Skip to main content

Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Ferrysonenbreugel, @Joseph2, ik heb het verzoek tot downgrade doorgezet, zal in de komende dagen uitgevoerd worden.

 

@Ben Strating, sinds wanneer heb je hier last van? De Experia Wifi en Superwifi zijn niet recentelijk inhoudelijk veranderd. Er is wel vorige maand een update geweest, maar dat was zuiver ter voorbereiding op de mesh-update die komt voor de Box 12. Dus in hoe de Superwifi en Experia Wifi zelf functioneren is niets veranderd. En de V10 heeft ook niet recentelijk updates gehad. Ik zou je dan toch in eerste instantie aanraden om te kijken of het probleem dat je ervaart opgelost wordt door de boel opnieuw te installeren. Mocht dat het niet verhelpen, dan raad ik je aan om, voor het overzicht, toch een eigen topic aan te maken.    


Beste,

Graag mijn firmware ook downgraden, alvast bedankt!


@Hanna_ @Denise_ @Erwin_ 

Graag voor mij ook optie 2, het downgraden van mijn firmware. 
Alvast dank!

Groet


@Ferrysonenbreugel, @Joseph2, ik heb het verzoek tot downgrade doorgezet, zal in de komende dagen uitgevoerd worden.

 

@Ben Strating, sinds wanneer heb je hier last van? De Experia Wifi en Superwifi zijn niet recentelijk inhoudelijk veranderd. Er is wel vorige maand een update geweest, maar dat was zuiver ter voorbereiding op de mesh-update die komt voor de Box 12. Dus in hoe de Superwifi en Experia Wifi zelf functioneren is niets veranderd. En de V10 heeft ook niet recentelijk updates gehad. Ik zou je dan toch in eerste instantie aanraden om te kijken of het probleem dat je ervaart opgelost wordt door de boel opnieuw te installeren. Mocht dat het niet verhelpen, dan raad ik je aan om, voor het overzicht, toch een eigen topic aan te maken.    

 

Ik weet niet hoe lang ik er al last van heb, kan wel al de hele zomer zijn geweest aangezien ik in de zomer niets met mijn thermostaat hoef. Ik zal eerst de hele boel eens resetten. Werkt dat niet, dan maak ik een eigen topic aan. Dank voor de reacties.


@HuHo en @Eertie Ik heb zojuist het verzoek om jullie firmware te downgraden doorgezet.

@Ben Strating Ik hoop dat het resetten al voldoende is om het probleem te verhelpen. Als dat niet het geval is weet je ons te vinden. :blush:


Sinds de update van de experiabox v10a hebben we geen verbinding meer met de Nefit easy. KPN zou de oude firmware terugzetten maar is tot op heden niet gebeurd…hoe lang moet dit duren?

admin: reactie verplaatst naar lopend topics


Nadat door KPN de experia Box V10A is ge update heeft al een tijd de Nefit easy thermostaat geen verbinding meer met de server ook de tv op de verdieping heeft geen verbinding meer met de verbindingset  veel mensen hebben dit probleem en worden door KPN van het kastje naar de muur gestuurd kan dit nou niet eens opgelost worden of moeten wij dit nog verder in de publiciteit brengen??

gaarne uw antwoord en een oplossing!!!! 

admin: reactie verplaatst naar lopend topic


Sinds de update van de experiabox v10a hebben we geen verbinding meer met de Nefit easy. KPN zou de oude firmware terugzetten maar is tot op heden niet gebeurd…hoe lang moet dit duren?

Hoi @Remcowisman, klanten die dit willen worden verzameld en om de paar dagen als groep teruggezet. Dus als jij dit, via een van onze andere kanalen, heel recent hebt aangevraagd, dan moet het nog gebeuren. Voor de zekerheid heb ik het ook nog voor je doorgezet. Sowieso zal het dan in de loop van komende week gedaan zijn.

 

@Duifina, welkom! Voor het probleem met de Nefit kunnen we je Experia Box terugzetten op de oude firmware. Als je dat wilt, vul dan alsjeblieft je forumprofiel in en reageer hier weer. 

Je geeft ook aan dat je tv geen verbinding meer heeft met de verbindingsset. Daarvan verwacht ik niet direct dat het gerelateerd is. Als de verbindingsset van die stekkers in het stopcontact zijn, controleer dan of de lampjes nog goed branden. Het kan zijn dat je ze even opnieuw moet koppelen. Meer informatie over het verhelpen van storingen met draadloze verbindingssets vind je hier:

 


Hallo allemaal, ik heb een update:

Na vandaag worden alle klanten waarvoor een downgrade naar de oude firmware is aangevraagd niet meer teruggezet op de oude firmware. In plaats daarvan krijgen zij nieuwere firmware waarin het probleem met Nefit en Sonos apparaten is opgelost. Dit is firmware versie v5.00.52_build493_owl

 

Ik heb dit ook toegevoegd aan het gemarkeerde antwoord. Of dit dan ook betekent dat alle klanten die de V10A mesh update nog moeten krijgen ook al gelijk deze firmware krijgen is nog niet bekend. Navraag daarover staat uit. Updates daarover worden in het mesh topic geplaatst. 


@Erwin_ Mijn nefit doet het weer! Super bedankt Erwin En super snel geregeld! 


Kan KPN mijn forwarded terugzetten naar V5.0048 build 453

Hopelijk werkt mijn thermostaat nefit easy dan weer

admin: reactie verplaatst naar lopend topic 


De Nefit doet het weer ! Hartelijk dank!


Wanneer kan ik de update versie v5.00.52_build493_owl verwachten?


Hoi @Slem . Je hebt je profiel nog niet ingevuld. 

Wil je je profiel bijwerken en mij dan vervolgens hier een seintje geven? 


Heb ik nu bijgewerkt


Erwin bedankt het werkt


Ik heb zojuist een nieuwe internet in willen stellen op mijn Nefit Easy, maar het werkt dus niet.

Graag ontvang ik een firmware-update.

Ik heb gelezen dat dit in groepjes wordt verwerkt.
Hoe merk ik dat de upgrade heeft plaatsgevonden?

Mijn profiel is bijgewerkt met naam, adres en klantnummer

Dank, Hans


Hoi @HansK27 : Je kunt dit zelf checken door in te loggen op het modem. Daar zou dan : v5.00.52_build493_owl  moeten staan. Dit is de nieuwste update waarbij de nefit werkt. We kunnen helaas geen verzoek meer indienen. De nieuwe firmware wordt na vandaag groot uitgerold. 


Ik heb zojuist een nieuwe internet in willen stellen op mijn Nefit Easy, maar het werkt dus niet.

Graag ontvang ik een firmware-update.

Ik heb gelezen dat dit in groepjes wordt verwerkt.
Hoe merk ik dat de upgrade heeft plaatsgevonden?

Mijn profiel is bijgewerkt met naam, adres en klantnummer

Dank, Hans

Probeer eens de v10A naar fabrieksstand te resetten zodat deze weer zijn software gaat checken. Mogelijk dat deze dan de update binnenhaalt.


Hoi,

dank BruisTablet, had ik ook bedacht, maar dan moet ik allerlei zaken weer opnieuw instellen (en ik weet niet meer wat allemaal dus moet ik allemaal screenprints gaan maken. Veel werk, volgens mij.

 

Erwin, heb je enig idee wanneer de firmware wordt geïnstalleerd? je stelt dat e.e.a. ‘na vandaag wordt uitgerold’, maar gebeurt dat 's nachts, en ik neem aan dat dat een aantal dagen duurt (KPN zal wel veel aansluitingen hebben...)


Gaarne mijn experia Box V10A terug zetten voor verbinding met de nefit Easy thermostaat!!!

admin: reactie samengevoegd met lopend topic


@HansK27 Het uitrollen van de firmware zal tijd in beslag nemen, hoeveel tijd precies durf ik echter niet te zeggen. Ik kan dan ook geen goede indicatie geven. 

We proberen dit uiteraard zo snel mogelijk te doen, wat je kunt doen om te controleren of je al nieuwe software (v5.00.52_build493-owl) hebt is inloggen op het modem. 

Zoals hierboven vermeld kan het uitrollen van alle software een aantal weken duren. 


Kan ik die upgrade ook zelf uitvoeren? En zo ja, staat daar ergens een instructie van?


Ook ik ben een nefit slachtoffer. En daarbij een komplete digitale nitwit.

Helpt het als een tweede router achter het modem wordt geplaatst??

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic


@HansK27 Je hebt hier zelf helaas geen invloed op, het is niet mogelijk om zelf deze upgrade uit te voeren. 

Deze upgrade zal vanuit KPN richting je modem gestuurd worden.Â