van KPN,

Ik heb de firmware versie V10.C.24.10.03 volgens de geavanceerde instellingen. 
De wifi-versterker is de volgende TP-LinkTP-Link TL-WA854RE - Range Extender - N300.

Zaterdag al gebeld met de klantenservice. Dat bood helaas geen oplossing.

De wifi-versterker is de volgende TP-LinkTP-Link TL-WA854RE - Range Extender - N300.

Kan je die TP-Link eens uit het stopcontact halen en kijken of het probleem dan nog steeds optreedt?

Beste ​@wjb,

Dat ga ik proberen. Dank je voor het meedenken!

Beste ​@wjb en KPN,

Je tip lijkt gelukkig te werken @wjb! Dank daarvoor. Ik juich nog niet te vroeg en wacht de komende week nog even af. 
Als het dat blijkt te zijn, heeft iemand dan nog advies voor een nieuwe wifi-versterker? Ik woon in een appartement en heb zonder wifi op zich prima internet in huis. De wifi-versterker heb ik alleen aangeschaft voor het balkon. Daar had ik geen goed internet. De wifi-versterker had ik in het stopcontact in het appartement bij de buitendeur geplaatst en dat werkte jarenlang prima. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Heb ook naar superwifi van kpn gekeken, maar ik kan niet zien wat die kosten (ze komen niet meer tevoorschijn bij de wifimanager en bovendien lees ik op dit forum dat daar ook de nodige problemen mee zijn, zeker in combinatie met de v10 (er zal ongetwijfeld wel een goede reden zijn maar ik begrijp ook niet goed waarom ik niet de actuele update heb gekregen en waarom ik nog niet zo lang geleden de v10 heb gekregen en niet de v10a of v12, maar dat terzijde). ik heb ook al even gekeken, maar ik heb geen stopcontact meer over  bij de router. Dat betekent volgens mij dat een Powerline adapter wifi geen optie is en ook suerwifi lijkt bij de router moeten te worden geplaatst (via een stopcontact of niet, dat is me niet duidelijk?).

Ik zit te denken aan https://www.bol.com/nl/p/tp-link-re450-wifi-versterker-range-extender-1750-mbps/9200000046136162?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp  of https://www.bol.com/nl/p/super-wifi-repeater-1200-mbps-wps-knop-wifi-versterker-wifi-extender-wifi-booster-geschikt-voor-2-4-ghz-5-0-ghz/9300000153367478?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Andere tips zijn natuurlijk welkom . Het heeft geen haast, want het is nog geen voorjaar/zomer 😉!

Ik ben blij dat ik het (als leek) allemaal weer draaiend heb gekregen, want ik kon ook geen mail meer versturen na de update. Het heeft me veel tijd (en wat frustratie) gekost. Daarom nog een tip aan KPN, het zou prettig zijn als er meer info over een update wordt verstrekt. Zeker als er problemen zijn. Mensen worden toch steeds afhankelijker van internet e.d. en als dat niet werkt, is dat als leek best lastig en het kost dan veel tijd om het op te lossen. Je kunt het ook niet even paar dagen laten liggen. Verder ben ik overigens al jaren een tevreden klant hoor!

Bedankt!

Ik zou gewoon voor een "super"WiFi van KPN gaan.

Beste ​@wjb en KPN, 

volstaat in dit geval dan 1 superwifi of moet je er altijd 2 hebben (1 bij de router)?

Met de nieuwe firmware op de V10 vormt de "super"WiFi 2 een Mesh netwerk en heb je SW2 maar één SW2 nodig.

Reageer