Skip to main content

Wie o wie kan even helpen. 
ik stoor me mateloos dat je tegenwoordig niet direct iemand kan spreken of chatten. 
Ik heb een week terug mijn internetsnelheid van 300 mb naar de 1 terabyte verhoogd. 
Echter haal ik na kpn reset op afstand etc bij lange na niet minimaal 500 mb.
Ik haal nu ong 130 mb download snelheid. 
weet iemand hier hoe ik meer snelheid kan halen ?

Ik heb reeds 2 wifi versterkers en in de kpnthuis app en de MijnKPN app zitten rommelen.

Anders heeft die upgrade dan ook geen zin. 
Overstappen misschien een oplossing ?

Ik hoor het heel graag. 
alvast bedankt. 

Een 1GB verbinding is alleen interessant als je bekabeld werkt. Via wifi zal je nooit die snelheid halen.  Met een uitgekiende opstelling van wifipunten zou je rond de 500 uit kunnen komen. Kan je iets meer vertellen over de opstelling van de wifipunten? Maw waar staat het modem en waar staan de wifipunten en zijn de wifipunten bekabeld of draadloos?


De wifi punten zijn na de upgrade niet verplaatst. 
modem staat in de meterkast1 wifi punt staat ong 5 meter van de modem en de andere op de eerste verdieping. 
de punten zijn niet bekabeld omdat dat niet meer hoefde volgens de kpn monteur die het glasvezel kwam installeren. 


Met deze opstelling is die 130MB nog helemaal niet slecht.  De 5ghz band waarover wifi gaat kan een hoge snelheid aan maar heeft een kort bereik.  Zonder obstakels is 8 meter wel het maximale.  Het 1ste obstakel bij jou is de meterkast.  De wifi van het modem wordt dus al bijna gehalveerd. Dan moet het signaal nog naar het 1ste wifipunt. Weer verlies dus vanwege de afstand. En dan nog de afstand tussen het wifipunt en jouw laptop of mobiele telefoon. Wil je het maximale uit je 1GB verbinding halen dan zal je aan de slag moeten en op iedere etage een bekabeld wifipunt plaatsen.  Dit zijn de eigenschappen van wifi en hedft nuets te maken met de provider. Heb je tv van kpn? Zoja hoe is die aangesloten? 


Hallo @Floa1236 ,

Als je niet van plan bent om je wifi-punten te verplaatsen, en je gaat ook geen kabels trekken, dan is de upgrade naar 1Gbps niet echt zinvol geweest. Overstappen helpt dan ook niet, want dan blijf je op dezelfde snelheden werken. De bottleneck is bij jou de wifi: de snelheid wordt bepaald door de plaatsing en bekabeling van de wifi-punten. Ik zou nog eens goed kijken of je die kan verplaatsen en eventueel bekabeld kan aansluiten.

 


Update

Na instructie van KPN service heb ik de modem en glasvezel kastje 5 minuten uit en van de stroom gehaald.
nadat alles weer herstart was bekabeld getest. 
bekabeld haalde ik 214.1 mb download snelheid. 
Wifi Speedtest gedaan op ong 10 centimeter van de modem en haalde 43.1 mb download snelheid.  

Daarna viel/valt zo nu en dan wifi gewoon een tijdje weg. 
tv loopt vast etc. 
Het ligt dus naar mijn mening niet aan de opstelling en of positie waar de modem en wifi punten  staan. 
iets klopt niet. 
 

wat kan/ moet ik nog doen ?


Een 1GB verbinding is alleen interessant als je bekabeld werkt. Via wifi zal je nooit die snelheid halen.  Met een uitgekiende opstelling van wifipunten zou je rond de 500 uit kunnen komen. Kan je iets meer vertellen over de opstelling van de wifipunten? Maw waar staat het modem en waar staan de wifipunten en zijn de wifipunten bekabeld of draadloos?

lol wat een onzin dat je via wifi nooit die snelheid zal halen

haal hier netjes 1030Mbps met een ziggo verbinding met eigen router via de wifi 


Als u zeker weet dat het niet komt door iets na het modem dan is kpn aan zet. Bel de klantenservice 0800-0402 en spreek in ik wil een medewerker spreken.  Dan zou u een mens aan de lijn moeten krijgen.


Gebeld met kpn en alles uitgelegd. 
Op afstand moeten zij een scan uitvoeren waarbij ik thuis moet zijn. 
Is het probleem niet verholpen zou betekenen dat Ik weer vrij moet nemen om weer thuis te moeten zijn. 
Anders kost een monteur €17 pu

Misschien beter rond kijken naar een andere provider. 
Ben iig achteraf niet meer tevreden met KPN helaas. 


Gebeld met kpn en alles uitgelegd. 
Op afstand moeten zij een scan uitvoeren waarbij ik thuis moet zijn. 
Is het probleem niet verholpen zou betekenen dat Ik weer vrij moet nemen om weer thuis te moeten zijn. 
Anders kost een monteur €17 per kwartier.

Misschien beter rond kijken naar een andere provider. 
Ben iig achteraf niet meer tevreden met KPN helaas. 

 


Update:

Gisteravond samen met KPN (op afstand) de modem helemaal gereset. 
Heeft veel tijd gekost om alles weer up en running te krijgen. 
De medewerker  wist mij te vertellen dat ze kon zien dat de wifi gisteren meer dan 50 keer was uitgevallen. 
Dus de verhalen over blokkades zoals muren, deuren of afstand naar de router niet altijd de boosdoeners zijn. 
Het leek erop dat de modem in de war was geraakt dat het ineens van 200 mb naar 1 gbit leveren. 
Er wordt een nieuwe modem opgestuurd die ik met de huidige moet ruilen. 
Ik haal nu met mijn telefoon meer dan 700 mb download snelheid. 
Ben blij dat het is opgelost want het was een drama.