Skip to main content
Na update Safari 13.0 worden geen extensies meer geaccepteerd. KPN veilig werkt daardoor zeer vertragend.
Hallo wp50,



Ik heb hier ook KPN Veilig op een Mac draaien.



Wanneer je in KPN Veilig het onderdeel Browserbeveiliging uitschakelt, ga je waarschijnlijk geen last meer hebben van dit soort meldingen. Ouderlijk toezicht is ook nog uit te schakelen maar dat zal de reden van de blokkade niet zijn.



Zelf heb ik alleen Virusbescherming aanstaan en heb ik geen last van de meldingen die jij krijgt.
Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar daarmee vervalt toch een stuk van de functionaliteit.
Ja, het probleem in KPN Veilig gaat ongetwijfeld opgelost worden.



Maar voor nu is het uitschakelen van dat deel de beste oplossing.
ok
Natuurlijk dank ik u voor het antwoord, maar blij ben ik nog niet omdat ik nog maar moet afwachten of dit uiteindelijk wordt aangepast. Ook jammer dat er nergens een vermelding van dit gegeven wordt gedaan.
Hoi @wp50 . Welkom op het forum.

Het probleem was mij nog onbekend. Als ik het goed begrijp heeft safari een update gehad en nu worden er geen extensies meer actief? Geldt dit voor al je extensies of alleen voor kpn veilig? Alle info is welkom.
Safari heeft inderdaad een update gehad naar 13.0.1. Als de extensie "aangevinkt" blijft, is Safari ongelooflijk traag. Na het uitzetten van de extensie is safari weer normaal te gebruiken. Overigens is op internet te lezen dat de nieuwste versie van Safari geen extensies meer accepteert
Ik heb zelf ook even gegoogl'd en kon dit artikel vinden:

https://www.iculture.nl/nieuws/safari-13-biedt-handige-vernieuwingen-maar-oude-extensies-werken-niet-meer/



Het lijkt er inderdaad op dat de maker van safari hier bewust voor heeft gekozen. Ik ken safari verder niet maar als ik het goed begrijp zit er dus al een ingebouwde beveiliging in. Het fijne weet ik daar niet van.

Ik zal deze informatie doorspelen naar de ontwikkelaars van KPN veilig. Zodat gebruikers weten dat het niet langer mogelijk is om deze browser te combineren.

Mocht jij toch graag willen browser met een actieve KPN veilig extension kan ik je aanbevelen om over te stappen op chrome.
Ten eerste vind ik het zeer opmerkelijk dat F-secure hier niets van weet!! Ten tweede vind ik het advies om dan maar over te stappen op een andere browser nog opmerkelijker. In principe is het een betaalde dienst die goed moet functioneren!
Wij hebben helaas geen invloed op wat de maker van jouw browser verandert aan de browser. Dat staat ze min of meer vrij.

Ik ben het met je eens dat het wel een vrij drastische 'vernieuwing' is. Maar als zij niet langer willen dat er externe plugins in hun browser actief zijn, hebben wij daar natuurlijk niks over te vertellen.

Of dit ook zo blijft weet ik uiteraard niet. Wie weet zijn er op de achtergrond al wel onderhandelingen aan de gang. Daarvoor zal ik het antwoord van mijn collega's moeten afwachten.
Dank voor uw antwoord. We wachten dus nog even af.
Hoi @wp50 . In samenspraak met de technische dienst willen we proberen om een ticket aan te maken.

Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Ik heb mijn profiel aangevuld
Dank daarvoor. Ik heb een ticket aangemaakt. Ik ga er van uit dat er komende week contact met jou gezocht wordt. Ik zal de voortgang zelf ook bewaken.

Laat je weten hoe het afloopt?
Ik zie dat het ticket is doorgestuurd naar f-secure voor onderzoek. Het wordt mij uit de melding niet duidelijk of jij bent gebeld. Mocht dat niet zo zijn, mijn excuus.

Ik kan je vertellen dat f-secure hier nu naar aan het kijken is.

Zo juist vernomen dat Fsecure geen oplossing heeft.

Ik zou ook de enige zijn met dit probleem?

(Internet en ook het KPN Forum geeft een overdaad aan problemen tussenFsecure en Osx)

Mogelijk moet ik een andere webbrowser proberen. De klant moet zich dus maar aanpassen aan KPN/Fsecure. 

Te gek voor woorden eigenlijk.


Oei, wat jammer dat er geen oplossing is gevonden. Ik betreur dat. Helaas heb ik geen middelen om dit nog ergens anders aan te kaarten.Â