Skip to main content
Vraag

Na update V10 modem werken mijn soundtouch speaker niet meer

• May 15, 2026
  • 11 reacties
  • 74 keer bekeken

Na de update werken mijn soundtouch 10 en 30 niet meer, waarbij een van de spaekers niet via wifi, maar via ethernet is aangesloten. In mijn thuisnetwerk zie ik de speakers wel kan die via het ip adres verbinden. Het lukt alleen niet meer om de speaker met internet te verbinden. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

11 reacties

• May 15, 2026

Dat is dan al heel lang zo, want de laatste update voor de V10 is ‘eeuwen’ geleden.😎

@JvK21 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Afgelopen woensdag heb ik een bericht van kpn ontvangen dat er een update zou worden uitgevoerd, daarna heb ik dit probleem

gekregen

• May 15, 2026

Afgelopen woensdag heb ik een bericht van kpn ontvangen dat er een update zou worden uitgevoerd, daarna heb ik dit probleem

gekregen

Maar is de update ook uitgevoerd, welke firmwareversie heeft jouw modem nu?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

V10.C.26.02.06

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Wat er precies gedaan is weet ik niet, want de KPN link met uitleg kan door de browser niet geopend worden.

• May 15, 2026

Wat er precies gedaan is weet ik niet, want de KPN link met uitleg kan door de browser niet geopend worden.

Dit is de link:

Misschien de soundtouch resetten naar fabrieks-instellingen en installeren als nieuw uit de doos.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dat heb ik al gedaan. Maar ik ben niet de enige met dit probleem. Mijn dochter kreeg van de week een nieuw V10 modem van KPN (had hiervoor de V12) en heeft nadien precies hetzelfde problemen de Bose SoundTouch speakers

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Ligt niet aan kpn.

Tweakers.net: Bose is gestopt met cloudondersteuning Soundtouch speakers

Die ondersteuning is per 6 mei beëindigd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 15, 2026

Dat Böse ondersteuning gestopt is weet ik, maar de speakers werkte nog totdat afgelopen woensdag werkzaamheden door kpn uitgevoerd zijn

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Tja. Het is Bose. Zonder umlaut. Maar ik ben niet böse hoor

Maar wel gek. Vooralsnog ben je hier de enige. Verbinding met internet moet nog kunnen evenals geluid eruit krijgen. 

Ideetje: zet eens IPv6 uit in de internet instellingen van de v10. 

Inloggen op v10.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hallo ​@JvK21 is het nog gelukt? De tips van Peter zou ik ook willen onderschrijven:

Tja. Het is Bose. Zonder umlaut. Maar ik ben niet böse hoor

Maar wel gek. Vooralsnog ben je hier de enige. Verbinding met internet moet nog kunnen evenals geluid eruit krijgen. 

Ideetje: zet eens IPv6 uit in de internet instellingen van de v10. 

Inloggen op v10.

Ik hoor graag wat de huidige stand van zaken is!