Skip to main content

Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

@Erwin_  Hier ook graag een downgrade. Heb ook problemen met m’n Nefit Easy vanwege 487 owl.

 

thnx


@Erwin_ Ik heb al eerder gemeld dat de Nefit Easy niet meer werkt. Nu blijken ook mijn Sonos boxen geen verbinding meer te kunnen maken met de WiFi. Is hier een verband (met de firmware update)?


@Erwin 

Graag zou ik ook terug naar de vorige firmware gaan. Ook in het bezit van een Nefit Easy die geen contact meer heeft met het internet

Thnx


Verzoek firmware versie terug te zetten Nefit thermostaat kan ik niet meer bedienen via de app


Goedemiddag, ik heb ook een probleem met de Nefit easy na de update van de

Experia box v10A. Aub aanpassen naar de oude firmware.

Profiel Ingevuld.


@Erwin_ Ik was vanochtend/vanmiddag bezig met het instellen van de Superwifi punten en dat ging niet goed. Steeds een rood knipperend lampje. Vervolgens moet je om dan toch de boel aan de praat te krijgen het WPS knop op Superwifi indrukken en op het modem, allebei drie seconden. Dat bracht me op het idee, wat als ik dat nu eens doe met de Nefit Easy? Dat deed ik dus, met als resultaat dat de Nefit Easy weer werkt. Nefit Easy losgemaakt van de grondplaat. Ik heb de WPS knop op de Experia V10a ca. drie seconden in gedrukt, vervolgens de Nefit Easy weer op de grondplaat geplaatst en binnen enkele seconden had ik weer verbinding. Dus inderdaad beveiliging met WPS die kennelijk dwars zat...


@Erwin_ Voor mij is een downgrade dus niet (meer) nodig.


@Erwin_  wij hebben ook graag een downgrade vanwege de nefit thermostaat. Alvast bedankt.


@AftersCat 

helaas werkt deze tip bij mij niet.

jammer het leek me een goede tip, maar is kennelijk afhankelijk van meer factoren.

 


@Erwin_ Ik was helaas iets te enthousiast, na een uur of zo werd de verbinding via het modem met het internet weer verbroken. Heb met dezelfde handeling de verbinding weer hersteld, maar na weer ongeveer een uur werd de internet verbinding verbroken, dus toch nog graag een downgrade naar de oude firmware om weer volledig in contact te komen met de Nefit Easy. Bijkomstige opmerking, ook de Superwifi punten vertonen een zelfde gedrag. Installeren daarvan met behulp van de thuisapp lukt niet goed en moet je dus volgens de app ook werken met WPS knop indrukken. Lijkt er op dat additionele netwerken die je aan het modem koppelt na verloop van een ongeveer een uur weer worden verbroken. Van de Nefit zie je dan in de lijst met verbindingen dat deze nog steeds verbinding heeft met internet, maar op het apparaat zelf zie je een wereldbol met kruis.


Goedenavond,

Ook bij ons werkt de Nefit thermostaat niet meer sinds de update. @Erwin_ Wij willen ook graag een downgrade, het profiel is ingevuld.

Alvast bedankt!


Ook hier het probleem. Na ongeveer anderhalf jaar geen verbinding meer met de Nefit easy. Het modem (experia V10 A) gereset en geprobeerd een aantal instellingen te veranderen. Niets helpt. Dus zie ook graag van KPN de oplossing.


@Roos79 : Kun jij een apart topic aanmaken over die versterker die het niet meer doet? Mention mij maar, dan pak ik die met voorrang op.

Ik vraag dit omdat we samen moeten uitzoeken of dit een vergelijkbaar issue is al wat er nu met de nefit speelt of dat het een andere oorzaak heeft. 

Kun je in het topic benoemen wat je allemaal al geprobeerd hebt en hoe je het apparaat hebt aangesloten/ingesteld?

@Erwin_ Als de TP Link re 505X een soortgelijke versterker is als het Superwifi punt, dan zou het gerelateerd kunnen zijn, omdat de Superwifi punten óók geen verbinding (meer) kunnen maken met het modem! Zie ook mijn opmerking van eerder deze dag, zo'n 6 uur geleden op dit moment.


Ook hier het probleem. Na ongeveer anderhalf jaar geen verbinding meer met de Nefit easy. Het modem (experia V10 A) gereset en geprobeerd een aantal instellingen te veranderen. Niets helpt. Dus zie ook graag van KPN de oplossing.

Dan is dat een ander probleem als je dat al anderhalf jaar heb?

 


Ook hier het probleem. Na ongeveer anderhalf jaar geen verbinding meer met de Nefit easy. Het modem (experia V10 A) gereset en geprobeerd een aantal instellingen te veranderen. Niets helpt. Dus zie ook graag van KPN de oplossing.

Dan is dat een ander probleem als je dat al anderhalf jaar heb?

Maar @janvanbeun zegt toch ook niet dat hij dit probleem al anderhalf jaar heeft.

Volgens mij zegt hij "Het ging anderhalf jaar goed en nu ineens niet meer."


@wjb O zo idd het komt een beetje onduidelijk over.


Ik heb mijn profiel bijgewerkt.


 

Hai Admin KPN,

 

Voor mijn info zodat ik begrijp wat er mis gaat/ aangepast is.

 

De Firmware Update is dus op de KPN V10 A  om de mesch functionaliteit aan te zetten, dit is dus een prima functie als je die Mesch wifi gebruikt. !

 

Dat deze firmware niet meer samen werkt met andere wifi apparaten is lastig, zeker omdat je dit niet zelf kunt aanpassen/ of aan of uit zetten.

Want er zullen genoeg klanten zijn die geen Mesch netwerk nodig hebben in hun situatie.

Er zijn ook veel klanten die zelf geen instellingen kunnen en of willen doen in hun router, want ook de ExperiaBox V8 is een lastige met betrekking tot de Nefit easy en de Sonos boxen en Playstaion/xbox verbinding tot stand houden.

 

De klanten die gelijk roepen ja maar ik ga niet dit kopen of dat aanpassen want KPN moet dit maar oplossen is begrijpelijk maar niet altijd reëel want KPN wil ook verder met de Mesch ondersteuning wat erg netjes is.

 

IOT apparaten worden door de tijd snel ingehaald, net als de mobile telefoon die elk jaar hardware matig wordt geupdate en waar je met veel plezier voor een Samsung of Iphone rustig 800 euro of meer neer legt elke 2 of 3 jaar, want je wil toch niet met zo'n oud ding lopen waarvan de batterij het nog maar een halve dag van volhoud…..

Dus een eigen router kopen is nog niet zo gek, want heb je alles in de hand, en je helehuis beter en stabieler internet, vandaar ook de KPN V11 die GEEN eens Wifi meer heeft en je altijd een eigen router moet kopen. !!

 

Dat Kpn nu de firmware terug draait is een klant vriendelijke oplossing, voor de klanten die hier klagen en er last van hebben, hoe gaat Kpn dit doen met nieuwe klanten die bellen, staat dit al gemeld bij de helpdesk op een Bord als…. Hotlist 10 nieuwste problems ??

 

Dat Band steering standard aanstaat is wel erg jammer, want dat geeft vaak veel klachten met omschakelen, met o.a je iPad Air serie van Apple, en diverse andere apparaten. 

 

Ik zou aan kpn willen vragen om dit toch aanpasbaar te maken en de nog nieuw te maken firmware !

 

 

 


Tevens gelezen dat KPN klanten die KPN + gebruiken, door deze nieuwe firmware op de V10 A router , tijdelijk terug ( dus wordt er een nieuwe router opgestuurd door kpn )zijn gegaan naar een V10 die niet deze firmware update krijgt omdat die geen Mesch ondersteuning heeft ?

 


Na een recente software update van de Expedia box krijgt mijn thermostaat geen internetverbinding meer en kan ik dus niets meer instellen .

de router heb ik gereset en zelfs ook nog teruggesteld naar fabrieksinstellingen. Tevens heb ik een vast WiFi kanaal ingesteld op 1 .

De router deelt wel een op-adres uit aan de thermostaat, maar dat is het dan ook wel.

op diverse items lees ik het bekende verhaal, maar alle suggesties kunnen niet helpen, vooral ook omdat de software nu anders is en niet alle instellingen meer beschikbaar zijn.

Wie kan mij helpen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Ook bij mij is dit probleem aan de hand. Eerst contact met Bosch/Nefit gehad en op zich prima geholpen zij het dat Bosch/Nefit het probleem niet op kan lossen. Vervolgens op 30/7 contact met KPN gehad. Het probleem was hen bekend en het wordt onderzocht (het heeft de aandacht?). Verder kon de helpdesk niks zeggen. Ook een bevestiging van mijn klacht of een indicatie wanneer het probleem verholpen is, was kennelijk te veel gevraagd. Is KPN nu al werkelijk 17 dagen aan het onderzoeken? Ik zou zeggen KPN los het nu met voorrang op!


Zou je bij mij toch niet de downgrade kunnen uitvoeren. Ik ga de oplossing van Nick83 ook uitproberen. Dan kan ik eindelijk mijn Deco wifi netwerk in router modus zetten.


Hoi Erwin,

Alles werkt weer na de downgrade, bedankt voor de snelle oplossing!

Gaarne eerst uittesten voor jullie weer gaan upgraden...

 


Beste Erwin,

 

Zou je de downgrade ook voor mij uit willen voeren, mijn nefit easy heeft ook geen verbinding meer met internet na de laatste update. Profiel is ingevuld.

Bedankt, Henri


Beste Erwin,

 

ik sluit me graag aan bij de vele verzoeken hierboven…. Graag de update van mijn Expedia terugdraaien. 
 

dank!


@Erwin_  zou u voor mij ook de downgrade kunnen uitvoeren, het is toch wel lastig geen gebruik te kunnen maken van mijn "slime thermostaat "

Alvast mijn dank!