Skip to main content

Wij zijn van het uiterlijke zuiden in West Brabant verhuisd naar het West Friese Stedebroec. In West Brabant hadden we glasvezel. We moesten van KPN alles meenemen, behalve het glasvezelkastje natuurlijk. De monteur heeft alles keurig aangesloten, en we hadden voor drie dagen dezelfde snelheid, bereik in onze nieuwe woning. Dat vonden we niet meer dan normaal, omdat we een stuk kleiner zijn gaan wonen. Desondanks hebben we toch onze versterkers laten aansluiten, zoals we dat ook hadden in de vorige woning, waardoor we achter in ons bijgebouw ook voldoende bereik hadden. Het is een hele rare gewaarwording, maar de dag dat KPN een reclamecampagne begint over een superWIFI(vergelijkbaar met het GIGA van Ziggo) hadden we de dag daarna geen goed bereik meer. IPad en iphone vielen regelmatig uit. Nu hadden onze versterkers het oude signaal(SSID nummer+code) van onze eerste experiabox(die het leven had gelaten:disappointed: ) overgenomen. Na dezelfde dagen hier werd dat signaal dus ook verbroken, en moesten wij het nieuwe nummer met code invoeren. Een dure monteur laten komen, en die ging met een ‘appje’ de snelheid meten, waarna hij weer vertrok. Hij beweerde dat het aan Apple lag, omdat die een slechte 13-versie update hadden, maar dat men daar bij Apple niet wilde communiceren met KPN. Wel wist hij nog te vertellen dat met superWIFI ons probleem zou zijn opgelost.. 199 euro!! Nu beginnen wij toch stilaan te twijfelen, of er hier geen bewuste actie 'vanop afstand in gang is gezet van KPN?:thinking:

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op je nieuwe adres? Graag een screenshot zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op je nieuwe adres? Graag een screenshot zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Distributiepunt(en)

SDF

Max. Pakket

Premium

Wat

FttH

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

111 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

200 Mbit/s

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

-

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps, Geen buitengebied


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op je nieuwe adres? Graag een screenshot zonder je postcode. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

 

Met dank! :wink: Ik zie, na vergelijk met onze vorige woning, dat de snelheid nu een stuk lager is, maar het maandbedrag blijft dus hetzelfde.. :thinking:


Dit is een prima snelheid toch? Welke snelheid meet je bekabeld?https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm en welke snelheid via Wi-Fi?


Hoi @Rappeguy welkom op het forum!  111Mbit/s is een prima snelheid. Draadloos gaat er natuurlijk wel altijd verloren maar ongeacht je type wifiversterkers zou dat niet vervelend langzaam moeten zijn. Je noemt dat ze de namen van je oude experiabox hebben overgenomen, dat hoeft niet persé een probleem te zijn maar als ze niet goed ingesteld staan wordt je internet er niet sneller van. Zou je de KPN thuis app eens kunnen proberen? Hiermee kan je de instellingen van deze apparaten het makkelijkst beheren!

Daarnaast ben ik net als @Joep1965 benieuwd naar de resultaten van de speedtest!  


Hoi @Rappeguy welkom op het forum!  111Mbit/s is een prima snelheid. Draadloos gaat er natuurlijk wel altijd verloren maar ongeacht je type wifiversterkers zou dat niet vervelend langzaam moeten zijn. Je noemt dat ze de namen van je oude experiabox hebben overgenomen, dat hoeft niet persé een probleem te zijn maar als ze niet goed ingesteld staan wordt je internet er niet sneller van. Zou je de KPN thuis app eens kunnen proberen? Hiermee kan je de instellingen van deze apparaten het makkelijkst beheren!

Daarnaast ben ik net als @Joep1965 benieuwd naar de resultaten van de speedtest!  

@Thomas  Dank voor uw reactie:thumbsup:

Update:

Gisteren is de derde monteur in een maand geweest. Allen waren aardige personen, geen nadelige opmerkingen hierover. Echter, alle deden steeds metingen met een app op de telefoon. Ons probleem van wegvallend WIFI signaal werd telkenmale opgelost door wijzigingen in de router(experiabox) door te voeren naar een ander kanaal bvb. Tijdelijk gaf dit een bevredigende oplossing totdat.. de monteur weg was.. Een dag later herhaalde zich het probleem. Nu konden wij deze digitale oplossingen ook via de app(zoals door u hierboven ook al aanbevolen) ook doorvoeren. Helaas, steeds weer hetzelfde probleem.

Oplossing:

Nu kom ik, uit een ver verleden, uit de fijn mechanische techniek en dus niet uit de ICT. Ik ben de installatie eens gaan nalopen op ‘basis van de logica’, en wat schetste mijn verbazing? De eerste versterker was aangesloten op de experiabox, en die nam het signaal van de experiabox dus ook over. Ik vroeg mijzelf nu af, waarom de experiabox het signaal niet zelf kon doorsturen naar de beide versterkers?? Om KPN niet teveel te willen belasten met het gezeur van een leek inzake, ben ikzelf maar eens op onderzoek uitgegaan. Ik ben begonnen om de eerste versterker van de experiabox los te koppelen en te verwijderen uit de meterkast. Ik heb deze versterker vervolgens bij de grote TV in de woonkamer(nabij de serre waar geen signaal kwam en wegvallend WIFI zich voordeed) geplaatst. De tweede versterker heb ik boven gewoon laten staan en dus niet getoucheerd. Dit is alles! 

Eindresultaat:

Ik heb nu een heel sterk wifi signaal, download en upload vermogen tot achter in de tuin!! Boven, op de verdieping heb ik supersnelle stabiele download, en wat heel erg prettig is; ‘de Iphone en Ipad vallen niet meer weg van het internet’(het lag dus niet aan de 13 serie update van APPLE!). Één simpele handeling van een leek, wat natuurlijk ook toeval kon zijn:wink: , heeft er toe geleid dat mijn WIFI superWIFI is geworden. Ik hoop dat men in de toekomst bij KPN nu het signaal van de router niet meer bekabeld laten overnemen door een versterker, maar gewoon de router het signaal draadloos laat doorsturen naar de versterkers in de woning.

Dank aan allen die mee hebben gedacht met deze storing!

Groetjes,

Guy


Goedemiddag @Rappeguy bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat je een oplossing hebt gevonden!


Hallo @Rappeguy , je hebt in dit geval gebruik gemaakt van WDS-bridging, WDS staat voor Wireless Distribution System, ook ik ben daar een groot voorstander van als bekabeld niet wil.

Â