Skip to main content
Antwoord

Na update is de Wifi heel traag en TV+ box verbindt niet meer

• September 4, 2025
  • 5 reacties
  • 74 keer bekeken

Ik merk sinds een aantal dagen (na updates) dat mijn wifi heel traag is (kan nauwelijks facetimen).

15mbps en dat was vlak na installatie (30/7) tegen de 900 mbps in de woonkamer.

ook werkt 1 tv box niet terwijl ie wel aan het juiste wifi netwerk is verbonden. Geeft (ten onrechte) aan dat er geen internet toegang is terwijl de iPhone gewoon verbinding heeft met internet via wifi en de andere tv (bedraad weliswaar) ook werkt.

2 super wifi punten geven allebei een groene led dus kijkt goed.

spanning al een paar keer van modem afgehaald en ook van superwifi units en zelfs de glasvezel kast in de meterkast zelf.

Wat kan er aan de hand zijn ? Wat kan ik nog doen ?

betreft dus een nieuwe installatie sinds 30/7.

Groet,

Paul

Beste antwoord door JanD

Beste ​@MercedesMan als je glasvezel hebt, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast, zie verder ook onderstaande link met aanvullende info:

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 4, 2025

Beste ​@MercedesMan als je glasvezel hebt, haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan de glaskast, zie verder ook onderstaande link met aanvullende info:

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 4, 2025

​@JanD Bedankt voor de link… Zal thuis eens gaan lezen..

Glasvezel inderdaad en glaskast is al van stroom af geweest een aantal keer gisteren (minstens 15 minuten zelfs).

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MercedesMan, welkom op onze community! Ik zie dat JanD al een goede tip gaf. Is het gelukt de snelheid weer een beetje op peil te krijgen? We denken graag even mee! Ik ben ook wel benieuwd naar welke experiabox je gebruikt, hoe de superwifi punten aangesloten zitten en waar je deze in huis (relatief aan elkaar) neergezet hebt

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 9, 2025

Heb een nieuw modem van KPN gekregen en die werkt (voorlopig) weer prima..

V12 modem. SuperWifi beiden bedraad aangesloten (woonkamer, en aanbouw).

Snelle verbinding (bedraad) op laptop en wifi ook rond de 600 - 800 Mbps..

2e Tv box over wifi doet het ook weer met het nieuwe modem.

Wel jammer dat KPN het klanten moeilijk maakt door te eisen dat het bestaande modem op hetzelfde moment moet worden aangeboden bij PostNL als dat je de nieuwe ophaalt. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ah dat zijn betere resultaten, fijn! Het omruilproces is soms even lastig inderdaad, ik zal deze feedback meenemen!